Introduction to Programming

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Master it Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,5 Master it Training heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 77 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Eindhoven
17 dec. 2018 tot 20 dec. 2018
Vianen
17 dec. 2018 tot 21 dec. 2018
Eindhoven
7 jan. 2019 tot 11 jan. 2019
Vianen
7 jan. 2019 tot 11 jan. 2019
Eindhoven
14 jan. 2019 tot 18 jan. 2019
Rotterdam
14 jan. 2019 tot 18 jan. 2019
Vianen
21 jan. 2019 tot 25 jan. 2019
Rotterdam
28 jan. 2019 tot 1 feb. 2019
Vianen
4 feb. 2019 tot 8 feb. 2019
Eindhoven
11 feb. 2019 tot 15 feb. 2019
Vianen
11 feb. 2019 tot 15 feb. 2019
Rotterdam
18 feb. 2019 tot 22 feb. 2019
Vianen
25 feb. 2019 tot 1 mrt. 2019
Eindhoven
4 mrt. 2019 tot 8 mrt. 2019
Rotterdam
11 mrt. 2019 tot 15 mrt. 2019
Vianen
11 mrt. 2019 tot 15 mrt. 2019
Eindhoven
18 mrt. 2019 tot 22 mrt. 2019
Vianen
1 apr. 2019 tot 5 apr. 2019
Eindhoven
8 apr. 2019 tot 12 apr. 2019
Rotterdam
8 apr. 2019 tot 12 apr. 2019
Eindhoven
15 apr. 2019 tot 19 apr. 2019
Vianen
23 apr. 2019 tot 26 apr. 2019
Vianen
29 apr. 2019 tot 3 mei. 2019
Eindhoven
6 mei. 2019 tot 10 mei. 2019
Eindhoven
13 mei. 2019 tot 17 mei. 2019
Vianen
20 mei. 2019 tot 24 mei. 2019
Eindhoven
3 jun. 2019 tot 7 jun. 2019
Rotterdam
3 jun. 2019 tot 7 jun. 2019
Eindhoven
17 jun. 2019 tot 21 jun. 2019
Rotterdam
24 jun. 2019 tot 28 jun. 2019
Vianen
1 jul. 2019 tot 5 jul. 2019
Eindhoven
15 jul. 2019 tot 19 jul. 2019
Vianen
12 aug. 2019 tot 16 aug. 2019
Eindhoven
26 aug. 2019 tot 30 aug. 2019
Rotterdam
26 aug. 2019 tot 30 aug. 2019
Eindhoven
2 sep. 2019 tot 6 sep. 2019
Vianen
2 sep. 2019 tot 6 sep. 2019
Vianen
9 sep. 2019 tot 13 sep. 2019
Eindhoven
16 sep. 2019 tot 20 sep. 2019
Rotterdam
23 sep. 2019 tot 27 sep. 2019
Vianen
30 sep. 2019 tot 4 okt. 2019
Eindhoven
7 okt. 2019 tot 11 okt. 2019
Rotterdam
7 okt. 2019 tot 11 okt. 2019
Eindhoven
14 okt. 2019 tot 18 okt. 2019
Vianen
14 okt. 2019 tot 18 okt. 2019
Eindhoven
28 okt. 2019 tot 1 nov. 2019
Vianen
4 nov. 2019 tot 8 nov. 2019
Eindhoven
11 nov. 2019 tot 15 nov. 2019
Rotterdam
11 nov. 2019 tot 15 nov. 2019
Rotterdam
18 nov. 2019 tot 22 nov. 2019
Vianen
18 nov. 2019 tot 22 nov. 2019
Eindhoven
25 nov. 2019 tot 29 nov. 2019
Vianen
2 dec. 2019 tot 6 dec. 2019
Rotterdam
9 dec. 2019 tot 13 dec. 2019
Eindhoven
16 dec. 2019 tot 20 dec. 2019
Vianen
16 dec. 2019 tot 20 dec. 2019

Beschrijving

Met onze unieke lesmethode Active Learning leer je aantoonbaar effectiever

Bij Master it Training maken wij gebruik van een unieke lesmethode genaamd Active Learning. Bij Active Learning word je gecoacht bij het ontwikkelen van vaardigheden die voor jou persoonlijk cruciaal zijn. De methode sluit goed aan bij hoe mensen leren, en houdt rekening met wat jij al weet en kunt. Als je erover nadenkt, is het zo logisch als wat.

