Tactvol en helder communiceren

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Management Support Opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Management Support Opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 67 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Tactvol en helder communiceren
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Beryl Hoogdorp
8
Tactvol en helder communiceren

"Trainer was goed; zij nam de tijd om alles goed uit te leggen. Inhoudelijk was de training goed, duidelijk en erg nuttig, alsook het rollenspel met de acteur. Ik kan wat ik geleerd heb tijdens de training meteen gebruiken in mijn dagelijks werk." - 27-06-2018 12:54

"Trainer was goed; zij nam de tijd om alles goed uit te leggen. Inhoudelijk was de training goed, duidelijk en erg nuttig, alsook het rollens… alles lezen - 27-06-2018 12:54

Startdata en plaatsen

Utrecht
4 nov. 2019
Toon rooster
event 4 november 2019, dag 1
event 18 november 2019, dag 2

Beschrijving

Als secretaresse communiceer je de hele dag. Vaak gaat dat goed, maar soms verloopt dit niet zoals je had gewild. Het gevaar is dat je er te lang mee blijft rondlopen en het daarmee tot jouw probleem maakt. Dit is allemaal niet nodig.

Aandacht voor de ander en goed luisteren zijn belangrijk voor de relaties op het werk en daarbuiten. Het gaat in deze training daarom om zelfinzicht én inzicht in het gedrag van de ander. Je krijgt inzicht in je eigen communicatiestijl en hoe die in te zetten in het contact met anderen. Je leert om beter samen te werken met (lastige) collega’s en de mensen die je aanstuurt. 

Wat leer je?  

  • Je eigen communicatiestijl analyseren 
  • Inzien welke invloed jouw m…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Als secretaresse communiceer je de hele dag. Vaak gaat dat goed, maar soms verloopt dit niet zoals je had gewild. Het gevaar is dat je er te lang mee blijft rondlopen en het daarmee tot jouw probleem maakt. Dit is allemaal niet nodig.

Aandacht voor de ander en goed luisteren zijn belangrijk voor de relaties op het werk en daarbuiten. Het gaat in deze training daarom om zelfinzicht én inzicht in het gedrag van de ander. Je krijgt inzicht in je eigen communicatiestijl en hoe die in te zetten in het contact met anderen. Je leert om beter samen te werken met (lastige) collega’s en de mensen die je aanstuurt. 

Wat leer je?  

  • Je eigen communicatiestijl analyseren 
  • Inzien welke invloed jouw manier van communiceren heeft op je collega’s 
  • Meer grip krijgen op reacties van collega’s en begrijpt beter waarom ze zo reageren 
  • Duidelijk zijn zonder de ander te kwetsen 
  • Minder oordelend zijn in de communicatie  
  • Conflictsituaties herkennen, omzeilen of ombuigen 

Welke onderwerpen komen aan bod?  

  • Zelfanalyse: kernkwaliteiten, valkuilen, uitdagingen en allergieën 
  • Inzicht in de manier van reageren van de ander 
  • Omgaan met dominante, afstandelijke en lastige personen 
  • Inzicht in je eigen communicatiestijl 
  • Met het nee van anderen omgaan 
  • Feedback op het werk geven en ontvangen 
  • Omgaan met lastige situaties 
8
Gemiddeld cijfer voor Tactvol en helder communiceren
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Beryl Hoogdorp
8
Tactvol en helder communiceren

"Trainer was goed; zij nam de tijd om alles goed uit te leggen. Inhoudelijk was de training goed, duidelijk en erg nuttig, alsook het rollenspel met de acteur. Ik kan wat ik geleerd heb tijdens de training meteen gebruiken in mijn dagelijks werk." - 27-06-2018 12:54

"Trainer was goed; zij nam de tijd om alles goed uit te leggen. Inhoudelijk was de training goed, duidelijk en erg nuttig, alsook het rollens… alles lezen - 27-06-2018 12:54

starstarstarstarstar_border
Caroline Van der Poel-van Leeuwen
senior secretaresse
8
Tactvol en helder communiceren

"Zeer fijne training waarbij voornamelijk werd gewerkt met praktijkvoorbeelden van deelnemers, dus niet van te voren voorbereid door Trainer.
De locatie Seats to meet toont wat rommeliger dan meeting plaza" - 18-06-2018 11:32

"Zeer fijne training waarbij voornamelijk werd gewerkt met praktijkvoorbeelden van deelnemers, dus niet van te voren voorbereid door Trainer.… alles lezen - 18-06-2018 11:32

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.