Brand Development & Innovation

Niveau
Tijdsduur
Logo van NIBAA Institute
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 NIBAA Institute heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

NIBAA Institute biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Utrecht

Beschrijving

Vaak wordt de rol van het merk in productontwikkeling onderschat. Boeken over productontwikkeling gaan nauwelijks in op branding, terwijl boeken over merkbeleid weinig aandacht besteden aan innovatie. Toch zijn deze twee concepten onlosmakelijk met elkaar verbonden. Bedrijven zouden idealiter al na moeten denken over het merkbeleid voordat men over gaat op productontwikkeling. Deze leergang verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede brand innovation strategie op te zetten.Vragen die centraal staan, zijn:

  • Hoe kan innovatie en productontwikkeling het merk verder helpen?
  • Hoe kan het merk integraal mee worden genomen in het NPD-proces?
  • Hoe verhoog ik de kans…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vaak wordt de rol van het merk in productontwikkeling onderschat. Boeken over productontwikkeling gaan nauwelijks in op branding, terwijl boeken over merkbeleid weinig aandacht besteden aan innovatie. Toch zijn deze twee concepten onlosmakelijk met elkaar verbonden. Bedrijven zouden idealiter al na moeten denken over het merkbeleid voordat men over gaat op productontwikkeling. Deze leergang verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede brand innovation strategie op te zetten.Vragen die centraal staan, zijn:

  • Hoe kan innovatie en productontwikkeling het merk verder helpen?
  • Hoe kan het merk integraal mee worden genomen in het NPD-proces?
  • Hoe verhoog ik de kansen op succesvolle ‘brand driven’ innovatie?
  • Hoe kan ‘the cloud’ gebruikt worden in het brand development-proces?

Learnings 

De leergang Brand Development & Innovation reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Leert u actief aan de hand van concrete praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van merkgedreven  innovatiebeleid. Leert u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen en laat u aan de hand van een bedrijfsbezoek zien hoe het eindresultaat eruit kan zien  van een succesvolle implementatie.

Onderwerpen van de leergang

De leergang Brand Development & Innovation bestaat uit de volgende vier blokken: Strategie, Branding & Positioneren (college 1 en 2). Online marketing en social media, cases en opdrachten (college 3 en 4).  Merkontwikkeling, product development en innovatie (college 5 en 6) – Bedrijfsbezoek (college 7). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier

Voor wie is deze leergang geschikt?

De leergang Brand Development & Innovation is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.

Action learning

Tijdens de opleiding gaat u actief in groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U werkt hierbij aan het opstellen van een branding strategie voor bekende merken als Achmea of Ikea. U leert in groepen de theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun opdrachtgever. Verder leert u enorm veel van uw mede-studiegenoten die vaak vanuit diverse functies, branches en achtergronden te maken hebben met dezelfde problematiek.

Lokatie, data en kosten

De leergang ‘Brand Development & Innovation’ vindt plaats in Utrecht.  De leergang start drie keer per jaar, in januari, mei en oktober en kent 6 vaste colleges en 1 extra college (bedrijfsbezoek). De reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor de leergang Brand Development & Innovation € 1.790,- (ex-BTW).  Dit is exclusief een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met NIBAA Institute, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.