Positief tot actie aansporen
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Een klant die jouw product voor je verkoopt? Het kan! Goed verkopen is naast kennis en technieken, vooral ook een houding. Een houding waarmee je de klant niet alleen tevreden maakt en een stevige lange termijn relatie opbouwt, maar zo enthousiast krijgt dat de klant reclame voor jou maakt en daadwerkelijk jouw product voor je verkoopt: de ambassadeur, ofwel Positief Werkende Relatie.
Daarvoor is het nodig dat je weet wat de behoefte van de klant is en daarop adequaat inspeelt. Ook het op een positieve manier omgaan met tegenwerpingen van ogenschijnlijk onwillige klanten en poortwachters is essentieel voor jouw succes. En ook dat je visie en creativiteit laat zien, gemotiveerd bent en de kl…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Een klant die jouw product voor je verkoopt? Het kan! Goed verkopen is naast kennis en technieken, vooral ook een houding. Een houding waarmee je de klant niet alleen tevreden maakt en een stevige lange termijn relatie opbouwt, maar zo enthousiast krijgt dat de klant reclame voor jou maakt en daadwerkelijk jouw product voor je verkoopt: de ambassadeur, ofwel Positief Werkende Relatie.
Daarvoor is het nodig dat je weet wat de behoefte van de klant is en daarop adequaat inspeelt. Ook het op een positieve manier omgaan met tegenwerpingen van ogenschijnlijk onwillige klanten en poortwachters is essentieel voor jouw succes. En ook dat je visie en creativiteit laat zien, gemotiveerd bent en de klant op zijn gemak stelt.
De thema's die in de training Verkoop aan bod komen:
- Het belang van concrete doelstellingen en subdoelen in de verkoop
- Het opbouwen, beheren en uitbouwen van netwerken
- Telefonisch afspraken maken (inclusief cold calling); hoe overwin ik contactbezwaren?
- Het voorbereiden op en het maken van het eerste contact
- De noodzakelijke voorbereiding op een verkoopgesprek
- Succesvol presenteren
- Gesprekken voeren op een positieve en doelgerichte manier
- Actief en selectief luisteren; wat zijn de echte behoeften van de klant?
- Wat vereist een verkoopgesprek op het gebied van instelling, vaardigheden en gedrag om het in alle stadia te beheersen
- Nee zeggen tegen klanten
- Het ombuigen van weerstand en tegenwerpingen naar kansen
- Tijdsplanning en daarbij de juiste priorteiten stellen
- Anderen positief beïnvloeden onder alle omstandigheden
- Motiverende schriftelijke communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.