Citrix Virtual Apps and Desktops 7.x Help Desk Support

Niveau
Tijdsduur
Logo van Master it Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,5 Master it Training heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 77 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Master it Training biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht

Beschrijving

Met onze unieke lesmethode Active Learning leer je aantoonbaar effectiever

Bij Master it Training maken wij gebruik van een unieke lesmethode genaamd Active Learning. Bij Active Learning word je gecoacht bij het ontwikkelen van vaardigheden die voor jou persoonlijk cruciaal zijn. De methode sluit goed aan bij hoe mensen leren, en houdt rekening met wat jij al weet en kunt. Als je erover nadenkt, is het zo logisch als wat.

- Je bepaalt zelf je leertempo
- De trainer coacht je bij het definiëren van jouw leertraject
- Je onthoudt en begrijpt je nieuwe kennis beter
- Alles draait om toepassing van de stof in jouw praktijk

Tijdens deze 2daagse training leer je hoe je enduser accessing virtual apps en desktops moet ondersteuning als onderdeel van een Citrix solution. Je leert hoe je de Citrix Director moet gebruiken om te interacten met user sessions en hoe je informatie moet capturen om problemen op te lossen of door te sturen naar het administratieve team. Daarnaast verkrijg je basiskennis over de XenApp en XenDesktop technologie en hoe die onderdelen onderling werken.Na afronding van deze training kun je: Endusers verbinden via Virtual Apps and Desktops supporten door middel van Citrix Receiver Citrix Director gebruiken om informatie te verzamelen en te interacten met user sessions Een methodiek ontwikkelen …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Met onze unieke lesmethode Active Learning leer je aantoonbaar effectiever

Bij Master it Training maken wij gebruik van een unieke lesmethode genaamd Active Learning. Bij Active Learning word je gecoacht bij het ontwikkelen van vaardigheden die voor jou persoonlijk cruciaal zijn. De methode sluit goed aan bij hoe mensen leren, en houdt rekening met wat jij al weet en kunt. Als je erover nadenkt, is het zo logisch als wat.

- Je bepaalt zelf je leertempo
- De trainer coacht je bij het definiëren van jouw leertraject
- Je onthoudt en begrijpt je nieuwe kennis beter
- Alles draait om toepassing van de stof in jouw praktijk

Tijdens deze 2daagse training leer je hoe je enduser accessing virtual apps en desktops moet ondersteuning als onderdeel van een Citrix solution. Je leert hoe je de Citrix Director moet gebruiken om te interacten met user sessions en hoe je informatie moet capturen om problemen op te lossen of door te sturen naar het administratieve team. Daarnaast verkrijg je basiskennis over de XenApp en XenDesktop technologie en hoe die onderdelen onderling werken.Na afronding van deze training kun je: Endusers verbinden via Virtual Apps and Desktops supporten door middel van Citrix Receiver Citrix Director gebruiken om informatie te verzamelen en te interacten met user sessions Een methodiek ontwikkelen voor het benaderen van gebruikersgerelateerde problemen om de tijd tot een oplossing te minimaliseren De XenApp en XenDesktop solution snappen en begrijp je de rol van de verschillende onderdelen

Let op. Deze training is exclusief het examen.

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor o.a helpdesk medewerkers die nog niet bekend zijn met XenApp en XenDesktop 7.x.

Voorkennis voor de Citrix Virtual Apps and Desktops 7.x Help Desk Support training

Voor het volgen van deze training is geen kennis of ervaring vereist. Het is echter nuttig om de gratis XenApp en XenDesktop Introducties doorlopen te hebben op: elearning.citrix.com

Onderwerpen in de Citrix Virtual Apps and Desktops 7.x Help Desk Support training

Module 1: Fundamental Architecture for the Help Desk Role Introduction to XenApp and XenDesktop The Help Desk Role for XenApp and XenDesktop Help Desk Support Methodology Citrix Help Desk PrioritiesModule 2: Citrix Director Introduction to Citrix Director Navigating the Director Console Performing Typical Help Desk ActionsModule 3: End User Access Access Methods Authentication Subscriptions, Favorites, and Experience Solving User Access Issues Real World Troubleshooting ScenariosModule 4: Citrix Receiver Receiver Types Receiver Deployment Methods Solving User Issues with Citrix ReceiverModule 5: User Sessions Defining User Sessions Solving Session Related IssuesModule 6: Printing with User Sessions Printer Types and Management Solving Common Printer Related IssuesModule 7: Support Citrix Help Desk Support Methodology Solving Additional User Issues and Scenarios

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.