Value Selling

Type product
Tijdsduur

Value Selling

Mercuri International
Logo van Mercuri International

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Value Selling - Consultative selling

Voor alle commerciële medewerkers toegevoegde waarde willen verkopen (afgestemd op het aankoopgedrag van de klant).

Resultaat van de training

  • Je leert de eigen organisatie en producten of diensten onderscheidend en waardevol te positioneren en verkopen.
  • Je leert de toegevoegde waarde voor de klant te verhogen, de offerte/order cyclus te verkorten en de relatie met de klant te verdiepen.
  • Je bent in staat om de klant daadwerkelijk een advies te geven, gebaseerd op jouw begrip van zijn situatie en behoeften. 

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Wat is Value Selling en wanneer pas je Value Selling toe?

  • Hoe pas je Value Selling toe? CAIDS stru…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Adviserend verkopen, Telemarketing & telesales, Relatiemanagement, Commercieel medewerker en Sales Training.

Value Selling - Consultative selling

Voor alle commerciële medewerkers toegevoegde waarde willen verkopen (afgestemd op het aankoopgedrag van de klant).

Resultaat van de training

  • Je leert de eigen organisatie en producten of diensten onderscheidend en waardevol te positioneren en verkopen.
  • Je leert de toegevoegde waarde voor de klant te verhogen, de offerte/order cyclus te verkorten en de relatie met de klant te verdiepen.
  • Je bent in staat om de klant daadwerkelijk een advies te geven, gebaseerd op jouw begrip van zijn situatie en behoeften. 

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Wat is Value Selling en wanneer pas je Value Selling toe?

  • Hoe pas je Value Selling toe? CAIDS structuur

  • Hoe kun je je eigen organisatie positioneren op een onderscheidende manier?

  • Hoe kun je de toegevoegde waarde die de klant verlangt beter in kaart brengen?

  • Hoe ga je om met de DMU en het inkoop proces van de klant?

  • Hoe presenteer je jouw aanbod onderscheidend en waardevol zodat klanten daadwerkelijk toegevoegde waarde zien?

  • De verschillende fasen van het Value Selling proces. 

Tijdsduur

De training duurt twee dagen . Aansluitend kun je gedurende twee maanden de consultant raadplegen voor advies.

Werkvormen

De training wordt opgezet volgens de didactische principes van 4MAT. Essentie van 4MAT is dat leren
van nieuwe dingen effectiever verloopt door de nieuwe informatie en oefeningen in verschillende vormen aan te leveren, omdat mensen op verschillende manieren leren. De training bestaat uit een mix van theorie, oefenen en praktische cases. De verhouding tussen theorie en praktijk is 30% - 70%.

Blended Learning

Individuele e-learning programma’s zorgen ervoor dat het leereffect van de training extra wordt vergroot. Door het gebruik van verschillende leervormen ( e-learning en klassikale training) heeft de training een hogere impact. 

Borging van het geleerde

Uit onderzoek blijkt dat herhalen van het geleerde een belangrijke bijdrage levert aan de borging in de praktijk. De e- learning modules blijven daarom 1 jaar beschikbaar, wat jou de gelegenheid biedt om de theorie nog eens rustig door te nemen. Daarnaast krijg je tijdens de training de gelegenheid om te werken aan een concreet actieplan, dat toepassen in de praktijk stimuleert.

Om de manager nauw bij het leerproces van zijn medewerkers te betrekken, organiseert de Business School for Sales regelmatig masterclasses waarin we inzicht geven in het leerproces en hoe de manager hier een rol in kan spelen, waardoor implementatie van het geleerde gefaciliteerd wordt.

Tijdens de training worden de deelnemers gestimuleerd hun directe manager te betrekken bij de realisatie van hun leerdoelstellingen.

Programma Resultaatgericht managen van een klantenbestand    

Hoe de gehele DMU (decision making unit) van de klant begrijpen ? Wat beweegt hen, en hoe ervoor zorgen dat uw oplossing naadloos aansluit bij de behoeften van alle DMU-leden –
(2 dagen klassikaal) 

De Business School for Sales

De Business School for Sales is ‘powered by’ Mercuri International, een internationale sales consultancy en trainingsorganisatie, die al meer dan 60 jaar vernieuwende commerciële concepten ontwikkelt en in meer dan 40 landen met ruim 250 consultants haar klanten helpt hun verkoopkracht te vergroten. Deze training is onderdeel van het uitgebreide portfolio aan open trainingen, masterclasses en events voor sales professionals, sales managers en andere medewerkers die een rol spelen in het commerciële proces. Mercuri International Business School for Sales Met het ontwikkelen van persoonlijke leerpaden is de Business School for Sales in staat een wezenlijke en meetbare bijdrage te leveren aan de competentie ontwikkeling van uw medewerkers. Onze trainers zijn sales professionals, met allen een track record in sales of sales management functies. De Mercuri International University leidt onze trainers op in het uitvoeren van trainingen volgens het 4MatTM concept, en zorgt ervoor dat zij altijd up-to-date zijn met de laatste en meest vernieuwende concepten op het gebied van sales en accountmanagement.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.