ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van NEN Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 NEN Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 551 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #2 in Productie, techniek & bouw.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7,7
Gemiddeld cijfer voor ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk
Gebaseerd op 16 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: De docent wist de theorie goed te ondersteunen met praktijkvoorbeelden. Dit kwam ook met de nodige humor en relativering wat goed is omdat het toch taaie kost is. Eventuele verbetertips voor deze training: Is het mogelijk om wat praktijk oefeningen te doen tussen de theorie door? Bijvoorbeeld een stakeholdersanalyse maken van fictief bedrijf x of het opzetten van een procedure voor bedrijf x." - 07-05-2019 00:00

"Sterke punten van deze training: De docent wist de theorie goed te ondersteunen met praktijkvoorbeelden. Dit kwam ook met de nodige humor en… alles lezen - 07-05-2019 00:00

Startdata en plaatsen

Delft
25 sep. 2019
Toon rooster
event 26 september 2019, 09:30-16:30
Utrecht
5 nov. 2019
Toon rooster
event 6 november 2019, 09:30-16:30
Delft
2 dec. 2019
Toon rooster
event 3 december 2019, 09:30-16:30

Beschrijving

Leer in twee dagen alles wat u moet weten om een efficiënt kwaliteitsmanagementsysteem op te zetten en in te voeren.

Voor wie Kwaliteitsmanagers, -coördinatoren en -medewerkers die zich bezig gaan houden met het opzetten en invoeren van een kwaliteitsmanagementsysteem, of het overnemen of onderhouden ervan

U gaat binnen uw organisatie een kwaliteitsmanagementsysteem volgens ISO 9001:2015 invoeren. Maar welke stappen moet u nemen, zodat het systeem goed aansluit op uw bedrijfsvoering, de relevante kwaliteitsrisico's omvat en draagvlak heeft binnen uw organisatie?

Maar welke stappen moet u nemen, zodat het kwaliteitsmanagementsysteem goed aansluit op uw bedrijfsvoering, de relevante kwaliteit…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ISO 9001, Kwaliteitsmanagement, ISO 27001, ISO/ IEC 20000 en Lean.

Leer in twee dagen alles wat u moet weten om een efficiënt kwaliteitsmanagementsysteem op te zetten en in te voeren.

Voor wie Kwaliteitsmanagers, -coördinatoren en -medewerkers die zich bezig gaan houden met het opzetten en invoeren van een kwaliteitsmanagementsysteem, of het overnemen of onderhouden ervan

U gaat binnen uw organisatie een kwaliteitsmanagementsysteem volgens ISO 9001:2015 invoeren. Maar welke stappen moet u nemen, zodat het systeem goed aansluit op uw bedrijfsvoering, de relevante kwaliteitsrisico's omvat en draagvlak heeft binnen uw organisatie?

Maar welke stappen moet u nemen, zodat het kwaliteitsmanagementsysteem goed aansluit op uw bedrijfsvoering, de relevante kwaliteitsrisico's omvat en draagvlak heeft binnen uw organisatie?

De training 'ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk' leert u in twee dagen alles wat u moet weten om een efficiënt kwaliteitsmanagementsysteem op te zetten en in te voeren. Na afloop heeft u niet alleen de kennis om het systeem op te zetten, maar weet u ook uw collega’s enthousiast te maken. En natuurlijk moet ook het management achter het systeem staan. U kunt aangeven waarom maatregelen genomen (moeten) worden en wat dit betekent voor de organisatie.

Deze training is onderdeel van de leergang Kwaliteitsmanagement.

Resultaat

  • U kent de eisen die ISO 9001 stelt en kunt u die vertalen naar uw organisatie
  • U kunt een beheersbaar en eenvoudig te onderhouden kwaliteitsmanagementsysteem opzetten
  • U weet hoe u een projectplanning opstelt voor het invoeren van het systeem
  • U weet waarmee u rekening moet houden bij interne audits en de directiebeoordeling
  • U weet hoe certificatie in zijn werk gaat
7,7
Gemiddeld cijfer voor ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk
Gebaseerd op 16 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: De docent wist de theorie goed te ondersteunen met praktijkvoorbeelden. Dit kwam ook met de nodige humor en relativering wat goed is omdat het toch taaie kost is. Eventuele verbetertips voor deze training: Is het mogelijk om wat praktijk oefeningen te doen tussen de theorie door? Bijvoorbeeld een stakeholdersanalyse maken van fictief bedrijf x of het opzetten van een procedure voor bedrijf x." - 07-05-2019 00:00

