Strategie en Digitale Transformatie
Startdata en plaatsen
placeDen Dolder 6 dec. 2023 tot 7 dec. 2023Toon rooster event 6 december 2023, 09:30-17:00, Den Dolder, Dag 1 event 7 december 2023, 09:30-17:00, Den Dolder, Dag 2 |
Beschrijving
Digitale transformatie staat op de strategische agenda in vrijwel iedere denkbare sector. De ontwikkelingen gaan snel: de vraag waarom digitale transformatie belangrijk is voor de continuïteit van de organisatie is voor de meeste organisaties al een gepasseerd station. De vraag is nu: HOE pakken we digitale transformatie het beste aan?
Wat drijft deze noodzaak voor digitale transformatie? Wat zijn good practices voor de strategie en organisatie en wat is er bekend over bad practices die we maar beter kunnen vermijden? Wat is de rol van AI? En specifiek voor financieel professionals is de vraag: wat is onze rol, bij de transformatie maar ook in de toekomst?
Deze cursus behandelt de essentiële…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Digitale transformatie staat op de strategische agenda in vrijwel iedere denkbare sector. De ontwikkelingen gaan snel: de vraag waarom digitale transformatie belangrijk is voor de continuïteit van de organisatie is voor de meeste organisaties al een gepasseerd station. De vraag is nu: HOE pakken we digitale transformatie het beste aan?
Wat drijft deze noodzaak voor digitale transformatie? Wat zijn good practices voor de strategie en organisatie en wat is er bekend over bad practices die we maar beter kunnen vermijden? Wat is de rol van AI? En specifiek voor financieel professionals is de vraag: wat is onze rol, bij de transformatie maar ook in de toekomst?
Deze cursus behandelt de essentiële onderwerpen strategie,
organisatie en leiderschap, om vervolgens concreet te kijken
naar voorbeelden van digitale transformatie van de deelnemers en in
verschillende industrieën. Op welke manier kan je de kans voor
succes vergroten als je kijkt naar organisatie en leiderschap en de
manier waarop de executie wordt vormgegeven?
Doelstelling
Tijdens de cursus gaan we aan de slag met de volgende
leerdoelen:
- Herkennen hoe nieuwe trends en technologie groei en succesvolle business modellen beïnvloeden
- Inzien wat de drijvende motor achter disruptie is en daarop kunnen anticiperen
- Onderzoeken welke rol AI in gaat nemen
- Realiseren dat de impact van technologische verandering op de business primair via de klant gaat, en niet enkel via marge impact als gevolg van automatisering
- Ervaring opdoen met tools en frameworks om de impact van deze veranderende context op jouw eigen organisatie op waarde te schatten en te vertalen naar een actieplan voor digitale transformatie
- Begrijpen welke capaciteiten voor de organisatie en het leiderschap belangrijk zijn voor een succesvolle digitale transformatie
- Oefening en tips voor het uitwerken van business strategieën en initiatieven die jouw business laten floreren in deze snel veranderende omgeving
- best practices kennen die het succes van digitale transformaties positief beïnvloeden
- Inzichten opdoen over de eigen (leiderschap-) rol bij digitale
transformatie
Inhoud
In deze tweedaagse cursus gaan de deelnemers samen met de docenten
concreet aan de slag. Het programma omvat cases, voorbeelden, tools
en inzichten uit de literatuur en praktijk. Deelnemers brengen hun
vraagstukken en ervaringen in en waar relevant worden deze
behandeld.
Bestemd voor
De cursus is bestemd voor
cfo's, financieel directeuren en senior controllers en accountants
in business die betrokken zijn bij strategie &
organisatievraagstukken rond digitale transformatie.
RC's komen in aanmerking voor de ledenprijs
Digitale transformatie staat op de strategische agenda in vrijwel iedere denkbare sector. De ontwikkelingen gaan snel: de vraag waarom digitale transformatie belangrijk is voor de continuïteit van de organisatie is voor de meeste organisaties al een gepasseerd station. De vraag is nu: HOE pakken we digitale transformatie het beste aan?
Wat drijft deze noodzaak voor digitale transformatie? Wat zijn good practices voor de strategie en organisatie en wat is er bekend over bad practices die we maar beter kunnen vermijden? Wat is de rol van AI? En specifiek voor financieel professionals is de vraag: wat is onze rol, bij de transformatie maar ook in de toekomst?
Deze cursus behandelt de essentiële onderwerpen strategie,
organisatie en leiderschap, om vervolgens concreet te kijken
naar voorbeelden van digitale transformatie van de deelnemers en in
verschillende industrieën. Op welke manier kan je de kans voor
succes vergroten als je kijkt naar organisatie en leiderschap en de
manier waarop de executie wordt vormgegeven?
Doelstelling
Tijdens de cursus gaan we aan de slag met de volgende
leerdoelen:
- Herkennen hoe nieuwe trends en technologie groei en succesvolle business modellen beïnvloeden
- Inzien wat de drijvende motor achter disruptie is en daarop kunnen anticiperen
- Onderzoeken welke rol AI in gaat nemen
- Realiseren dat de impact van technologische verandering op de business primair via de klant gaat, en niet enkel via marge impact als gevolg van automatisering
- Ervaring opdoen met tools en frameworks om de impact van deze veranderende context op jouw eigen organisatie op waarde te schatten en te vertalen naar een actieplan voor digitale transformatie
- Begrijpen welke capaciteiten voor de organisatie en het leiderschap belangrijk zijn voor een succesvolle digitale transformatie
- Oefening en tips voor het uitwerken van business strategieën en initiatieven die jouw business laten floreren in deze snel veranderende omgeving
- best practices kennen die het succes van digitale transformaties positief beïnvloeden
- Inzichten opdoen over de eigen (leiderschap-) rol bij digitale
transformatie
Inhoud
In deze tweedaagse cursus gaan de deelnemers samen met de docenten
concreet aan de slag. Het programma omvat cases, voorbeelden, tools
en inzichten uit de literatuur en praktijk. Deelnemers brengen hun
vraagstukken en ervaringen in en waar relevant worden deze
behandeld.
Bestemd voor
De cursus is bestemd voor
cfo's, financieel directeuren en senior controllers en accountants
in business die betrokken zijn bij strategie &
organisatievraagstukken rond digitale transformatie.
RC's komen in aanmerking voor de ledenprijs
Hoe krijg je jouw bedrijf mee? Structuur en leiderschap in tijden van verandering.Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.