- Je bepaalt zelf je leertempo
- De trainer coacht je bij het definiëren van jouw leertraject
- Je onthoudt en begrijpt je nieuwe kennis beter
- Alles draait om toepassing van de stof in jouw praktijk

Deze training behandelt de basis van het programmeren met Microsoft Visual Studio 2013 en Visual C# of Visual Basic programmeertalen. De training gaat uit van geen eerdere programmeerervaring onder de deelnemers. Deze training is geschikt om vervolgens door te stromen naar de volgende trainingen voor programmeren, zoals MS20483: Programming in C#.De focus van deze training ligt op de basisconcepten van het programmeren zoals computer geheugen, data typen, beslissingsstructuren en repetitie door middel van loops. De training geeft ook een introductie in object georiënteerd programmeren, aanbod komen; classes, inheritance en polymorfisme. De training omvat ook het omgaan met excepties, applica…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Met onze unieke lesmethode Active Learning leer je aantoonbaar effectiever

Bij Master it Training maken wij gebruik van een unieke lesmethode genaamd Active Learning. Bij Active Learning word je gecoacht bij het ontwikkelen van vaardigheden die voor jou persoonlijk cruciaal zijn. De methode sluit goed aan bij hoe mensen leren, en houdt rekening met wat jij al weet en kunt. Als je erover nadenkt, is het zo logisch als wat.

- Je bepaalt zelf je leertempo
- De trainer coacht je bij het definiëren van jouw leertraject
- Je onthoudt en begrijpt je nieuwe kennis beter
- Alles draait om toepassing van de stof in jouw praktijk

Deze training behandelt de basis van het programmeren met Microsoft Visual Studio 2013 en Visual C# of Visual Basic programmeertalen. De training gaat uit van geen eerdere programmeerervaring onder de deelnemers. Deze training is geschikt om vervolgens door te stromen naar de volgende trainingen voor programmeren, zoals MS20483: Programming in C#.De focus van deze training ligt op de basisconcepten van het programmeren zoals computer geheugen, data typen, beslissingsstructuren en repetitie door middel van loops. De training geeft ook een introductie in object georiënteerd programmeren, aanbod komen; classes, inheritance en polymorfisme. De training omvat ook het omgaan met excepties, applicatie beveiliging, performance en geheugen management.Na afronding van deze training kun je: Explain core programming fundamentals such as computer storage and processing. Explain computer number systems such as binary. Create and use variables and constants in programs. Explain how to create and use functions in a program. Create and use decisions structures in a computer program. Create and use repetition (loops) in a computer program. Explain pseudocode and its role in programming. Explain the basic computer data structures such as arrays, lists, stacks, and queues. Implement objectoriented programming concepts. Create and use classes in a computer program. Implement encapsulation, inheritance, and polymorphism. Describe the base class library (BCL) in the .NET Framework. Explain the application security concepts. Implement simple I/O in a computer program. Identify application errors and explain how to debug an application and handle errors. Identify the performance considerations for applications.

Let op. Deze training is exclusief het examen.

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor iedereen die nieuw is in de software ontwikkeling, iedereen die de basis van het programmeren wil of moet leren en geïnteresseerd is in object georiënteerd programmeren. Vaak zijn dit studenten in het vervolgonderwijs of beroepsonderwijs. Ook kan deze training geschikt zijn als het gaat om een carrière switch. Deze training is geschikt als basis om vervolgens de geavanceerdere trainingen te volgen zoals MS20483: Programming in C#.

Voorkennis voor de Introduction to Programming training

Voor deelname aan deze training kun je: Computers gebruiken en programma’s opstarten, bestanden openen en opslaan, navigeren binnen menu’s van applicaties en interfaces; Logisch concepten, zoals vergelijkingen, begrijpen; Getaltheorie begrijpen; Gestructureerde aanwijzingen of stapvoorstap procedures kunnen maken, begrijpen en volgen; Abstracte concepten snappen en toepassen op concrete voorbeelden.

