Digitale Marketing Strategie

Niveau
Tijdsduur
Logo van NIMA
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,5 NIMA heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 128 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Digitale Marketing Strategie
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Jan de Lange
8
Digitale Marketing Strategie

"Deze mastercourse was prima en voldeed goed aan de verwachtingen. Als verbeterpunt zou ik willen voorstellen om tijdens het laatste college meer tijd te besteden aan het praktisch inzetten van alle nieuwe stof in praktijkcases." - 09-03-2020 00:00

"Deze mastercourse was prima en voldeed goed aan de verwachtingen. Als verbeterpunt zou ik willen voorstellen om tijdens het laatste college … alles lezen - 09-03-2020 00:00

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

NIMA biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Rotterdam, Utrecht

Beschrijving

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

Iedereen weet inmiddels goed dat de Digitale Marketing Mix van groot belang is binnen de totale marketing strategie. Er is echter vaak een tekort aan kennis omtrent de digitale mogelijkheden en het opzetten van een effectieve digitale marketing strategie. Door kennis op te doen omtrent alle ontwikkelingen op het gebied van digitale marketing zullen de deelnemers in staat zijn om een effectieve digitale marketing strategie uit te werken.

Veel Marketeers hebben moeite om een digitale marketing strategie te ontwikkelen. Zij lopen tegen de volgende problemen aan:

  • Hoe past de digitale marketing strategie in mijn totale marketing strategie?
  • Hoe kan ik inspelen op mijn offline media?
  • Moet ik …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Digitaal Leiderschap / Strategie, Marketingstrategie, Online marketing, Leiderschap en Innovatiemanagement.

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

Iedereen weet inmiddels goed dat de Digitale Marketing Mix van groot belang is binnen de totale marketing strategie. Er is echter vaak een tekort aan kennis omtrent de digitale mogelijkheden en het opzetten van een effectieve digitale marketing strategie. Door kennis op te doen omtrent alle ontwikkelingen op het gebied van digitale marketing zullen de deelnemers in staat zijn om een effectieve digitale marketing strategie uit te werken.

Veel Marketeers hebben moeite om een digitale marketing strategie te ontwikkelen. Zij lopen tegen de volgende problemen aan:

  • Hoe past de digitale marketing strategie in mijn totale marketing strategie?
  • Hoe kan ik inspelen op mijn offline media?
  • Moet ik investeren in branding of juist in performance kanalen?
  • Hoe kan ik deze kanalen optimaal verbinden?
  • Welke inzichten uit Data kan ik meenemen in mijn digitale strategie?
  • Hoe pas ik een optimale conversie-attributie toe binnen mijn strategie?
  • Hoe steek ik mijn communicatie effectief in om mijn (online) doelstellingen te bereiken?

Tijdens deze masterclass van 5 avonden komen dit soort vragen uitgebreid aan bod. En gaan we hier een antwoord op vinden.

PROGRAMMA

Iedere avond starten we vanaf 17.30 uur met een dinerbuffet. Om 18.00 uur gaat de sessie van start en omstreeks 21.15 uur sluiten we de avond af.

Avond 1: Introductie digitale marketing strategie.
Een effectieve digitale marketing strategie begint bij het selecteren en toepassen van het juiste model. Aan de hand van het REAN model leer je hoe jij gestructureerd een digitale marketing strategie kan opzetten. Van merkbeleving naar performance. Van Branding naar sales. Het REAN model vormt vervolgens de rode draad door de rest van de cursus.

Avond 2: Jouw digitale customer journey uitwerken.
Binnen het digitale marketing landschap staat de customer journey centraal en dit zeker meer dan een buzz-woord. Data maakt het namelijk mogelijk om alle stappen in de (online) customer journey nauwlettend te volgen om zo een profiel op te kunnen maken van jouw doelgroep(en). Vervolgens leer je hoe jij de digitale marketing kanalen hierop aan kan sluiten. Dit geldt voor zowel de branding als performance marketing.

Avond 3: Data driven branding.
Gedurende deze avond krijg je een stroomcursus ‘Data Driven Branding’. In deze verkorte versie van de Masterlass Data Driven Branding leer je hoe het digitale branding landschap eruit ziet, wat de mogelijkheden zijn en hoe jij deze kan inzetten om een Branding strategie te voeren die aantoonbaar bijdraagt aan jouw performance. Dit in aanvulling op jouw traditionele marketing inzet.

Avond 4: Jouw performance kanalen effectief inzetten.
Nu jouw branding strategie staat is het van belang om de merkimpact om te zetten tot harde cijfers. Gedurende de performance sessies leer jij welke performance kanalen beschikbaar zijn en hoe jij deze optimaal kan inzetten om jouw doelstelling te behalen. Ook delen wij hier inzichten in de tooling en mogelijkheden om jouw performance te kunnen meten om zo jouw campagne goed te kunnen evalueren.

Avond 5: Digitale marketing strategie 2020 uitwerken.
Nu alle kennis in huis is wordt het tijd om daad bij woord te voegen. Om je alvast op weg te helpen zal deze sessie gericht zijn om gezamenlijk jouw digitale marketing strategie voor 2020 vorm te geven. Hierin zullen alle learnings, vanuit de voorgaande sessies, aan bod zullen komen.

Aan het eind van deze mastercourse heb je een houvast ontwikkelt bij het uitdenken van de digitale marketing strategie, is het duidelijk hoe data effectief kan worden ingezet voor het maken van een jaarplan en heb je kennis over verschillende online branding en sales kanalen.

VOOR WIE IS DEZE MASTERCOURSE BEDOELD?

Marketeers, e-commerce managers, omnichannel managers en/of marketing managers

8
Gemiddeld cijfer voor Digitale Marketing Strategie
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_border
Jan de Lange
8
Digitale Marketing Strategie

"Deze mastercourse was prima en voldeed goed aan de verwachtingen. Als verbeterpunt zou ik willen voorstellen om tijdens het laatste college meer tijd te besteden aan het praktisch inzetten van alle nieuwe stof in praktijkcases." - 09-03-2020 00:00

"Deze mastercourse was prima en voldeed goed aan de verwachtingen. Als verbeterpunt zou ik willen voorstellen om tijdens het laatste college … alles lezen - 09-03-2020 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met NIMA, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.