Klantgericht schrijven van brieven en e-mails - Vanuit lezersperspectief!

Totale lesduur
Startdatum en plaats
Logo van Merlijn
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Merlijn heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 50 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

5391 AV 't Raadhuis
6 nov. 2018
check_circle Start gegarandeerd
5473 ZH Kasteel Heeswijk-Dinther
12 feb. 2019
check_circle Start gegarandeerd
5473 ZH Kasteel Heeswijk-Dinther
5 nov. 2019
check_circle Start gegarandeerd

Beschrijving

Het taalgebruik van een tekst kan onderwerp zijn van eindeloze discussies. Wat de een, een geslaagd betoog vindt, vindt de ander ‘wollig’ of onduidelijk. Deze training geeft praktische richtlijnen op het gebied van tekstopbouw, argumentatie en formulering.

Dagelijks sturen gemeentes vele brieven en e-mails. Hoe komen deze teksten op de lezer over? Is de inhoud duidelijk? Is de opbouw overzichtelijk? Zijn de formuleringen helder, passend en correct? In deze training staan allerlei voorbeelden uit de beroepspraktijk centraal. U bekijkt deze voorbeelden vanuit lezersperspectief, ontdekt mogelijke knelpunten voor de lezer en krijgt bruikbare adviezen om uw brieven en e-mails optimaal klantvrien…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Het taalgebruik van een tekst kan onderwerp zijn van eindeloze discussies. Wat de een, een geslaagd betoog vindt, vindt de ander ‘wollig’ of onduidelijk. Deze training geeft praktische richtlijnen op het gebied van tekstopbouw, argumentatie en formulering.

Dagelijks sturen gemeentes vele brieven en e-mails. Hoe komen deze teksten op de lezer over? Is de inhoud duidelijk? Is de opbouw overzichtelijk? Zijn de formuleringen helder, passend en correct? In deze training staan allerlei voorbeelden uit de beroepspraktijk centraal. U bekijkt deze voorbeelden vanuit lezersperspectief, ontdekt mogelijke knelpunten voor de lezer en krijgt bruikbare adviezen om uw brieven en e-mails optimaal klantvriendelijk te schrijven.

Deze training wordt vooral gevolgd door:

  • Medewerkers van overheden die schriftelijk ( brief, e-mail ) contact hebben met de burger;
  • Alle functionarissen die in hun schriftelijke uitingen naar klanten correct en overtuigend willen zijn.

Beknopte informatie

Dagelijks sturen overheden en andere organisaties brieven naar klanten/burgers. Hoe zorgen we ervoor dat deze vorm van communiceren helder, overtuigend en correct is. Hoe kijkt u naar uw eigen product vanuit een lezersperspectief.

Te behalen resultaten

  •  U beheerst de techniek van het stellen van de centrale vraag.
  • U weet hoe u uw brief kunt structureren.
  • U vermijdt ingewikkelde zinsconstructies.
  • U gebruikt geen stijve of ouderwetse formuleringen.
  • U schrijft correct qua spelling, stijl en grammatica.

Merlijn Groep (1996) is een dynamische en multidisciplinaire organisatie met de focus op professionele communicatie en conflicthantering zowel op zakelijk als op persoonlijk niveau. De bij Merlijn Groep aangesloten zakenpartners behartigen samen met Merlijn in respectvolle en grensverleggende verhoudingen de belangen van onze klanten met hoge ambitie en passie voor duurzame en meetbare resultaten.

Er zijn nog geen ervaringen. Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.