Slechtnieuwsgesprekken
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Manager Up-to-date is een initiatief van Heering Consultancy Opleidingen
Slechtnieuwsgesprekken
Als manager of teamleider moet je soms aan een medewerker slecht nieuws brengen. Iemand een slechte beoordeling geven, ontslaan, of iemand teleurstellen over een beoogde promotie, of iemand afwijzen na een sollicitatie, is niet leuk.
Slecht nieuws brengen is lastig. De boodschapper voelt zich vaak gemangeld tussen verstand ('het is rationeel gezien de juiste beslissing om hem te ontslaan') en gevoel ('ik vind hem aardig en gun hem deze baan'). Heb je de beslissing weloverwogen genomen, dan is het beste wat je kunt doen het nieuws te brengen en de ander te helpen het te verwerken. Dit slechtnieuwsgesprek vergt bepaalde vaardigheden en strategieën.
In de cursus slechtnieu…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Manager Up-to-date is een initiatief van Heering Consultancy Opleidingen
Slechtnieuwsgesprekken
Als manager of teamleider moet je soms aan een medewerker slecht
nieuws brengen. Iemand een slechte beoordeling geven, ontslaan, of
iemand teleurstellen over een beoogde promotie, of iemand afwijzen
na een sollicitatie, is niet leuk.
Slecht nieuws brengen is lastig. De boodschapper voelt zich vaak
gemangeld tussen verstand ('het is rationeel gezien de juiste
beslissing om hem te ontslaan') en gevoel ('ik vind hem aardig en
gun hem deze baan'). Heb je de beslissing weloverwogen genomen, dan
is het beste wat je kunt doen het nieuws te brengen en de ander te
helpen het te verwerken. Dit slechtnieuwsgesprek vergt bepaalde
vaardigheden en strategieën.
In de cursus slechtnieuwsgesprekken leert u hoe u meer kunt halen
uit deze gesprekken. Het gaat niet alleen om wát er gezegd wordt,
maar ook om hoe het gezegd wordt. U wordt bewust van uw eigen
competenties en u kunt werken aan verbetering daarvan. De training
is persoonsgericht, wat wil zeggen: uw individuele situatie,
leerdoelen en gedrag staan centraal.
Tijdens deze training komen aan de orde:
- de professionele gespreksvoering en gesprekstechnieken;
- de Disk Personal Profile System;
- het actief luisteren;
- het gesprek leiden;
- het beoordelen van gedrag;
- het overtuigen;
- de praktijkcasussen;
- rollenspellen.
Een goed slechtnieuwsgesprek is van essentieel belang. U wilt tenslotte de boodschap correct overbrengen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.