Pakket | Stressbestendigheid - intensief (Klassikaal online)

Tijdsduur
Locatie
Online
Startdatum en plaats

Pakket | Stressbestendigheid - intensief (Klassikaal online)

Molijn Training
Logo van Molijn Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 Molijn Training heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 24 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online: Videoplatform GoToMeeting
25 jan. 2022 tot 15 mei. 2022
check_circle Startgarantie
computer Online: Videoplatform GoToMeeting
13 apr. 2022 tot 15 sep. 2022
check_circle Startgarantie
computer Online: Videoplatform GoToMeeting
9 jun. 2022 tot 15 sep. 2022
check_circle Startgarantie
computer Online: Videoplatform GoToMeeting
20 sep. 2022 tot 15 dec. 2022
check_circle Startgarantie
computer Online: Videoplatform GoToMeeting
15 dec. 2022 tot 15 mrt. 2023
check_circle Startgarantie

Beschrijving

Je eigen koers bepalen kent in onze moderne tijd nogal wat uitdagingen. De werkdruk is hoog, er wordt veel van je verwacht en je bent altijd en overal bereikbaar. Daarnaast wil je voldoende aandacht geven aan je gezin, familie, vrienden…. Dit alles kan leiden tot spanningen of zelfs stress. 

Gezonde stress of spanning helpt je om goed te kunnen presteren. Het maakt je alert, geconcentreerd en efficiënt. De spanning maakt het lichaam ook klaar voor actie. Het wordt pas vervelend als de spanning te lang aanhoudt en daardoor tot overbelasting leidt. Op dat moment zijn de eisen die aan jou worden gesteld, of die je aan jezelf stelt, groter dan wat je aankunt. 

Daarnaast speelt ‘energie’ een belang…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Stressbestendigheid, Stress, Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR), Geduld en Time management.

Je eigen koers bepalen kent in onze moderne tijd nogal wat uitdagingen. De werkdruk is hoog, er wordt veel van je verwacht en je bent altijd en overal bereikbaar. Daarnaast wil je voldoende aandacht geven aan je gezin, familie, vrienden…. Dit alles kan leiden tot spanningen of zelfs stress. 

Gezonde stress of spanning helpt je om goed te kunnen presteren. Het maakt je alert, geconcentreerd en efficiënt. De spanning maakt het lichaam ook klaar voor actie. Het wordt pas vervelend als de spanning te lang aanhoudt en daardoor tot overbelasting leidt. Op dat moment zijn de eisen die aan jou worden gesteld, of die je aan jezelf stelt, groter dan wat je aankunt. 

Daarnaast speelt ‘energie’ een belangrijke rol. Soms kan je de hele wereld aan en is niets je te veel. Op een ander moment ervaar je alles als te veel, terwijl de hoeveelheid werk hetzelfde is. Als je veel energie hebt, kan je veel aan. Heb je minder energie, dan ervaar je sneller stress en werkdruk.

Tijdens deze vierdaagse training ga je op zoek naar de juiste balans tussen gezonde spanning en rust in een tijd die veel van je vraagt. Je leert hoe je in de dagelijkse hectiek overzicht kunt creëren en je prioriteiten kunt stellen waardoor je meer grip op je tijd en agenda krijgt. Je krijgt zicht op de dingen die je energie kosten en dingen die je energie geven. Daarnaast ervaar je hoe je dagelijks meer rust kunt vinden.

Het 4-daagse trainingspakket Stressbestendigheid - intensief bestaat uit

  • Ken je talenten - MBTI
  • Persoonlijke effectiviteit – Timemanagement plus
  • Mindfulness – omgaan met stress en werkdruk
  • Jouw energie – Energiegevers & energievreters

Worstel je met een verstoorde energiebalans? Heb je in je werk een constant gevoel van druk of stress? Eigenschappen zoals perfectionisme, een (groot) verantwoordelijkheidsgevoel, moeilijk 'nee' kunnen zeggen of voor jezelf opkomen of streven naar waardering van anderen kunnen je gevoeligheid voor stress vergroten. In dit trainingspakket leer je stressgevoelens te controleren en houd je jezelf beter in balans. Zo weet je je energieniveau goed op peil te houden en leer je je weerbaarheid tegen stressgevoelens te vergroten!

