Interculturele communicatie voor in de zorg

Type product
Logo van Mondiaal Training

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Door de vergrijzing zijn steeds meer clienten of patienten van een andere culturele achtergrond. Ook het personeelsbestand zelf wordt steeds diverser. Deze training is praktisch met veel handvaten & veel oefenen voor echte doeners. Mensen die morgen de training in praktijk willen kunnen brengen en graag leren door te doen.

Mondiaal heeft veel ervaring met het geven van interculturele training in de zorg. De inhoud van de training kan uiteraard geheel aangepast worden aan de behoefte van de opdrachtgever.

Na de training kunnen de deelnemers:

  • Kunnen noemen uit welke elementen cultuur bestaat,
  • Zich bewust zijn van de waarden van de eigen cultuur en die van mensen uit culturen van andere l…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Cultuurverschillen, Interculturele Communicatie, Sociologie, Communicatiemiddelen en Communicatieve vaardigheden.

Door de vergrijzing zijn steeds meer clienten of patienten van een andere culturele achtergrond. Ook het personeelsbestand zelf wordt steeds diverser. Deze training is praktisch met veel handvaten & veel oefenen voor echte doeners. Mensen die morgen de training in praktijk willen kunnen brengen en graag leren door te doen.

Mondiaal heeft veel ervaring met het geven van interculturele training in de zorg. De inhoud van de training kan uiteraard geheel aangepast worden aan de behoefte van de opdrachtgever.

Na de training kunnen de deelnemers:

  • Kunnen noemen uit welke elementen cultuur bestaat,
  • Zich bewust zijn van de waarden van de eigen cultuur en die van mensen uit culturen van andere landen
  • Voorbeelden kunnen geven uit de eigen praktijk hoe cultuur invloed heeft op communicatie en samenwerking- van zichzelf en bij anderen
  • Het verschil kennen en de invloed van generalisatie, vooroordelen en stereotypes op onderling contact en communicatie
  • Krijgen aan de hand van oefeningen handvaten hoe zij contact krijgen en houden, ondanks verschil in culturele achtergrond/ andere normen en waarden.
  • Hebben zelf geoefend met LSD, de houding Open, Eerlijk en Nieuwsgierig (O.E.N) en het uitstellen van oordeel of actief feedback gegeven op anderen
  • Leren adequaat in te spelen op de behoefte van mensen met een andere culturele achtergrond.
  • Oefenen en krijgen tips hoe zij communicatie kunnen verbeteren met mensen die gebrekkig Nederlands spreken
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.