Helder en tactvol communiceren- voor secretaresses

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Management Support Opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Management Support Opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 70 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Helder en tactvol communiceren- voor secretaresses
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Beryl Hoogdorp
8
Helder en tactvol communiceren- voor secretaresses

"Trainer was goed; zij nam de tijd om alles goed uit te leggen. Inhoudelijk was de training goed, duidelijk en erg nuttig, alsook het rollenspel met de acteur. Ik kan wat ik geleerd heb tijdens de training meteen gebruiken in mijn dagelijks werk." - 27-06-2018 12:54

"Trainer was goed; zij nam de tijd om alles goed uit te leggen. Inhoudelijk was de training goed, duidelijk en erg nuttig, alsook het rollens… alles lezen - 27-06-2018 12:54

Startdata en plaatsen

placeMeeting Plaza, Utrecht
9 mrt. 2021 tot 23 mrt. 2021
Toon rooster
event 9 maart 2021, 09:00-16:30, Meeting Plaza, Utrecht, Lesdag 1
event 23 maart 2021, 09:00-16:30, Meeting Plaza, Utrecht, Lesdag 2
placeMeeting Plaza, Utrecht
9 nov. 2021 tot 23 nov. 2021
Toon rooster
event 9 november 2021, 09:00-16:30, Meeting Plaza, Utrecht, Lesdag 1
event 23 november 2021, 09:00-16:30, Meeting Plaza, Utrecht, Lesdag 2

Beschrijving

Helder en tactvol communiceren 

Breng duidelijk maar met respect voor de ander je boodschap over 

Als secretaresse communiceer je de hele dag. Vaak gaat dat goed, maar soms verloopt dit niet zoals je had gewild. Het gevaar is dat je er te lang mee blijft rondlopen en het daarmee tot jouw probleem maakt. Dit is allemaal niet nodig.

Aandacht voor de ander en goed luisteren zijn belangrijk voor de relaties op het werk en daarbuiten. Het gaat in deze training daarom om zelfinzicht én inzicht in het gedrag van de ander. Word je bewust van je eigen communicatiestijl en hoe je die in kunt zetten in het contact met anderen. Je leert om beter samen te werken met (lastige) collega’s en de mensen di…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Communicatiestijlen, Zelfontwikkeling, Zelfbewustzijn, Communiceren en NLP.

Helder en tactvol communiceren 

Breng duidelijk maar met respect voor de ander je boodschap over 

Als secretaresse communiceer je de hele dag. Vaak gaat dat goed, maar soms verloopt dit niet zoals je had gewild. Het gevaar is dat je er te lang mee blijft rondlopen en het daarmee tot jouw probleem maakt. Dit is allemaal niet nodig.

Aandacht voor de ander en goed luisteren zijn belangrijk voor de relaties op het werk en daarbuiten. Het gaat in deze training daarom om zelfinzicht én inzicht in het gedrag van de ander. Word je bewust van je eigen communicatiestijl en hoe je die in kunt zetten in het contact met anderen. Je leert om beter samen te werken met (lastige) collega’s en de mensen die je aanstuurt, zodat onhandige communicatie jou niet meer van de wijs brengt.

Inzicht in communicatiestijlen | Assertiviteit | Omgaan met conflicten |Hbo 5 niveau 

Omschrijving Helder en tactvol communiceren 

Wat je leert 

  • De spelregels voor de professionele communicatie
  • Je eigen communicatiestijl analyseren
  • Inzien welke invloed jouw manier van communiceren heeft op je collega’s
  • Meer grip krijgen op reacties van collega’s en beter begrijpen waarom ze zo reageren 
  • Duidelijk zijn zonder de ander te kwetsen
  • Minder oordelend zijn in de communicatie
  • Mensen op een respectvolle manier onderbreken (ook digitaal)
  • Conflictsituaties herkennen, omzeilen of ombuigen   

Na deze training

  • Ben jij je bewust van je eigen gedrag en communicatie; zowel je kracht als je valkuilen
  • Stel je de goede vragen
  • Luister je beter en vat je vaker en beter samen
  • Ben je in staat om bewuster en positiever te communiceren met collega’s en leidinggevenden en weet je dingen beter af te stemmen
  • Weet je grenzen beter te stellen
  • Toets je beter of je en boodschap goed begrepen hebt 
  • Kun je feedback geven en ontvangen

Belangrijkste onderwerpen

  • Zelfinzicht en inzicht in de communicatiestijl van de ander

  • Het belang van luisteren

  • De goede vragen stellen Het belang van de samenvatting

  • Efficiënt vergaderen (ook digitaal)

  • Assertiviteit

  • Omgaan met dominante, afstandelijke en lastige personen

  • Met het nee van anderen omgaan 

  • Op een aardige manier nee zeggen

  • Feedback op het werk geven en ontvangen

  • Omgaan met conflicten 
8
Gemiddeld cijfer voor Helder en tactvol communiceren- voor secretaresses
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Beryl Hoogdorp
8
Helder en tactvol communiceren- voor secretaresses

"Trainer was goed; zij nam de tijd om alles goed uit te leggen. Inhoudelijk was de training goed, duidelijk en erg nuttig, alsook het rollenspel met de acteur. Ik kan wat ik geleerd heb tijdens de training meteen gebruiken in mijn dagelijks werk." - 27-06-2018 12:54

"Trainer was goed; zij nam de tijd om alles goed uit te leggen. Inhoudelijk was de training goed, duidelijk en erg nuttig, alsook het rollens… alles lezen - 27-06-2018 12:54

starstarstarstarstar_border
Caroline Van der Poel-van Leeuwen
senior secretaresse
8
Helder en tactvol communiceren- voor secretaresses

"Zeer fijne training waarbij voornamelijk werd gewerkt met praktijkvoorbeelden van deelnemers, dus niet van te voren voorbereid door Trainer.
De locatie Seats to meet toont wat rommeliger dan meeting plaza" - 18-06-2018 11:32

"Zeer fijne training waarbij voornamelijk werd gewerkt met praktijkvoorbeelden van deelnemers, dus niet van te voren voorbereid door Trainer.… alles lezen - 18-06-2018 11:32

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Management Support Opleidingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.