Na deze training

  • Voel je je meer in balans en ervaar je meer rust
  • Kun je makkelijker loslaten en relativeren
  • Heb je beter zicht op wat je tijd en energie kost
  • Handel je bewuster, doelgerichter en maak je makkelijker keuzes
  • Herken je stress en stresssignalen eerder en weet je hiernaar te handelen
  • Kun je objectiever met emoties en conflicten omgaan
  • Weet je ineffectieve patronen en gewoonten om te zetten in effectief gedrag
  • Werk je met meer focus en ben je aanwezig in het hier en nu
  • Ervaar je meer energie, zelfvertrouwen en emotionele stabiliteit
  • Ervaar je meer werkplezier
  • Heb je ook aandacht voor de fysieke aspecten van je gezondheid
  • Voel je je vitaler, krachtiger en zelfbewuster waardoor je je weerbaarder voelt in situaties van stress

Werkwijze

1. Voor de start van jouw trainingstraject ontvang je een e-mail met een uitnodiging voor een persoonlijke intake (In de meeste gevallen digitaal in de Mijn Molijn omgeving)
2. Een week voor aanvang van de training ontvang je een trainingskit thuis met daarin verschillende voorbereidingsopdrachten en alle materialen die je nodig hebt voor de training, inclusief een Bambook notitie boek en iets lekkers voor bij de koffie of thee
3. De online trainingen zijn per dag opgebouwd en bestaan uit twee blokken van 2 uur (10.00-12.00 en 13.00- 15.00 uur). Hierin schakelen we regelmatig van samen online naar individueel offline. Zo ga je in de lunchpauze praktisch offline met de theorie aan de slag, worden daarna ervaringen van cursisten online met elkaar uitgewisseld en is er ruimte om elkaar feedback te geven
4. Na iedere trainingsdag formuleer je een concrete hulpvraag en maak je daarvoor een passend actieplan
5. Je gaat met jouw actieplan aan de slag in de online coaching, waarbij je voortdurend in contact staat met de trainer
6. Een aantal weken na iedere trainingsdag is er een tussentijdse online meeting waarin cursisten ervaringen met elkaar en de trainer kunnen delen
7. Tot slot van het trainingstraject is er een afrondende evaluatie waarin wordt teruggeblikt en vooruit wordt gekeken

Effectief online trainen

Al onze trainingen zijn vanwege de onzekerheden rond Covid-19 'online only'. Omdat het simpelweg kopieren van een traditionele training naar een online training praktisch gezien niet werkt, hebben wij al onze trainingsprogramma's opnieuw opgebouwd waarbij we de 'nieuwe normaal' als uitgangspunt hebben genomen. Met kleine groepen van maximaal 6 cursisten en een aangepast programma weten wij ook online een open sfeer van communicatie te realiseren waarin curisten worden begeleid door de trainer, maar ook vooral met elkaar en van elkaar kunnen leren. 

Werkwijze

  1. Voor de start van jouw trainingspakket ontvang je een persoonlijke intake (In de meeste gevallen digitaal in de Mijn Molijn omgeving)
  2. Een week voor aanvang van de training ontvangen cursisten een trainingskit thuis met daarin verschillende voorbereidingsopdrachten en alle materialen die ze nodig hebben voor de training, inclusief een Bambook notitie boek en iets lekkers voor bij de koffie of thee
  3. De online trainingen zijn per dag opgebouwd en bestaan uit twee blokken van 2 uur (10.00-12.00 en 13.00- 15.00 uur). Hierin schakelen we regelmatig van samen online naar individueel offline. Zo ga je in de lunchpauze praktisch offline met de theorie aan de slag en worden daarna ervaringen van cursisten online met elkaar uitgewisseld en is er ruimte om elkaar feedback te geven
  4. Na iedere trainingsdag formuleer je een concrete hulpvraag en maak je een passend actieplan
  5. Je gaat met jouw actieplan aan de slag in de online coaching, waarbij je voortdurend in contact staan met de trainer
  6. Een aantal weken na iedere trainingsdag is er een tussentijdse online meeting waarin cursisten ervaringen met elkaar en de trainer kunnen delen
  7. Tot slot van het trainingstraject is er een afrondende evaluatie waarin wordt teruggeblikt en vooruit wordt gekeken

Trainingsadvies

Wil je een gericht trainingsadvies? Dat kan! Vul dan de digitale vragenlijst die jouw competenties en de dingen die je belangrijk vindt in je werk in kaart brengt. Zo zie je onmiddellijk waar je ontwikkelbehoefte ligt en waar je de beste resultaten behaalt. In totaal duurt het invullen van de vragenlijst ongeveer een half uur en je kunt het doen waar en wanneer het jou uitkomt. Neem contact met ons op via mail@molijntraining.nl of 030 763 0887.

Eigen leeromgeving

Zodra je je hebt ingeschreven voor een training krijg je toegang tot je eigen digitale leeromgeving 'Mijn Molijn'. Hier kun je al je persoonlijke documenten plaatsen zoals je actieplan, persoonlijke aantekeningen en certificaten. Je krijgt toegang tot de mediatheek met leerzame en leuke filmpjes. Ook krijg je toegang tot de bibliotheek met handouts van de trainingen, boekentips en interessante artikelen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Molijn Training, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.