Mediationvaardigheden voor professionals

Niveau
Tijdsduur
Logo van Mediators Collectief

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Mediators Collectief biedt trainingen mediationvaardigheden en conflicthantering door professionals uit de praktijk.

Voorkom klachten en bezwaren en los problemen op een klantgerichte wijze op.

Het doel van de training is medewerkers te scholen in het onderkennen, voorkomen, beperken of oplossen van conflicten, en klachten over de organisatie te voorkomen of te verminderen.

De training biedt informatie over mediationvaardigheden,  zoals

  • actief luisteren,
  • leiding geven aan een gesprek,
  • uitnodigende vragen stellen,
  • het onderkennen van een (beginnend) conflict,
  • duidelijkheid bieden over rollen en posities,
  • ophelderen van onduidelijkheden,
  • het benutten van de creativiteit van gesprekspartners,
  • (de)-escaleren, onderhandelen,
  • afronden van gesprekken.

De training is opgebouwd in 3 delen.  

  • Deel…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Mediation, Conflicthantering, Interne communicatie, Verbintenissenrecht / Contractrecht en Arbeidsmediation.

Mediators Collectief biedt trainingen mediationvaardigheden en conflicthantering door professionals uit de praktijk.

Voorkom klachten en bezwaren en los problemen op een klantgerichte wijze op.

Het doel van de training is medewerkers te scholen in het onderkennen, voorkomen, beperken of oplossen van conflicten, en klachten over de organisatie te voorkomen of te verminderen.

De training biedt informatie over mediationvaardigheden,  zoals

  • actief luisteren,
  • leiding geven aan een gesprek,
  • uitnodigende vragen stellen,
  • het onderkennen van een (beginnend) conflict,
  • duidelijkheid bieden over rollen en posities,
  • ophelderen van onduidelijkheden,
  • het benutten van de creativiteit van gesprekspartners,
  • (de)-escaleren, onderhandelen,
  • afronden van gesprekken.

De training is opgebouwd in 3 delen.  

  • Deel 1, Mediation 
  • Een introductie in mediation, de verschillende fasen van mediation,
    de escalatieladder tijdens een conflict
    De stijlen van mediation 
  • Deel 2, Communicatie
  • Zakelijke aspect (feiten)
    Expressieve aspect (wat de zender van zichzelf laat zien)   
    Relationele aspect (wat de zender laat zien over waardering voor de ander)
    Appellerend aspect (oproep aan de ander)               
  • Deel 3, Zelfkennis 
    Bewust en onbewust  
    Persoonlijke valkuilen 

De gehele training heeft een interactief karakter en van de deelnemers wordt verwacht dat ze in diverse rollenspelen participeren. Deze incompany training Mediationvaardigheden zal worden toegespitst naar de specifieke behoefte van de afdeling/ praktijksituatie.

 Voor meer informatie kunt u bellen met de Centrale Organisatie van Mediators Collectief voor het maken van een afspraak t.b.v. een inventarisatiegesprek 0900 - 63 342 86. Of mail uw vragen aan: info@mediatorscollectief.nl

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Mediation.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.