een Gelukkige Organisatie - het rendement van geluk

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

een Gelukkige Organisatie - het rendement van geluk

NIMA
Logo van NIMA
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,5 NIMA heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 142 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor een Gelukkige Organisatie - het rendement van geluk
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Deborah Pluijmaekers
10
een Gelukkige Organisatie - het rendement van geluk

"Werkgeluk is een interessant en superrelevant topic waar ik graag meer over wil weten. Om deze kennis dan via Guy van Liemt op te doen, is echt een cadeautje! " - 24-03-2021 00:00

"Werkgeluk is een interessant en superrelevant topic waar ik graag meer over wil weten. Om deze kennis dan via Guy van Liemt op te doen, is e… alles lezen - 24-03-2021 00:00

Startdata en plaatsen

place NIMA Amsterdam
7 mrt. 2022
Toon rooster
event 7 maart 2022, 09:30-16:30, NIMA Amsterdam, Het rendement van Geluk

Beschrijving

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

Geluk is niet alleen een gevoel, maar ook een rationele afweging. Steeds meer mensen en organisaties zien dat geluk, het welbevinden en de kwaliteit van leven, waardevolle en relevante dimensies zijn voor (organisatie)beleid. Maar hoe krijg je een gelukkige organisatie? Wat is daar het rendement van? En wat is de relatie tussen marketing en geluk?

De essentie van marketing gaat onder meer over het inspelen op of nog beter het vervullen van de behoeften van (potentiële) klanten. Een van de belangrijkste en hoogste behoefte van mensen is om geluk te ervaren, om gelukkig te zijn. Geluk kan in die zin op verschillende manieren opgevat worden: van plezier en genot tot een hoger niveau van levens…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

Geluk is niet alleen een gevoel, maar ook een rationele afweging. Steeds meer mensen en organisaties zien dat geluk, het welbevinden en de kwaliteit van leven, waardevolle en relevante dimensies zijn voor (organisatie)beleid. Maar hoe krijg je een gelukkige organisatie? Wat is daar het rendement van? En wat is de relatie tussen marketing en geluk?

De essentie van marketing gaat onder meer over het inspelen op of nog beter het vervullen van de behoeften van (potentiële) klanten. Een van de belangrijkste en hoogste behoefte van mensen is om geluk te ervaren, om gelukkig te zijn. Geluk kan in die zin op verschillende manieren opgevat worden: van plezier en genot tot een hoger niveau van levensvoldoening en een hoger niveau van welbevinden. Als geluk een wezenlijke behoefte van mensen is en marketing is het vakgebied van het creëren van proposities om op behoeften van mensen in te spelen, welke rol heeft marketing hierin dan te vervullen?

Bedrijfseconomie gaat al lang niet meer over de zogeheten ‘harde thema’s. Economisch succes hangt samen met veel meer dan dat. Een gelukkige organisatie met gelukkige medewerkers presteert beter, duurzamer en geeft alle betrokkenen energie. Werkgevers willen dat medewerkers ambassadeurs zijn. Tegelijkertijd is de vraag hoe je kunt verwachten van externe klanten dat zij van het merk of de organisatie houden, dat zij fan en ambassadeur zijn, als de medewerkers, dat niet doen? En als dat zo is, dan is het belangrijk te weten hoe het gesteld is met het werk geluk en aanverwante concepten zoals de passie, bevlogenheid en toewijding van medewerkers. Begin binnen om buiten te winnen!

Tot slot leggen we de link met marketing begrip / concept purpose. Welke rol speelt purpose (de why en de missie) hierbij, wat is de relatie met geluk? Conclusie zal zijn dat er veel overeenkomsten zijn, dat ze veel met elkaar te maken hebben, maar dat het niet gelijke concepten en geen synoniemen van elkaar zijn. Purpose is geen voorwaarde voor geluk, maar dat het wel kan helpen.

Onderstaande onderwerpen worden besproken:
• Werkgeluk is geen hype maar een voorwaarde.
• Wat is de relatie tussen purpose, marketing en geluk?
• Groei gaat over meer dan cijfers en ‘harde thema’s’.
• Wat is het verschil tussen behoeften en verlangens (nature en nurture)?
• Het vervullen van behoeften vanuit het marketing- en geluksperspectief.

Deze masterclass is geschikt voor iedereen die wil leren over het vergroten van geluk in zijn of haar organisatie.

9
Gemiddeld cijfer voor een Gelukkige Organisatie - het rendement van geluk
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar
Deborah Pluijmaekers
10
een Gelukkige Organisatie - het rendement van geluk

"Werkgeluk is een interessant en superrelevant topic waar ik graag meer over wil weten. Om deze kennis dan via Guy van Liemt op te doen, is echt een cadeautje! " - 24-03-2021 00:00

"Werkgeluk is een interessant en superrelevant topic waar ik graag meer over wil weten. Om deze kennis dan via Guy van Liemt op te doen, is e… alles lezen - 24-03-2021 00:00

starstarstarstarstar_border
Arjen Dijkstra
8
een Gelukkige Organisatie - het rendement van geluk

"De inhoud werd goed gestructureerd gebracht en er werd veel aandacht besteed aan de onderbouwing. Gezien de aard van het onderwerp en de positie van de spreker logisch en voor mij plezierig. Spreker is duidelijk vol passie over het onderwerp." - 21-05-2019 00:00

"De inhoud werd goed gestructureerd gebracht en er werd veel aandacht besteed aan de onderbouwing. Gezien de aard van het onderwerp en de pos… alles lezen - 21-05-2019 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met NIMA, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.