"Sterke punten van deze training: De docent wist de theorie goed te ondersteunen met praktijkvoorbeelden. Dit kwam ook met de nodige humor en… alles lezen - 07-05-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: De vele praktijkvoorbeelden die besproken worden en de directe toepassing naar het eigen bedrijf toe zijn heel positief. De docent vertelt de "droge stof" heel levendig en boeiend. Eventuele verbetertips voor deze training: Waar mogelijk zou de training nog praktischer gemaakt kunnen worden, nog meer de theorie direct omzetten naar praktijkvoorbeelden." - 29-04-2019 00:00

"Sterke punten van deze training: De vele praktijkvoorbeelden die besproken worden en de directe toepassing naar het eigen bedrijf toe zijn h… alles lezen - 29-04-2019 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: De docent heeft enorm weel kennis en ervaring en is prettig in de omgang, Je word uitgedaagd om met elkaar in discussie te gaan waardoor je van elkaar leert. Eventuele verbetertips voor deze training: ik heb geen verbeterpunten." - 25-04-2019 00:00

"Sterke punten van deze training: De docent heeft enorm weel kennis en ervaring en is prettig in de omgang, Je word uitgedaagd om met elkaar … alles lezen - 25-04-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: Docent brengt veel praktijkvoorbeelden in, wat de training levendig maakt. Eventuele verbetertips voor deze training: Sheets op scherm matchen vaak niet met uitgereikte hand-out, is ook al door docent opgemerkt. Dit is verwarrend." - 24-04-2019 00:00

"Sterke punten van deze training: Docent brengt veel praktijkvoorbeelden in, wat de training levendig maakt. Eventuele verbetertips voor dez… alles lezen - 24-04-2019 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: Duidelijk, veel voorbeelden uit de praktijk werden gegeven. Eventuele verbetertips voor deze training: De praktische vertaalslag nog iets meer maken. Bijvoorbeeld over het onderwerp beheer documenten." - 24-04-2019 00:00

"Sterke punten van deze training: Duidelijk, veel voorbeelden uit de praktijk werden gegeven. Eventuele verbetertips voor deze training: De … alles lezen - 24-04-2019 00:00

starstarstarstar_borderstar_border
Anoniem
6
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: De training doorloopt het volledige ISO proces. Eventuele verbetertips voor deze training: De verwachting die ik had was dat er een aantal voorbeelden van registraties werden meegenomen in de training. Dit is mijns inziens de essentie van ISO 9001 in de praktijk. Het borgen van het KMS." - 19-03-2019 00:00

"Sterke punten van deze training: De training doorloopt het volledige ISO proces. Eventuele verbetertips voor deze training: De verwachting … alles lezen - 19-03-2019 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: Alle normpunten werden behandeld. Eventuele verbetertips voor deze training: Meer interactie met de groep, meer laten doen i.p.v. alleen maar laten luisteren. Wellicht gaat het dan meer ''leven'' de training heet tenslotte ''Kwaliteitsmanagement in de praktijk'' en niet in de theorie." - 18-12-2018 00:00

"Sterke punten van deze training: Alle normpunten werden behandeld. Eventuele verbetertips voor deze training: Meer interactie met de groep,… alles lezen - 18-12-2018 00:00

starstarstarstar_borderstar_border
Bastmeijer, A.
6
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: Dat er op de ISO norm wordt ingegaan. Eventuele verbetertips voor deze training: Het kan veel beter. Ik heb hiervoor "de norm verklaard" gedaan, 1 dag. Het was niet veel meer dan dat de docent de norm voorleest, aan de hand van een PowerPoint presentatie. En deze sessie "kwaliteitsmanagement in de praktijk" was gewoon precies weer dat. De norm voorlezen aan de hand van een PowerPointpresentatie. Bij beide sessies waren de docenten goed op de hoogte van de norm, maar niet veel didactische vaardigheden. De norm voorlezen, dat kan ik zelf ook wel. Oefeningen werden bijna allemaal overgeslagen. Er waren wel wat anekdotes over de praktijk, maar niet erg overtuigend. Op de problemen in de praktijk werd bijna niet ingegaan. En vooral niet over hoe die te voorkomen / repareren zijn. " - 13-12-2018 00:00

"Sterke punten van deze training: Dat er op de ISO norm wordt ingegaan. Eventuele verbetertips voor deze training: Het kan veel beter. Ik … alles lezen - 13-12-2018 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: We waren met een kleine (5) groep dus veel tijd voor interactie. Daarnaast was het erg leuk om kwaliteitsmanagement op verschillende branches en bedrijven te kunnen toepassen. Dat vond ik echt leerzaam en een sterk punt zodat je minder in vaste denk patronen van je eigen bedrijf blijft zitten. Eventuele verbetertips voor deze training: Gezonde tussendoortjes bij de training i.p.v. koek en snickers, en blikjes frisdrank." - 12-10-2018 00:00

