Omgaan met cultuurverschillen in mediation

Tijdsduur
Logo van Merlijn
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Merlijn heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 53 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Merlijn biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Den Haag, Maastricht, Rotterdam, Utrecht

Beschrijving

Mensen verschillen- naast allerlei- overeenkomsten van elkaar; door individuele persoonlijke eigenschappen, maar ook door allerlei achtergronddimensies (klasse, sekse, seksuele oriëntatie, etnische achtergrond, geloof enzovoort). Deze verschillen vereisen dat de mediator diversiteit weet te hanteren: niet van èèn soort ‘mens’ uitgaat, maar in staat is adequaat die verschillen te ontdekken en te overbruggen.

Inhoud van de training:

• Begrijpen dat denk- en doepatronen onder meer gestructureerd worden door cultuur en
dat eigen opvattingen en gewoontes niet als norm gesteld kunnen worden
• Begrijpen dat er diversiteit is in omgangs- en communicatieregels, niet alleen in
verschillende culturen, m…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Cultuurverschillen, Bemiddelingsvaardigheden, Mediation, Omgaan met en Interculturele Communicatie.

Mensen verschillen- naast allerlei- overeenkomsten van elkaar; door individuele persoonlijke eigenschappen, maar ook door allerlei achtergronddimensies (klasse, sekse, seksuele oriëntatie, etnische achtergrond, geloof enzovoort). Deze verschillen vereisen dat de mediator diversiteit weet te hanteren: niet van èèn soort ‘mens’ uitgaat, maar in staat is adequaat die verschillen te ontdekken en te overbruggen.

Inhoud van de training:

• Begrijpen dat denk- en doepatronen onder meer gestructureerd worden door cultuur en
dat eigen opvattingen en gewoontes niet als norm gesteld kunnen worden
• Begrijpen dat er diversiteit is in omgangs- en communicatieregels, niet alleen in
verschillende culturen, maar ook intercultureel.
• Concrete verschillen in omgangs- en communicatieregels in culturen kunnen herkennen
en er professioneel mee kunnen omgaan.
• Cliënten gericht vragen kunnen en durven stellen over interculturele verschillen en uitleg
kunnen geven over eigen (cultureel bepaalde) gewoontes en gebruiken.

Omgaan met cultuurverschillen in mediation wordt onder meer gevolgd door:

  • mediators die in hun praktijk met cultuurverschillen te maken krijgen;
  • mediators die geïnteresseerd zijn in cultuurverschillen en de impact daarvan.

Te behalen resultaten

  1. U begrijpt de invloed van een cultuur op het denken en het gedrag van mensen.
  2. U heeft zicht op verschillen in communicatieregels.
  3. U kunt cliënten gerichte vragen stellen over hun cultuur en de verschillen uitleggen met uw eigen cultuur.

Merlijn Groep (1996) is een dynamische en multidisciplinaire organisatie met de focus op professionele communicatie en conflicthantering zowel op zakelijk als op persoonlijk niveau. De bij Merlijn Groep aangesloten zakenpartners behartigen samen met Merlijn in respectvolle en grensverleggende verhoudingen de belangen van onze klanten met hoge ambitie en passie voor duurzame en meetbare resultaten.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Merlijn, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.