Beschrijving
Ken de basis van marketing; volg de cursus Basiskennis MarketingHoe zet je haarshampoo in de markt? Of is de markt voor haarproducten verzadigd? Heeft adverteren nog wel zin? En wat zijn de voordelen van een doortimmerd marketingplan?Je kunt een geniaal idee hebben, maar zonder marketing breng je een product of dienst moeilijk aan de man. Of vrouw.
Je adviesdienst vermarkten
Gewoon maar wat over je nieuwe assortiment vertellen op social media dan maar? Was het maar zo eenvoudig. Wil je nieuwe shampoo, bamboeplanten of een consultancytak vermarkten? Dan is er meer nodig. Een strategie bijvoorbeeld.Waarom is de ene webshop succesvoller dan de andere? Welke invloed heeft marketing op het markta…
Lees de volledige beschrijving
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Ken de basis van marketing; volg de cursus Basiskennis MarketingHoe
zet je haarshampoo in de markt? Of is de markt voor haarproducten
verzadigd? Heeft adverteren nog wel zin? En wat zijn de voordelen
van een doortimmerd marketingplan?Je kunt een geniaal idee hebben,
maar zonder marketing breng je een product of dienst moeilijk aan
de man. Of vrouw. Je adviesdienst vermarkten Gewoon maar wat over
je nieuwe assortiment vertellen op social media dan maar? Was het
maar zo eenvoudig. Wil je nieuwe shampoo, bamboeplanten of een
consultancytak vermarkten? Dan is er meer nodig. Een strategie
bijvoorbeeld.Waarom is de ene webshop succesvoller dan de andere?
Welke invloed heeft marketing op het marktaandeel? Een marketingmix
maken Een van de bouwstenen voor succesvol ondernemen is het
hanteren van een ideale marketingmix. De mix tussen de 6P’s:
product, personeel, prijs, presentatie, plaats en pr.De 6P’s zijn
samen de basis van de marketingstrategie. De 6P’s zijn bekend. Je
kunt er gewoon naar googelen. Maar echt inzicht in de P’s verwerf
je pas in de cursus Basiskennis Marketing. Verdienen aan een
product In de cursus ga je in op vragen als: Hoe verdien ik aan
mijn product? Hoe maak ik een kostprijsberekening? Hoe vermarkten
we onze expertise? Hoe komen klanten naar ons toe? Hoe zet ik een
loyaliteitsprogramma als de bonuskaart van Albert Heijn op? Ook
andere vragen komen aan bod. Bijvoorbeeld: moet ik een breed of
juist smal assortiment bieden? Hoe bereken ik de omloopsnelheid?
Wat moet ik weten over E-commerce? Marketing-diploma halen? Na de
cursus kun je opgaan voor het examen Basiskennis Marketing. Goed
voorbereiden Raak vertrouwd met de marketing-basics en weet wat er
allemaal komt kijken bij een effectieve marketingstrategie. Volg de
opleiding Basiskennis Marketing.Zowerkt studeren bij NHA
Studieprogramma Basiskennis MarketingWe gaanextra diep in op de
marketingmogelijkheden voor jouw bedrijf, waardoor je nog beter
leert hoe je de klant tegen lage kosten kunt benaderen.
Marketingkennis Je leert hoe je klanten het beste kunt benaderen,
middels een goede planning en strategie. En hoe je jezelf kunt
onderscheiden t.o.v. de concurrentie. Ook de psychologie achter het
klantengedrag en marketingonderzoek komen uitvoerig aan de orde.
Producten, markten en diensten Je krijgt in beeld op welke markt je
jezelfbegeeft en hoe je de juiste productmix samenstelt:
vormgeving, verpakking, service, garantie, kwaliteit enz. Ook het
assortimentsbeleid en klachtenafhandeling zijn belangrijke
onderwerpen. Prijs- en distributiebeleid Wanneer je alle soorten
prijsbeleid kent, weet je op het juiste moment de beste variant in
te zetten. Daarbij leer je kostprijsberekeningen te maken, te
budgetteren en analyseren. Ook de distributiekanalen worden in
beeld gebracht, zodat je de juiste keuze zult maken. Communicatie,
reclame en verkoop Klanten komen niet vanzelf, daarvoor dient een
communicatiemix te worden opgesteld, met daarin advertenties,
radio, loyaliteitsprogramma's, joint promotions, barterdeals,
direct marketing of sponsoring enz. Zo stel je jouw eigen mix
samen! Detailhandelsmarketing en E-marketing Hier wordt de
specifieke marketing voor de detailhandel uitgelicht. Daarbij ook
aandacht voor marge, omloopsnelheid, vloerproductiviteit enz. En
natuurlijk ook de E-commerce, het werven via internet: E-business
en E-marketing. Je kunt deze goed te volgen cursusafsluiten met een
examen voor het diploma Basiskennis Marketing. Met dit diploma op
zak gaat de marketingwereld voor jou open. NHA heeft al duizenden
mensen opgeleid tot succesvolle marketeers!Zo studeer je Studeer in
jeeigen tempo - waar je maar wilt Je bepaalt zelf waar, wanneer en
hoe je studeert. En je mag altijd je eigen tempo bepalen. Zo is de
opleiding Basiskennis Marketing uitstekend te combineren met een
drukke baan of met je hobby's. Starten met deze opleiding kan op
elke dag van het jaar! Flexibiliteit: je ontvangt de lessen gedrukt
en digitaal Je ontvangt het lespakket in een luxe ringband thuis
per post. De lesstof wordt in de meeste gevallen ook getoond in de
digitale leeromgeving Plaza. Zo kun je altijd studeren op de manier
die het beste bij jou past. Persoonlijke begeleiding Dankzij de
persoonlijke begeleiding van onze deskundige docentstaje er niet
alleen voor. Je kunt het huiswerk aan het eind vaneen les opsturen
naar je docent (via onze digitale leeromgeving) die het dan weer
snel naar je terugzendt. Gecorrigeerd en voorzien van advies,
uitleg, cijfer en antwoord op je eventuele vragen. Je mag bij alle
NHA-opleidingen 3 jaar lang gebruik maken van deze persoonlijke
studiebegeleiding. Deze service is uniek in Nederland!Wanneer je
start met deze opleiding Basiskennis Marketing, stelt je
persoonlijke docent zich aan je voor. Direct contact met
studiegenoten Alle NHA-studenten kunnen inloggen op onze digitale
leeromgeving. Hier kom je in contact met studiegenoten die dezelfde
opleiding volgen. Je kunt dan samen studeren, ervaringen
uitwisselen en misschien een keer samen afspreken. Dat maakt het
leren extra leuk. Voordelen van onze digitale leeromgeving Plaza de
studiehandleiding doornemen; lessen bestuderen; video’s bekijken en
oefeningen beluisteren; huiswerk en eventuele vragen naar je docent
sturen; je digitale coach activeren om je extra te stimuleren; alle
huiswerkcijfers en eventuele examencijfers op een rij; de
mediatheek bezoeken voor belangrijke downloads; contact leggen met
studiegenoten die dezelfde opleiding volgen. .
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Er zijn nog geen ervaringen. Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus?
Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.