Humor in professionele communicatie

Tijdsduur
Logo van Merlijn
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Merlijn heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 53 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Merlijn biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Den Haag, Maastricht, Rotterdam, Utrecht

Beschrijving

Wij definiëren humor in het professioneel communicatieproces als het vermogen om adequate interventies te versterken door in een begrepen context, met de juiste timing, verbaal en / of non-verbaal een onverwachte perspectiefverandering te creëren. De training richt zich nadrukkelijk op professionele, ‘moeilijke’ gesprekssituaties, waarbij
mensen al dan niet onder een expliciet voorzitterschap van een derde vanuit botsende
belangen tot besluiten moeten komen. Het gebruik van humor in presentaties en voordrachten komt in DEZE training niet aan de orde. Het gaat om het begrijpen van humor, het reflecteren daarop en het adequaat kunnen toepassen in professionele gesprekken.

Humor in professionele…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Humor, Professioneel Communiceren, Communicatieve vaardigheden, Communicatietechnieken en Communicatiestijlen.

Wij definiëren humor in het professioneel communicatieproces als het vermogen om adequate interventies te versterken door in een begrepen context, met de juiste timing, verbaal en / of non-verbaal een onverwachte perspectiefverandering te creëren. De training richt zich nadrukkelijk op professionele, ‘moeilijke’ gesprekssituaties, waarbij
mensen al dan niet onder een expliciet voorzitterschap van een derde vanuit botsende
belangen tot besluiten moeten komen. Het gebruik van humor in presentaties en voordrachten komt in DEZE training niet aan de orde. Het gaat om het begrijpen van humor, het reflecteren daarop en het adequaat kunnen toepassen in professionele gesprekken.

Humor in professionele communicatie wordt onder meer gevolgd door:

  • alle professionals in communicatie die hun humorvaardigheid willen versterken en verrijken.

 

Te behalen resultaten

  1. verminderen van spanning tussen de gesprekspartners;
  2. de gesprekspartners stappen uit een zich herhalend en onvruchtbaar patroon;
  3. creëren van afstand tussen mens, emotie en gespreksobject;
  4. (her)krijgen van controle op de situatie;
  5. versterken van de eigen regierol;
  6. versterken van de creativiteit van de gesprekspartners.

Merlijn Groep (1996) is een dynamische en multidisciplinaire organisatie met de focus op professionele communicatie en conflicthantering zowel op zakelijk als op persoonlijk niveau. De bij Merlijn Groep aangesloten zakenpartners behartigen samen met Merlijn in respectvolle en grensverleggende verhoudingen de belangen van onze klanten met hoge ambitie en passie voor duurzame en meetbare resultaten.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Merlijn, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.