Communicatieve vaardigheden voor medewerkers

Niveau
Tijdsduur

Communicatieve vaardigheden voor medewerkers

Nederlandse Opleidingsacademie
Logo van Nederlandse Opleidingsacademie

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Communicatie gaat vaak prima, maar er is ook een grote kans dat je (on)bewust weerstand oproept en dat communicatie niet zo eenvoudig is als het in eerste instantie lijkt. Je kunt er daarnaast niet voor kiezen om niet te communiceren. Je communiceert altijd verbaal, non-verbaal en door para verbale communicatie.

Het doel van de training communicatie is het verkrijgen van een zelfverzekerde functionaris die effectief en efficiënt kan communiceren en adviseren ten behoeve van de relevante stakeholders.Tijdens de training wordt uitleg gegeven over de verschillende stijlen van communicatie, leer je effectief te communiceren, onderhandelen en draagvlak te creëren en hoe je om kunt gaan met weers…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Communicatie gaat vaak prima, maar er is ook een grote kans dat je (on)bewust weerstand oproept en dat communicatie niet zo eenvoudig is als het in eerste instantie lijkt. Je kunt er daarnaast niet voor kiezen om niet te communiceren. Je communiceert altijd verbaal, non-verbaal en door para verbale communicatie.

Het doel van de training communicatie is het verkrijgen van een zelfverzekerde functionaris die effectief en efficiënt kan communiceren en adviseren ten behoeve van de relevante stakeholders.Tijdens de training wordt uitleg gegeven over de verschillende stijlen van communicatie, leer je effectief te communiceren, onderhandelen en draagvlak te creëren en hoe je om kunt gaan met weerstand. 

Resultaat van de training is:

  • Je bent (beter) in staat te de boodschap over te brengen, danwel te ontvangen. 
  • Je bent in staat gesprekken (positief) te beïnvloeden.
  • Je kent de sterkten en valkuilen van je voorkeursstijl en leert andere communicatiestijlen te gebruiken.
  • Je kunt respectvol feedback geven en ontvangen.
  • Je leert om te gaan met lastige situaties en weerstand.
  • Je bent in staat je adviezen beter over te brengen en vergroot daarmee je invloed.
  • Je kunt de verschillende rollen in een groep herkennen en kunt daar op inspelen.
  • Je bent in staat om het teamoverleg effectief en efficiënt te beïnvloeden danwel te begeleiden.

Het belangrijkste in communicatie is horen wat er niet gezegd wordt (Peter Drucker).

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.