Gesprekstechnieken bij verschillende klanttypen
Deze training is bedoeld voor commercieel medewerkers die hun vaardigheden op het gebied van klantgericht communiceren willen professionaliseren. Heb je veel klantcontact? Realiseer je dan dat ieder contactmoment een kans is om de relatie verder uit te bouwen en/of te bestendigen. Hoe stem je af op je klant, welke vaardigheden heb je hiervoor nodig, welke beheers je al en welke kun je nog ontwikkelen? Welk doel wil je bereiken en hoe haal je elke keer weer het maximale uit je klantcontact?
INHOUD
Gesprekstechnieken, communicatie en omgaan met verschillende klanttypen
• Goed luisteren, samenvatten doorvragen, zaken herkennen.
• Gespreksvaardigheden optimaliseren
• Omgaan met weerstand en teleur…
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Deze training is bedoeld voor commercieel medewerkers die hun
vaardigheden op het gebied van klantgericht communiceren willen
professionaliseren. Heb je veel klantcontact? Realiseer je dan dat
ieder contactmoment een kans is om de relatie verder uit te bouwen
en/of te bestendigen. Hoe stem je af op je klant, welke
vaardigheden heb je hiervoor nodig, welke beheers je al en welke
kun je nog ontwikkelen? Welk doel wil je bereiken en hoe haal je
elke keer weer het maximale uit je klantcontact?
INHOUD
Gesprekstechnieken, communicatie en omgaan met verschillende
klanttypen
• Goed luisteren, samenvatten doorvragen, zaken herkennen.
• Gespreksvaardigheden optimaliseren
• Omgaan met weerstand en teleurstelling in gesprekken
• Grenzen bewaken
• Klantwens uitvragen
• Het gesprek sturen
• Verschillende klantentypen (dominant, afstandelijke en sociale
klanten)
• Klantvriendelijkheid, klant- en servicegericht werken
• Gedrag, actie en reactie
• Verbale en non-verbale communicatie
• De eigen houding
• Samenwerken met de klant
• Zelftest: Wat zijn mijn talenten in het klantgesprek en waar kan
ik verbeteren?
• Gouden regels omtrent gespreksvaardigheden
MAATWERK
Al onze trainingen zijn maatwerk, 100% toegespitst op jouw organisatie en de werkzaamheden van de deelnemers. Herkenbaar dus!
PRAKTIJK
Doordat alle trainingen een groot praktijkgedeelte hebben, wordt er al direct resultaat geboekt en dat motiveert enorm is onze ervaring.
MAATWERK
Al onze trainingen zijn maatwerk, 100% toegespitst op jouw organisatie en de werkzaamheden van de deelnemers. Herkenbaar dus!
PRAKTIJK
Doordat alle trainingen een groot praktijkgedeelte hebben, wordt er al direct resultaat geboekt en dat motiveert enorm is onze ervaring.
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
