Marketingcommunicatie

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van NIMA
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 NIMA heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 30 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Marketingcommunicatie
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Jacqueline Jacobs
8
Marketingcommunicatie

"Ik vind het een goede spreker met veel inhoudelijke kennis. Het was wat veel, maar hij heeft alles goed onderlegt met herkenbare voorbeelden waardoor de stof goed te snappen was. Ik vond het zeer interessant!" - 26-03-2019 00:00

"Ik vind het een goede spreker met veel inhoudelijke kennis. Het was wat veel, maar hij heeft alles goed onderlegt met herkenbare voorbeelden… alles lezen - 26-03-2019 00:00

Startdata en plaatsen

Amsterdam, Hogehilweg 16
19 nov. 2019
Toon rooster
event 19 november 2019, 17:30-21:15, Setthing the Scene
event 26 november 2019, 17:30-21:15, Marketingcommunicatietrends & ontwikkelingen
event 3 december 2019, 17:30-21:15, Purposeful positioneren & internal branding
event 10 december 2019, 17:30-21:15, Marketingcommunicatie en branding in de digitale wereld
event 17 december 2019, 17:30-21:15, Laatste ontwikkelingen in de toepassing van marketingcommunicatie

Beschrijving

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

Wegens succes wordt deze mastercourse herhaald!

Begin met een complete kennisupdate bestaande uit vijf avondsessies over marketingcommunicatie! In deze sessies besteden we aandacht aan dé marketing- en marketingcommunicatie thema’s van nu.

Na afloop van deze mastercourse ontvang je als bewijs van deelname een deelnamecertificaat met registratie in MyCareer!

De Mastercourse Marketingcommunicatie staat open voor marketing- en marketingcommunicatieprofessionals en brand managers (merkmanagers), die al enige kennis van het vakgebied marketingcommunicatie hebben. En die bijgepraat willen worden over het vakgebied marketingcommunicatie. Mensen die weten dat online een steeds belangrijkere rol s…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

Wegens succes wordt deze mastercourse herhaald!

Begin met een complete kennisupdate bestaande uit vijf avondsessies over marketingcommunicatie! In deze sessies besteden we aandacht aan dé marketing- en marketingcommunicatie thema’s van nu.

Na afloop van deze mastercourse ontvang je als bewijs van deelname een deelnamecertificaat met registratie in MyCareer!

De Mastercourse Marketingcommunicatie staat open voor marketing- en marketingcommunicatieprofessionals en brand managers (merkmanagers), die al enige kennis van het vakgebied marketingcommunicatie hebben. En die bijgepraat willen worden over het vakgebied marketingcommunicatie. Mensen die weten dat online een steeds belangrijkere rol speelt, maar die tevens geïnteresseerd zijn in the bigger picture. Mensen die (willen) nadenken over een diepgaandere toepassing van marketingcommunicatie, maar die toch behoefte hebben aan houvast en structuur. En mensen die een nog belangrijkere rol willen vervullen als marketingcommunicatie gesprekspartner en de juiste vragen kunnen stellen. Deze Mastercourse staat zeker ook open voor professionals die bij marketing-, reclame- of communicatieadviesbureaus werkzaam zijn.

De classes vinden op maandag avond van 17.30 tot 21.00 uur plaats op de volgende data:

Maandag 3 september : Setting the scene

Verzorgd door Guy van Liemt RM

Setting the scene: het merk als de verbinding tussen marketing en marketingcommunicatie
Onderwerpen zijn onder meer:

  • van marketing naar marketingcommunicatie
  • de organisatie en de organisatie-identiteit (visie, missie, kernwaarden & principes, organisatiedoelstellingen) als relevante context.
  • hoe zorg je voor aansluiting van de organisatie-, marketing- en marketingcommunicatiedoelstellingen en -strategieën binnen een organisatie.
  • het verband tussen de organisatie-identiteit en de merkidentiteit.
  • het orgpromerk als de meest voorkomende vorm naast zuivere organisatie- en productmerken.
  • hoe om te gaan met het opstellen van een merkidentiteit voor meerdere merk- of communicatiedoelgroepen (de meervoudige merkidentiteit, het zgn. Hamburgermodel).

Maandag 10 september : Marketingcommunicatietrends & ontwikkelingen

Verzorgd door Gert Koot

Een overzicht van de belangrijkste trends & ontwikkelingen op marketingcommunicatiegebied én van de trends & ontwikkelingen op andere gebieden die impact op marketingcommunicatie hebben. Dit raakt tevens aan het
belang van storytelling & conversations, thought leadership en contentmarketingcommunicatie, customer journeys waaronder de verschillende moments of truth (ZMOT, FMOT en SMOT), programmatic buying tegen de achtergrond van paid, owned en earned enzovoort.

Maandag 17 september : Purposeful positioneren & internal branding

Verzorgd door Guy van Liemt RM

Een belangrijke ontwikkeling is dat steeds meer organisaties en merken de kracht van het opereren vanuit een purpose ontdekken. Verwachting is dat die kracht alleen maar groter zal worden naarmate de Millennials aan invloed binnen organisaties winnen. Wat is purpose wel en wat niet? Wat is het verschil met de missie, de WHY en andere gelijksoortige begrippen? En hoe sluit purpose aan op de merkidentiteit of Simon Sinek’s Golden Circle? Vanuit een purpose opereren heeft niet alleen consequenties voor de externe marketingcommunicatie, maar tegelijkertijd voor de interne marketingcommunicatie en daarmee voor internal branding. Verwachting is dat ook internal branding aan belang zal winnen binnen organisaties en uitgroeien tot een volwaardige marketingcommunicatiediscipline.

