Slechtnieuwsgesprekken

Niveau
Tijdsduur
Logo van Manager Up-to-date
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,4 Manager Up-to-date heeft een gemiddelde beoordeling van 9,4 (uit 4 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Manager Up-to-date biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Amersfoort, Amsterdam, Arnhem, Assen, Breda, Den Haag, Deventer, Ede, Eindhoven, Emmen, Enschede, Groningen, Heerenveen, Leeuwarden, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Terneuzen, Tilburg, Utrecht, Venlo, Zwolle

Beschrijving

Manager Up-to-date is een initiatief van Heering Consultancy Opleidingen

Slechtnieuwsgesprekken

Als manager of teamleider moet je soms aan een medewerker slecht nieuws brengen. Iemand een slechte beoordeling geven, ontslaan, of iemand teleurstellen over een beoogde promotie, of iemand afwijzen na een sollicitatie, is niet leuk.

Slecht nieuws brengen is lastig. De boodschapper voelt zich vaak gemangeld tussen verstand ('het is rationeel gezien de juiste beslissing om hem te ontslaan') en gevoel ('ik vind hem aardig en gun hem deze baan'). Heb je de beslissing weloverwogen genomen, dan is het beste wat je kunt doen het nieuws te brengen en de ander te helpen het te verwerken. Dit slechtnieuwsgesprek vergt bepaalde vaardigheden en strategieën.

In de cursus slechtnieu…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Manager Up-to-date is een initiatief van Heering Consultancy Opleidingen

Slechtnieuwsgesprekken

Als manager of teamleider moet je soms aan een medewerker slecht nieuws brengen. Iemand een slechte beoordeling geven, ontslaan, of iemand teleurstellen over een beoogde promotie, of iemand afwijzen na een sollicitatie, is niet leuk.

Slecht nieuws brengen is lastig. De boodschapper voelt zich vaak gemangeld tussen verstand ('het is rationeel gezien de juiste beslissing om hem te ontslaan') en gevoel ('ik vind hem aardig en gun hem deze baan'). Heb je de beslissing weloverwogen genomen, dan is het beste wat je kunt doen het nieuws te brengen en de ander te helpen het te verwerken. Dit slechtnieuwsgesprek vergt bepaalde vaardigheden en strategieën.

In de cursus slechtnieuwsgesprekken leert u hoe u meer kunt halen uit deze gesprekken. Het gaat niet alleen om wát er gezegd wordt, maar ook om hoe het gezegd wordt. U wordt bewust van uw eigen competenties en u kunt werken aan verbetering daarvan. De training is persoonsgericht, wat wil zeggen: uw individuele situatie, leerdoelen en gedrag staan centraal.

Tijdens deze training komen aan de orde:

  • de professionele gespreksvoering en gesprekstechnieken;
  • de Disk Personal Profile System;
  • het actief luisteren;
  • het gesprek leiden;
  • het beoordelen van gedrag;
  • het overtuigen;
  • de praktijkcasussen;
  • rollenspellen.

Een goed slechtnieuwsgesprek is van essentieel belang. U wilt tenslotte de boodschap correct overbrengen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.