"Sterke punten van deze training: We waren met een kleine (5) groep dus veel tijd voor interactie. Daarnaast was het erg leuk om kwaliteitsma… alles lezen - 12-10-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: Docent was zeer prettig. we hadden een kleine groep ( 5 pers ) dus konden veel vragen stellen en alles betrekken op ons eigen bedrijf. Eventuele verbetertips voor deze training: In het leerboek stonden nog best veel afkortingen... die waren mij niet altijd duidelijk. " - 11-10-2018 00:00

"Sterke punten van deze training: Docent was zeer prettig. we hadden een kleine groep ( 5 pers ) dus konden veel vragen stellen en alles betr… alles lezen - 11-10-2018 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: de trainer: met veel praktijk ervaring voorbeelden. de vorm van het lesmateriaal vond ik erg fijn, en ook het afdrukken van de PPP zonder kader, erg handig voor het bijschrijven van de aantekeningen. Eventuele verbetertips voor deze training: 1) de leesbaarheid van de sheets, het was te klein afgedrukt (bijvoorbeeld de sheets met al die rondjes, die vaker terugkwamen in de training) 2) daarnaast heb ik een certificaat ontvangen zonder vermelding van de versie van de norm. Dit begrijp ik oprecht niet. Nu heb ik het verzoek vorige week ingediend om een certificaat te ontvangen met vermelding van de versie, en ik heb nu een week later nog geen reactie ontvangen! (alleen de bevestiging van mijn vraag) Geen goeie afhandeling van mijn vraag op dit moment!" - 27-02-2018 00:00

"Sterke punten van deze training: de trainer: met veel praktijk ervaring voorbeelden. de vorm van het lesmateriaal vond ik erg fijn, en ook h… alles lezen - 27-02-2018 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: Het is fijn dat de docent een vakman is en werken met ISO9001 vanuit het vertrekpunt als adviseur als ook als auditor kent. Daarnaast was het mooi dat er in de theorie ook aandacht gegeven werd aan risicomanagement en procesmanagement . Eventuele verbetertips voor deze training: ik heb geen verbeterpunten." - 20-02-2018 00:00

"Sterke punten van deze training: Het is fijn dat de docent een vakman is en werken met ISO9001 vanuit het vertrekpunt als adviseur als ook a… alles lezen - 20-02-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: De docent bezit erg veel kennis. EN weet het op een leuke manier te brengen. Het programma heeft een duidelijke en chronologische opbouw. Eventuele verbetertips voor deze training: Het programma voor 2 dagen is te kort. Er moet teveel behandeld worden in 2 dagen. Door tijd tekort was de 2e dag te intensief en heb ik voor mijn gevoel niet alles goed kunnen opnemen. Daarnaast zijn de doelen voor de training welke we op dag 1 gemaakt hadden niet meer nagelopen of we deze ook daadwerkelijk bereikt hadden. " - 20-12-2017 00:00

"Sterke punten van deze training: De docent bezit erg veel kennis. EN weet het op een leuke manier te brengen. Het programma heeft een duidel… alles lezen - 20-12-2017 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: Kennis van de docent, het naslagwerk. Eventuele verbetertips voor deze training: De training had een meer actiever karakter mogen hebben, nu hebben we vooral 2 dagen gezeten, geluisterd en discussies gevoerd. Functionele handvatten (materiaal) was ook fijn geweest." - 17-10-2017 00:00

"Sterke punten van deze training: Kennis van de docent, het naslagwerk. Eventuele verbetertips voor deze training: De training had een meer … alles lezen - 17-10-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Treuren, F.
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: De essentie kwam vooral tijdens de opdrachten naar voren. Vanwege de pluriforme samenstelling van de kleine) groep kon een ieder zijn/haar "ei" kwijt. Eventuele verbetertips voor deze training: ik heb geen verbeterpunten." - 10-10-2017 00:00

"Sterke punten van deze training: De essentie kwam vooral tijdens de opdrachten naar voren. Vanwege de pluriforme samenstelling van de kleine… alles lezen - 10-10-2017 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten: goede docent en duidelijk en stapsgewijs en goed gekeken en meegedacht wat het voor mijn specifieke organisatie inhoudt. Het was geen algemeen verhaal. Eventuele verbetertips: nee, die heb ik niet." - 10-10-2017 00:00

"Sterke punten: goede docent en duidelijk en stapsgewijs en goed gekeken en meegedacht wat het voor mijn specifieke organisatie inhoudt. Het … alles lezen - 10-10-2017 00:00

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.