Training Het klantgesprek voor engineers

Type product
Logo van Mikrocentrum
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Mikrocentrum heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 118 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Met enige regelmaat worden engineers betrokken bij klantgesprekken om de klant meer technisch inhoudelijk te kunnen adviseren. Wanneer deze gesprekken goed verlopen, vergroot dit het vertrouwen en helpt het om (onderliggende) problematieken eerder aan het licht te brengen. Tijdens de training Het klantgesprek voor engineers leert u dezelfde taal als uw klant te spreken en mee te denken. Dit draagt bij aan een duurzaam fundament van de klantrelatie.

  • Leer de taal van uw klant te spreken
  • Ontdek hoe u het vertrouwen van uw klant kunt winnen
  • Ga aan de slag met onderhandelen en het sturen van een gesprek

Over de training Het klantgesprek voor engineers

Deze training helpt u als engineer het kla…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Zakelijk Frans, Duits, Engels, Frans en Functionerings- & Beoordelingsgesprekken.

Met enige regelmaat worden engineers betrokken bij klantgesprekken om de klant meer technisch inhoudelijk te kunnen adviseren. Wanneer deze gesprekken goed verlopen, vergroot dit het vertrouwen en helpt het om (onderliggende) problematieken eerder aan het licht te brengen. Tijdens de training Het klantgesprek voor engineers leert u dezelfde taal als uw klant te spreken en mee te denken. Dit draagt bij aan een duurzaam fundament van de klantrelatie.

  • Leer de taal van uw klant te spreken
  • Ontdek hoe u het vertrouwen van uw klant kunt winnen
  • Ga aan de slag met onderhandelen en het sturen van een gesprek

Over de training Het klantgesprek voor engineers

Deze training helpt u als engineer het klantvertrouwen en daarmee de continuïteit van de relatie te versterken. U leert bovendien:

  • De taal te spreken van (eind)beslissers
  • Gespreksinstrumenten om vertrouwen te vestigen
  • Onderhandelingstechnieken
  • De leiding te behouden in een gesprek
  • De interesse van uw gesprekspartner(s) te behouden
  • Tegenwicht te bieden aan prijsdruk
  • Te werken volgens diverse marketingprincipes

Tijdens deze gespreksvaardigheidstraining zijn eigen praktijksituaties het uitgangspunt. Met vertrouwen als uitgangspunt komen ook het onderhandelen en de conversie tot opdrachten aan de orde.


Programma

Voorbereiding op de training

Wij vragen u voor aanvang van de training een intakeformulier in te vullen. Via dit formulier krijgt de trainer een beter beeld van uw praktijksituatie en kan daardoor ook goed aansluiten op uw leerdoelen.

Dag 1: de basisvaardigheden

  • Bespreken van praktijkgevallen en individuele wensen
  • Het verschil maken met andere aanbieders
  • Contactkwaliteit
  • Omgaan met de beslisgroep (DMU)
  • Voorwaarden voor wederzijds vertrouwen
  • Gespreksinstrumenten voor het vestigen van vertrouwen
  • De leiding van het gesprek houden
  • Interesse krijgen
  • Oefeningen

Dag 2:  conversie in de praktijk

  • Evaluatie van toepassing in de praktijk
  • Het effectieve voorstel voor het bieden van hulp
  • De gevoelige snaar
  • Onderhandelen op basis van vertrouwen
  • Omgaan met prijsbezwaren

Engineers die regelmatig contact hebben met de klant, waarbij niet alleen technisch inhoudelijke maar ook persoonsgerichte vaardigheden van groot belang zijn
HBO of MBO met bedrijfservaring
Indicatie duur: 2 dagbijeenkomsten
Bewijs van deelname
Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.