Strategisch management en inkoopalignment deel 1 en 2
Startdata en plaatsen
placeZEIST 24 sep. 2025 tot 18 mrt. 2026Toon rooster event 24 september 2025, 09:15-16:30, ZEIST, Strategisch management en inkoopalignment deel 1 en 2 event 8 oktober 2025, 09:15-16:30, ZEIST, Strategisch management en inkoopalignment deel 1 en 2 event 29 oktober 2025, 09:15-16:30, ZEIST, Strategisch management en inkoopalignment deel 1 en 2 event 12 november 2025, 09:15-16:30, ZEIST, Strategisch management en inkoopalignment deel 1 en 2 event 26 november 2025, 09:15-16:30, ZEIST, Strategisch management en inkoopalignment deel 1 en 2 event 10 december 2025, 09:15-16:30, ZEIST, Strategisch management en inkoopalignment deel 1 en 2 event 7 januari 2026, 09:15-16:30, ZEIST, Strategisch management en inkoopalignment deel 1 en 2 event 21 januari 2026, 09:15-16:30, ZEIST, Strategisch management en inkoopalignment deel 1 en 2 event 4 februari 2026, 09:15-10:45, ZEIST, Strategisch management en inkoopalignment deel 1 en 2 event 11 februari 2026, 09:15-10:45, ZEIST, Strategisch management en inkoopalignment deel 1 en 2 event 4 maart 2026, 09:15-12:30, ZEIST, Strategisch management en inkoopalignment deel 1 en 2 event 4 maart 2026, 12:30-16:30, ZEIST, Strategisch management en inkoopalignment deel 1 en 2 event 18 maart 2026, 09:15-10:45, ZEIST, Strategisch management en inkoopalignment deel 1 en 2 |
Beschrijving
Van deze basismodule gaat deel 1 in op strategisch management en in deel 2 leer je meer over inkoopalignment.Van deze basismodule gaat deel 1 in op strategisch management en in deel 2 leer je meer over inkoopalignment.
10 dagenDeel 1: Strategisch Management
Je krijgt inzicht in het krachtenveld waarin jouw organisatie opereert en de invloed van dat krachtenveld op de realisatie van de organisatiestrategie- en doelen. Duur: 5 dagen.
- strategievorming binnen organisaties
- het business en verdienmodel
- de dynamiek van concurrentie
- concurrentiestrategiën
- PESTEL-analyse
- de invloed van organisatiepolitiek, macht en cultuur
Deel 2 : Inkoopalignment
Je maakt een inkoopbusinessplan op basis van verk…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Van deze basismodule gaat deel 1 in op strategisch management en in deel 2 leer je meer over inkoopalignment.
10 dagenDeel 1: Strategisch Management
Je krijgt inzicht in het krachtenveld waarin jouw organisatie
opereert en de invloed van dat krachtenveld op de realisatie van de
organisatiestrategie- en doelen. Duur: 5 dagen.
- strategievorming binnen organisaties
- het business en verdienmodel
- de dynamiek van concurrentie
- concurrentiestrategiën
- PESTEL-analyse
- de invloed van organisatiepolitiek, macht en cultuur
Deel 2 : Inkoopalignment
Je maakt een inkoopbusinessplan op basis van verkregen inzichten op
het gebied van strategisch management. Duur: 4 dagen
klassikaal en 2 dagdelen online.
- trends en ontwikkelingen
- business gedreven inkoop
- OGSM-methodiek
- business-doel-door-inkoop-doen
- externe en interne strategie
Je leert:
- Hoe inkoop kan bijdragen aan het realiseren van organisatie- en business doelstellingen
- Hoe jouw toeleveringsketen geoptimaliseerd kan worden en hoe je persoonlijke kwaliteiten en communicatie vaardigheden kunt inzetten voor het managen van een inkoopteam
- Een gestructureerd en goed onderbouwd veranderplan opstellen
Erkende vakopleidingen, praktijkgerichte trainingen en netwerkevents voor de inkoper, aanbesteder en contractmanager in de publieke en private sector.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.