Aandachtsmarketing

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Aandachtsmarketing

NIMA
Logo van NIMA
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,5 NIMA heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 140 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

place NIMA Amsterdam
8 mrt. 2022
Toon rooster
event 8 maart 2022, 09:30-13:30, NIMA Amsterdam, Aandachtsmarketing
event 29 september 2022, 09:30-13:30, NIMA Amsterdam, Aandachtsmarketing

Beschrijving

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

Aandacht is een hot topic onder marketeers. Door digitalisering en fragmentatie van media is aandacht een zeer gewild goed. Maar het is nog nooit zo schaars geweest. Het goede nieuws is: mensen besteden meer aandacht aan content dan ooit. Denk aan jongeren die urenlang YouTuben of je collega’s die alle series op Netflix gezien hebben. Ook aan merken besteden mensen meer aandacht dan voorheen. Maar, merken brengen tegelijkertijd steeds grotere hoeveelheden content naar buiten: veel meer dan men überhaupt kan consumeren. De consument maakt daarom zelf de keuze waar aandacht aan besteed wordt. Hoe zorg je er als merk dan voor dat zij besluiten aandacht en geld te besteden aan jóuw merk?


In dez…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Zelfkennis & zelfinzicht, Zelfontwikkeling, Persoonlijke ontwikkeling, Zelfbewustzijn en Assertiviteit.

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

Aandacht is een hot topic onder marketeers. Door digitalisering en fragmentatie van media is aandacht een zeer gewild goed. Maar het is nog nooit zo schaars geweest. Het goede nieuws is: mensen besteden meer aandacht aan content dan ooit. Denk aan jongeren die urenlang YouTuben of je collega’s die alle series op Netflix gezien hebben. Ook aan merken besteden mensen meer aandacht dan voorheen. Maar, merken brengen tegelijkertijd steeds grotere hoeveelheden content naar buiten: veel meer dan men überhaupt kan consumeren. De consument maakt daarom zelf de keuze waar aandacht aan besteed wordt. Hoe zorg je er als merk dan voor dat zij besluiten aandacht en geld te besteden aan jóuw merk?


In deze workshop, in samenwerking met Energize, leer je hoe je met zes wetenschappelijk bewezen aandachtstrekkers effectiever kunt communiceren, zodat je de aandacht van je doelgroep wél verdient. Op basis van resultaten uit het wetenschappelijk onderzoek van Energize i.s.m. Peter Verlegh (hoogleraar marketing, VU Amsterdam), bieden we je tijdens de workshop inspiratie en handvatten om je doelgroep(en) te bereiken en raken met campagnes.


'Goede verdeling in kennisoverdracht en toepassing. Mooie nieuwe inzichten opgedaan die ook direct in de praktijk toepasbaar zijn.' – Henk de Zwaan SMP, Univé Services B.V.

Waarom deze workshop over aandachtstrekkers?

Neem deel aan de workshop en kom meer te weten over:

  • Inleiding: Wat maakt dat aandacht tegenwoordig zo schaars is?
  • Verdiende aandacht: We bespreken de inzichten uit het onderzoek van Energize en VU Amsterdam. Hierbij is onderzocht welke factoren de hoeveelheid aandacht voor je merkboodschap kunnen voorspellen. We staan stil bij vragen als: Hoe werkt het fenomeen aandacht? En hoe kunnen merken op een constructieve en relevante manier aandacht voor hun boodschap verdienen? Aan de hand van theorie en veel voorbeelden introduceren we zes aandachtstrekkers: zes wetenschappelijk bewezen mechanismen voor het vergroten van de hoeveelheid aandacht die mensen aan je boodschap willen besteden.
  • Aan de slag met aandachtstrekkers: Met diverse opdrachten en bijbehorende werkbladen denk je na over de inzet van de aandachtstrekkers voor jouw merk. Opdrachten hebben als doel om de effectiviteit van merkcommunicatie te vergroten. Je gaat aan de slag met een vrije oefening voor het inzetten van de aandachtstrekkers en bedenkt een concreet campagne concept voor jouw eigen organisatie of merk

Voor wie is deze NIMA Workshop Aandachtsmarketing?

Ben je een marketing- en communicatieprofessional die zich bezighoudt met campagnes voor je merk? Staat de basis van je merk met een duidelijke merkbelofte en stevige proposities, maar wil je de effectiviteit van merkcommunicatie vergroten? Dan is dit de workshop die je zoekt. Aan het einde van de dag ga je naar huis met vernieuwende inzichten om je boodschap bij het publiek onder de aandacht te brengen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met NIMA, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.