Acquisitie en Telefonische verkoop

Niveau
Totale lesduur
Trainer
maaike van Dort
Startdatum en plaats
Logo van MEC Training & Advies
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 MEC Training & Advies heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 354 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,3
Gemiddeld cijfer voor Acquisitie en Telefonische verkoop
Gebaseerd op 4 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Marc M
10
Acquisitie en Telefonische verkoop

"Ik heb een één-op-één training gevolgd bij MEC (Maaike van Dort). Ik vond het een inspirerende sessie, waarbij je direct toepasbare tips krijgt waar je echt iets mee kan. Een aanrader voor iedereen wie zijn verkoopkwaliteiten (verder) wilt ontwikkelen." - 14-05-2016 12:30

"Ik heb een één-op-één training gevolgd bij MEC (Maaike van Dort). Ik vond het een inspirerende sessie, waarbij je direct toepasbare tips kri… alles lezen - 14-05-2016 12:30

Startdata en plaatsen

Eindhoven
21 nov. 2018
Rotterdam
20 mrt. 2019
Eindhoven
9 mei. 2019
Breda
16 jul. 2019
Utrecht
16 okt. 2019

Beschrijving

Acquisitie en (telefonische) Verkoop

Heeft u ook wel eens het gevoel dat u meer had kunnen bereiken? Hoe kunt u koopsignalen beter herkennen en benutten? Wat kunt u doen om beter aansluiting te vinden bij uw prospect? Bent u benieuwd hoe u uw bedrijf pro-actief onder de aandacht kan brengen?

Om een klant te bereiken, te boeien en te binden zijn bepaalde vaardigheden noodzakelijk. De training “Acquisitie en Telefonische Verkoop”  richt zich op praktische wijze op het aanleren van deze sales vaardigheden en uw bedrijf pro actief onder de aandacht te brengen bij een prospect. U krijgt handvatten aangereikt waarmee u een praktische invulling kunt geven aan uw rol als verkoopmedewerker.

U leer…

Lees de volledige beschrijving

Default

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Acquisitie en (telefonische) Verkoop

Heeft u ook wel eens het gevoel dat u meer had kunnen bereiken? Hoe kunt u koopsignalen beter herkennen en benutten? Wat kunt u doen om beter aansluiting te vinden bij uw prospect? Bent u benieuwd hoe u uw bedrijf pro-actief onder de aandacht kan brengen?

Om een klant te bereiken, te boeien en te binden zijn bepaalde vaardigheden noodzakelijk. De training “Acquisitie en Telefonische Verkoop”  richt zich op praktische wijze op het aanleren van deze sales vaardigheden en uw bedrijf pro actief onder de aandacht te brengen bij een prospect. U krijgt handvatten aangereikt waarmee u een praktische invulling kunt geven aan uw rol als verkoopmedewerker.

U leert om een gesprek te structureren en om door te vragen op een prettige manier. U bepaalt van te voren het doel van uw gesprek en leert dit eerder te bereiken dan voorheen. Ook leert u met klachten en lastige klanten omgaan en een hogere klanttevredenheid te bereiken. Tevens leert u uw eigen kracht te gebruiken om tijdens het telefoongesprek een unieke relatie op te bouwen met de betreffende prospect/klant.

Resultaat
Door het volgen van de training  “Acquisitie en Telefonische Verkoop”  zullen de deelnemers op een meer bewuste en effectieve manier hun klant of prospect telefonisch benaderen. De deelnemers zullen in staat zijn om een gesprek te sturen en de relatie met de prospect/klant te versterken. U herkent koopsignalen en weet deze te benutten. Daarnaast weet men om te gaan met weerstand en bezwaren. De training is gericht op de eigen praktijk van de deelnemers en zorgt dat u doelgericht te werk zult gaan.

 Inhoud Trainingsprogramma

  • Doel(en) – programma - persoonlijk ontwikkelplan    
  • De basis van telefonische verkoop: ‘Communicatie’
    • Wat is communicatie?
    • De kracht van luisteren
    • Communicatie tips & handvatten
  • Het acquisitiegesprek: “de kunst van het verkopen”
    • Hoe begin ik? Contact maken!
    • VOOPAA Acquisitie structuur (voorbereiding, opening, onderzoek, presentatie, afsluiting en actie)
    • Koopsignalen opvangen en benutten
    • Afsluittechnieken
    • Opvolging
  • Pro actief bellen…
    • Voordelen/optimale effect “kwaliteit in wat we doen en hoe we het doen”
    • Voorbereiding & marktanalyse
  • Bijverkoop: Attitude en commercie
    • Aansmeren of plezier doen?
    • Wat kan het opleveren?
    • Brainstorm, Motivatie, Actie
  • Het is de toon die de muziek maakt
    • Vraagtechnieken
    • Uw telefonische verkoopgesprek
      • Presentatie (kwaliteiten, voordelen bedrijf)
      • Verkoop vertrouwen
      • unique selling point(s)
  • Omgaan met weerstand (ombuigtechnieken)
  • Valkuilen
  • Rollenspel of live bellen (afhankelijk van de grootte van de groep)
  • Borging  & afsluiting

