Conceptontwikkeling – Produceer & engineer jouw eigen concept

Type product
Tijdsduur
Logo van Maaketing VOF

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Je hebt een fantastisch product, maar hoe kleed je dat zo aan dat het opvalt in de markt? Hiervoor kun je een concept ontwikkelen met een juist marketing-sausje, zodat je nóg unieker wordt. Bij conceptontwikkeling komen strategie en creativiteit samen. Het proces van idee naar uitvoering loopt niet altijd vlekkeloos. Deze training helpt jou, als leidinggevende in de maakindustrie, dit proces te structureren en tot uitvoering te brengen.

Beschrijving
Tijdens de training ligt de nadruk op het ontwikkelen van slimme concepten met échte onderscheidende factoren. We nemen het idee uitgebreid onder de loop, projecteren dit op de ideale klant en bouwen een concept dat naadloos aansluit op deze doel…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Concepting, Conceptontwikkeling, Marketing management, NIMA Marketing-C en Marketingstrategie.

Je hebt een fantastisch product, maar hoe kleed je dat zo aan dat het opvalt in de markt? Hiervoor kun je een concept ontwikkelen met een juist marketing-sausje, zodat je nóg unieker wordt. Bij conceptontwikkeling komen strategie en creativiteit samen. Het proces van idee naar uitvoering loopt niet altijd vlekkeloos. Deze training helpt jou, als leidinggevende in de maakindustrie, dit proces te structureren en tot uitvoering te brengen.

Beschrijving
Tijdens de training ligt de nadruk op het ontwikkelen van slimme concepten met échte onderscheidende factoren. We nemen het idee uitgebreid onder de loop, projecteren dit op de ideale klant en bouwen een concept dat naadloos aansluit op deze doelgroep. Deze resultaten behalen we middels onze Concepting-werkwijze. Een gestructureerde aanpak die duidelijke richtlijnen geeft, zonder gecompliceerde marketingtermen. Deze methode wordt uitgewerkt door middel van een presentatie, trainingspapier, post-its en stiften. De training is ingericht om d.m.v. brainstormen, discussiëren, keuzes maken tot resultaten te komen. Maaketing staat bekend om haar pragmatische aanpak.

Voor wie?
Directeur, Eigenaar, DGA & Sales Manager van maakindustriële bedrijven (> 10 medewerkers)

Wat leer je?
- Hoe bouw ik een concept rondom een technisch hoogwaardig product of dienst?
- Voor wie is het concept bedoeld?
- Waar moet het concept volgens de doelgroep aan voldoen?
- Hoe doorloopt de (potentiële) klant het concept?
- Wat maakt het concept uniek?
- Wat is er voor nodig om dit concept uit te werken?
- Hoe lanceer ik een vernieuwd concept?

Wat krijg je?
- Een gestructureerde werkwijze om een rendabel concept neer te zetten
- Een uitgebreid projectplan om het concept tot uitvoering te brengen
- Hulp & aandacht om het concept te lanceren

Interesse? Meld je direct aan via het contactformulier

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.