Marketingstrategie bepalen | Maaketing - Marketing Maakindustrie

Type product
Tijdsduur
Logo van Maaketing VOF

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Introductie

Marketing is binnen de maakindustrie volgens ons een ondergeschoven kindje. Onterecht! Marketing helpt maakbedrijven om zichzelf te profileren. Hierdoor worden zij interessanter voor potentiële klanten en daarnaast helpt marketing om gezamenlijk de maakindustrie als interessante werkgever neer te zetten in de krappe arbeidsmarkt.

Marketing kan alleen werken met een plan! De gestructureerde, pragmatische trainingen van het Vizier zorgen ervoor dat ieder maakbedrijf een marketingstrategie op poten kan zetten. Dit laagdrempelige model werkt met het ‘Focus je op alles, dan focus je op niks’-principe. Maaketing gelooft dat marketing alleen werkt wanneer je één focuspunt bepaald. Hierd…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketingstrategie, Marketing, NIMA Marketing-A, NIMA Marketing-B en Online marketing.

Introductie

Marketing is binnen de maakindustrie volgens ons een ondergeschoven kindje. Onterecht! Marketing helpt maakbedrijven om zichzelf te profileren. Hierdoor worden zij interessanter voor potentiële klanten en daarnaast helpt marketing om gezamenlijk de maakindustrie als interessante werkgever neer te zetten in de krappe arbeidsmarkt.

Marketing kan alleen werken met een plan! De gestructureerde, pragmatische trainingen van het Vizier zorgen ervoor dat ieder maakbedrijf een marketingstrategie op poten kan zetten. Dit laagdrempelige model werkt met het ‘Focus je op alles, dan focus je op niks’-principe. Maaketing gelooft dat marketing alleen werkt wanneer je één focuspunt bepaald. Hierdoor kun je jouw ideale doelgroep persoonlijker benaderen, voelen zij zich meer begrepen en stijgt jouw kans van slagen enorm.

Wat ga je doen?

Het Vizier is bedoeld om een kickstart te maken op het gebied van marketing. Tijdens 4 interactieve trainingssessies behandelen we 4 basiselementen van een solide marketingstrategie. Je leert over doelgroep, klantreizen, pijnpunten, behoeften en andere belangrijke aspecten binnen marketing, persoonlijk en gericht op jouw maakbedrijf. Een goed gebalanceerde combinatie van theorie en praktijk zorgt ervoor dat wat we samen bedenken ook tot uitvoering wordt gebracht. 

Wat leer je?

  • Inzicht in jouw ideale doelgroepen
  • Inzicht in de reis die jouw doelgroep aflegt en welke contactmomenten daarbij komen kijken
  • Een duidelijke afbakening maken in welke communicatiekanalen wel en niet relevant zijn voor jouw doelgroep
  • Inzicht in pijnpunten en behoeften van jouw doelgroep
  • Inzicht in de toegevoegde waarde van jouw product-/dienstaanbod
  • Handige tips & tricks om aan de slag te gaan met marketingactiviteiten
  • Draagvlak creëren binnen de organisatie

Wat krijg je?

  • De fundering van jouw marketingstrategie
  • Een concrete doelgroep bepaling
  • Ontwikkel een heldere ‘Marketing-denkwijze’
  • Een fysieke uitwerking die je kunt delen met de rest van het bedrijf
  • Een rapportage van de besproken conclusies en bevindingen
  • Advies op maat op het gebied van het implementeren van de strategie

Programma & middelen

Week 1: Inventarisatiegesprek
Samen inventariseren we de huidige situatie en bepalen we jullie doelstellingen. N.a.v. dit gesprek worden de trainingen voorbereid.

Week 2: Training 1. Wie zijn jouw klanten?

Het huidige klantenbestand wordt geanalyseerd en gesegmenteerd in pro- & antiklanten.

Week 3:  Training 2. Waar bevinden deze klanten zich?

De klantreis van jullie pro-klant (bepaald in training 1) wordt in kaart gebracht. Dit helpt om op het juiste moment, het juiste aanbod aan de juiste doelgroep te bieden.

Week 4: Training 3. Waar hebben zij behoefte aan?

De pijnpunten, problemen en behoefte van jouw pro-klant worden uitgebreid in kaart gebracht.

Week 5: Training 4. Welk aanbod past daar bij?

De toegevoegde waarde die jullie producten & diensten brengt om deze pijnpunten, taken en behoefte te bestrijden worden gedefinieerd.

Week 7: Oplevering

De conclusies en bevindingen worden gepresenteerd en de oplevering van de uiteindelijke marketingstrategie vindt plaats.

Trainingslocatie
Keuze:

  • Eigen locatie
  • Maaketing: Croy 45a, 5653 LC Eindhoven
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.