MEC Trainingsmethode
Onze trainingen zijn allemaal gebaseerd op het “learning by doing” principeGeen droge stof, maar herkenbare en praktische leerstof. De deelnemers kunnen de geleerde vaardigheden direct toepassen. Het uitgangspunt hierbij is dat iedere cursist zoveel mogelijk ‘netto-tijd’ aan zijn eigen ontwikkeling besteedt. Onze trainingen zijn opgebouwd vanuit de leercirkel van Kolb. Dit houdt in een programma met theoretische kader, werkvormen en reflectiemomenten. Zodoende kunnen wij zorgen voor een maximaal leerrendement.

Training met impact

Wij hechten veel waarde aan een goede voorbereiding en borging van het geleerde in de praktijk. Daarbij vinden wij de klik met deelnemer en MEC erg belangrijk. Bij MEC begint de training al in de voorbereiding!

  • Telefonische intake met deelnemers en/of leidinggevende voor inventarisatie van de leerwensen en het verzorgen van advies op maat
  • Kleine groepen met maximaal 6 deelnemers
  • Deelnemer stelt een persoonlijk ontwikkelplan op waarmee men zich optimaal committeert aan de trainingsinhoud en de opgedane kennis
  • Na de training volgt er na 2 maanden een telefonisch borging -coaching gesprek met MEC

 Extra mogelijkheden:

  • Afnemen van een Talenten Analyse (TMA) en terugkoppelgesprek
  • Na de training coaching on the job
  • Training kan incompany op maat verzorgd worden 1 op 1 of vanaf 3  medewerkers
  • Aanvullende trainingen: Succesvol Onderhandelen, Klantgericht communiceren

TIP: Noteer uw telefoonnummer bij uw aanvraag voor informatie, dan nemen wij contact met u op om uw vragen en wensen te bespreken, zodat wij u de meest passende informatie kunnen geven.

9,3
Gemiddeld cijfer voor Acquisitie en Telefonische verkoop
Gebaseerd op 4 ervaringen
starstarstarstarstar
Marc M
10
Acquisitie en Telefonische verkoop

"Ik heb een één-op-één training gevolgd bij MEC (Maaike van Dort). Ik vond het een inspirerende sessie, waarbij je direct toepasbare tips krijgt waar je echt iets mee kan. Een aanrader voor iedereen wie zijn verkoopkwaliteiten (verder) wilt ontwikkelen." - 14-05-2016 12:30

"Ik heb een één-op-één training gevolgd bij MEC (Maaike van Dort). Ik vond het een inspirerende sessie, waarbij je direct toepasbare tips kri… alles lezen - 14-05-2016 12:30

starstarstarstarstar_border
Alexander van Vianen
8
Acquisitie en Telefonische verkoop

"Veel geleerd de dag van de cursus. Eerst de theorie goed doorgenomen en daarna zelf geoefent met bellen naar klanten. Door midddel van kritiek en positieve punten uit de telefoongesprekken veel gesprekken gevoerd." - 07-04-2014 00:00

"Veel geleerd de dag van de cursus. Eerst de theorie goed doorgenomen en daarna zelf geoefent met bellen naar klanten. Door midddel van kriti… alles lezen - 07-04-2014 00:00

starstarstarstarstar
Gert Jan
Medewerker verzekeringen
10
Acquisitie en Telefonische verkoop

"Prettige en praktijkgerichte training, voldoende handvatten ontvangen om echt mee aan de slag gegaan. Fijn locatie en zeer ervaren trainer. TOP. " - 01-10-2012 15:07

"Prettige en praktijkgerichte training, voldoende handvatten ontvangen om echt mee aan de slag gegaan. Fijn locatie en zeer ervaren trainer. … alles lezen - 01-10-2012 15:07

starstarstarstarstar_half
A. Voshaar
Accountmanager Zakelijke Markt
9
Acquisitie en Telefonische verkoop

"Goede training gehad bij MEC (Maaike van Dort). Een aantal dagen voor de training heb ik mijn leerdoelen telefonisch besproken en deze werden ook behandeld tijdens de les. Zo krijg je op maat een training. Verder was de training heel zinvol qua tips en verkooptechniek. Wil in de toekomst graag een verdiepingscursus volgen. Al met al zeer tevreden!" - 02-07-2012 10:17

"Goede training gehad bij MEC (Maaike van Dort). Een aantal dagen voor de training heb ik mijn leerdoelen telefonisch besproken en deze werde… alles lezen - 02-07-2012 10:17

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)