Onderwerpen in de Introduction to Programming training

Module 1: Introduction to Core Programming Concepts This module provides background and foundational information on how computers process information, discusses the different types of applications that a programmer might be creating, and then provides information on how code is compiled and interpreted by a computer. Lessons Computer Data Storage and Processing Application Types Application LifeCycle Code Compilation Lab : Thinking Like a Computer Creating StepbyStep Directions for a Morning Routine After completing this module, students will be able to: Describe computer data storage and processing concepts Describe application types Describe the lifecycle of an application Describe code compilation Module 2: Core Programming Language Concepts This module covers programming language syntax and the importance of using good syntax and following the syntax rules for the chosen language. This module also discusses the core data types and how to store these data types in computer memory by using variables and constants. Lessons Syntax Data Types Variables and Constants Lab : Working with Data Types Selecting Data Types Declaring and Using Variables for Numeric Types Declaring and Using Variables for Textual Data Types Working with Boolean Variables Declaring and Using Constants After completing this module, students will be able to: Define syntax Explain the different types of core data used in programs Declare and use variables and constants in a computer program Module 3: Program Flow This module covers how code is executed in a computer program, such as top to bottom, in structured programming and branching in code execution. The module teaches these concepts through the use of functions, decision structures, and looping constructs. Lessons Introduction to Structured Programming Concepts Introduction to Branching Using Functions Using Decision Structures Introducing Repetition Lab : Creating Functions, Decisions, and Looping Implementing Functions Implementing Decisions in Code Implementing Repetition Structures After completing this module, students will be able to: Describe structured programming Create and use functions in your code Create and use decision structures Create and use looping structures Module 4: Algorithms and Data Structures This module introduces the concept of an algorithm by examining a daily routine such as a morning routine for getting up and going to work, outlining all the steps required including the decisions to be made as the routine progresses. The module also discusses how to translate these set of steps into pseudo code for evaluation of the algorithm that will be translated into actual code. Lessons Understand How to Write Pseudo Code Algorithm Examples Introduction to Data Structures Lab : Working with Algorithms and Data Structures Working with Pseudo Code Creating Data Structures After completing this module, you will be able to: Transfer problem statements into pseudo code Create algorithms Translate pseudo code into programming code Create simple algorithms in code Create data structures to store data Module 5: Error Handling and Debugging This module helps students understand that errors are a part of programming and they must understand how to anticipate errors, handle those errors in code, and present a good user experience with a program. This module introduces structured exception handling as the mechanism to deal with errors. Lessons Introduction to Program Errors Introduction to Structured Error Handling Introduction to Debugging in Visual Studio Lab : Implementing Debugging and Error Handling Create Structured Exception Handlers Using the Visual Studio Debugger After completing this module, students will be able to: Implement structured exception handling Debug applications by using Visual Studio 2013 Module 6: Introduction to ObjectOriented Programming This module covers an introduction to the concepts related to objectoriented programming (OOP). The content has been split across two modules with this module focusing on basic OOP concepts that will provide sufficient knowledge to understand complex data structures starting with structs and then moving onto classes. This module helps the students gain an understanding of how to encapsulate data and related functionality within a class. Lessons Introduction to Complex Structures Introduction to Structs Introduction to Classes Introducing Encapsulation Lab : Implementing Complex Data Structures Creating structs Creating Classes After completing this module, students will be able to: Create and use structure types Create and use basic class files Choose when to use a struct vs a class Module 7: More ObjectOriented Programming This module teaches students about inheritance and polymorphism in classes and function overloading. Function overloading and polymorphism can go handinhand as often times when you inherit from a class, you want to override or change the existing behavior to suit the needs of you class. The module also provides an introduction to the base class library in the .NET Framework so that students can start to think about the existence of functionality in other class files and how they can search the .NET Framework to find this functionality and take advantage of it. Lessons Introduction to Inheritance Introduction to Polymorphism Introduction to the .NET Framework and the Base Class Library Lab : Implementing Inheritance Creating a Base Class Inheriting a Base Class Lab : Implementing Polymorphism Implementing Polymorphism by Overriding a Function Implementing Polymorphism by Overloading After completing this module, students will be able to: Use inheritance in OOP Implement polymorphism in your classes Describe how the base class library is constructed Find class information by using the Object Browser Module 8: Introduction to Application Security This module helps students think about security in their applications. This module introduces the concepts of authentication for users and also introduces the concept of permissions for the code that is running on a computer. It explains that operating systems might prevent certain aspects of the program from executing, such as saving a file to a directory to which the user running the app might not have permission to write. The module briefly covers code signing and why programmers might want to consider using code signing. Lessons Authentication and Authorization Code Permissions on Computers Introducing Code Signing After completing this module, students will be able to: Describe how authorization and authentication work Describe how to apply access permissions for executing code on a computer Explain how code signing works Module 9: Core I/O Programming This module introduces some core input/output (I/O) concepts that programmers will use while creating applications. Starting with console I/O, this module introduces input and output to the Console window. The module also talks about reading and writing files, which is an important concept to know because applications work with the files on the disk systems on computers. Lessons Using Console I/O Using File I/O Lab : Core I/O Programming Reading and Writing with the Console Reading and Writing Files After completing this module, students will be able to: Read input from a console Output data to the console Read and write text files Module 10: Application Performance and Memory Management This module enables students understand that memory on a computer is a finite resource. It talks about how good application design and good coding discipline with memory conservation and memory management will help programmers learn to develop applications that users will like. This is because these applications will be fast, responsive, and do not negatively impact other applications. Lessons Value Types vs Reference Types Converting Types The Garbage Collector Lab : Using Value Types and Reference Types Converting Types After completing this module, students will be able to: Implement value and reference types correctly in an application Convert between value types and reference types Use the garbage collector

Er zijn nog geen ervaringen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)