Van perfectionist naar optimalist

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Management Support Opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Management Support Opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 68 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Bilderberg Groot Heideborgh Garderen
30 jan. 2020 tot 13 feb. 2020
Toon rooster
event 30 januari 2020, Lesdag 1
event 13 februari 2020, Lesdag 2
Bilderberg Groot Heideborgh Garderen
17 sep. 2020 tot 1 okt. 2020
Toon rooster
event 17 september 2020, Lesdag 1
event 1 oktober 2020, Lesdag 2

Beschrijving

Ben jij ook pas tevreden als iets helemaal perfect is? En houd je heel graag alle touwtjes zélf in handen? Laten mensen graag dingen aan jou over, omdat ze weten dat ze bij jou in goede handen zijn? En mag een dag van jou wel 48 uur hebben? Met vier keer ‘ja’ is er een grote kans dat jij een perfectionist bent! En helaas is perfectionisme een belangrijke oorzaak van het ontwikkelen van stressklachten, die je belemmeren alles uit het leven te halen. Die behoefte om alles perfect te doen, om alle ballen zelf in de lucht te houden en het liefst zonder dat iemand merkt dat dat best veel moeite kost. De verwachtingen die je van jezelf hebt zijn huizenhoog en in plaats van je te focussen op wat wé…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Ben jij ook pas tevreden als iets helemaal perfect is? En houd je heel graag alle touwtjes zélf in handen? Laten mensen graag dingen aan jou over, omdat ze weten dat ze bij jou in goede handen zijn? En mag een dag van jou wel 48 uur hebben? Met vier keer ‘ja’ is er een grote kans dat jij een perfectionist bent! En helaas is perfectionisme een belangrijke oorzaak van het ontwikkelen van stressklachten, die je belemmeren alles uit het leven te halen. Die behoefte om alles perfect te doen, om alle ballen zelf in de lucht te houden en het liefst zonder dat iemand merkt dat dat best veel moeite kost. De verwachtingen die je van jezelf hebt zijn huizenhoog en in plaats van je te focussen op wat wél goed gaat, kijk je vaker naar alle dingen die beter zouden kunnen.

Na deze training heb jij een beter beeld van (jouw) perfectionisme, welke voordelen hieraan zitten en welke valkuilen. Ook weet je welk nieuw gedrag je kan ontwikkelen om meer balans te krijgen tussen kwaliteit en valkuil. Tot slot heb je acties onderzocht die je hierin kunt ondernemen (daar oefen je al mee in de training).

Wat leer je?  

  • Soorten perfectionisme

  • Please-gedrag

  • Wie is verantwoordelijk?

  • Overtuigingen

  • Basisposities

  • Dienend perfectionisme: optimalisme

Na deze training: 

  • Heb je meer zicht op het ontstaan van jouw perfectionisme en kun je dit plaatsen in de context van je geschiedenis.
  • Heb je zicht op de belangrijkste overtuigingen van de perfectionist: het is nooit goed genoeg/ik ben nooit goed genoeg. Je hebt je eigen overtuigingen onderzocht en deze van beperkend naar verruimend omgevormd. Hierdoor krijg je in het hier en nu meer keuzemogelijkheden. ‘Ik kan zo reageren, maar ik kan en mag het ook anders doen.’
  • Ben je in staat verantwoordelijkheden te laten waar ze horen in plaats van alles naar je toe te trekken.
  • Kijk je met milde ogen naar jezelf en ken je je eigen verlangens en behoeftes beter.
  • Ken je het model van optimalisme en kan je perfectionisme meer dienend inzetten.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Management Support Opleidingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.