Maandag 24 september :  Marketingcommunicatie en branding in de digitale wereld

Verzorgd door Ingmar de Lange

Dat de wereld steeds digitaler wordt, is niets nieuws. En dat dat grote impact heeft op aankoopbeslissingen en daarmee op marketing en communicatie is inmiddels ook duidelijk. Daar staat tegenover dat nog steeds mensen van vlees en bloed de aankoopbeslissingen nemen. Bovendien vinden nog steeds veel conversaties en contacten offline, in de fysieke wereld, plaats. Welke invloed heeft dit op marketingcommunicatie en hoe ga je daar mee om? Digital first, digital only of anders? In zijn laatste boek Online Brand Identity (uitgeroepen tot beste marketingboek van 2015) stelt Joris Merks van Google dat het merk het vertrek- en uitgangspunt is en blijft. Maar hoe doe je dat, welke tools & tricks zijn er op het gebied van marketingcommunicatie en branding in de digitale wereld?

Maandag 1 oktober : Laatste ontwikkelingen in de toepassing van marketingcommunicatie

Verzorgd door Guy van Liemt RM

I love it when a plan comes together. Op deze laatste avond komen veel dingen samen. In vogelvlucht worden de nieuwste en laatste inzichten in de toepassing van marketingcommunicatie behandeld. Denk aan het identificeren van brand benefit barriers / marketingcommunicatiebarrières (een van de belangrijkste vergeten onderwerpen binnen marketingcommunicatie); het genereren van consumer insights (een veel gebruikt begrip en in potentie een zeer krachtig instrument, maar waarover weinig is geschreven en dus is er weinig om op terug te vallen en daarmee een diffuus begrip dat voor meerdere interpretaties vatbaar is); de laatste stand van denken over marketingcommunicatiedoelstellingen; welke ingrediënten heb je nodig om een goede marketingcommunicatiestrategie te formuleren; de laatste stand van denken inzake de marketingcommunicatie-instrumenten en de marketingcommunicatiemix, namelijk de noodzaak om onderscheid te maken tussen marketingcommunicatievormen en –dragers en de doorvertaling hiervan naar marketingcommunicatiemiddelen waarbij veel specifieker rekening wordt gehouden met de locatie van de beoogde ontvanger, de fase van de customer journey en met eigen, betaald en verdiend bereik in plaats van eigen, betaald en verdiende media. Tot slot wordt het marketingcommunicatie middeleneffectiviteitsmodel geïntroduceerd waarin de marketingcommunicatiemiddelen expliciet gekoppeld worden aan de marketingcommunicatiedoelstellingen.

Inclusief een heerlijk diner voorafgaand aan iedere sessie!

9
Gemiddeld cijfer voor Marketingcommunicatie
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Jacqueline Jacobs
8
Marketingcommunicatie

"Ik vind het een goede spreker met veel inhoudelijke kennis. Het was wat veel, maar hij heeft alles goed onderlegt met herkenbare voorbeelden waardoor de stof goed te snappen was. Ik vond het zeer interessant!" - 26-03-2019 00:00

"Ik vind het een goede spreker met veel inhoudelijke kennis. Het was wat veel, maar hij heeft alles goed onderlegt met herkenbare voorbeelden… alles lezen - 26-03-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Eric Velt
9
Marketingcommunicatie

"Ik heb nu Gert en Guy gehad als sprekers. Zij zijn erg goede sprekers en hebben verstand van zaken.
Er is interactie met de deelnemers en er wordt aangemoedigd om pro-actief te denken.
" - 12-03-2019 00:00

"Ik heb nu Gert en Guy gehad als sprekers. Zij zijn erg goede sprekers en hebben verstand van zaken. Er is interactie met de deelnemers en … alles lezen - 12-03-2019 00:00

Margo Paap-Gerritsen SMP
starstarstarstarstar
Margo Paap-Gerritsen SMP
Gepassioneerd kennisverrijker en helpende hand voor succesvolle productontwikkeling en productmarketing
10
Marketingcommunicatie

"Voor mij was dit toch wel 1 van de top trainingen die ik afgelopen jaar gevolgd heb.

De focus op visie, missie en organisatie doelstelling en kernwaarden als vertrekpunt is zo goed en solide.

5-avonden zijn voorbij gevlogen. Vooral ook omdat er tijdens de training veel ruimte was voor vragen vanuit de praktijk van de deelnemers.

5 avonden met een vaste groep medemarketeers is erg verfrissend. Uiteindelijk help je en inspireer je mekaar tijdens deze mastercourse.

De trainer; Guy van Liemt is een enorm inspirerende persoonlijkheid.
Zijn boek ‘marketingcommunicatie in 14 stappen’ wordt tijdens de mastercourse gebruikt als leidraad.

" - 16-02-2019 08:52

"Voor mij was dit toch wel 1 van de top trainingen die ik afgelopen jaar gevolgd heb. De focus op visie, missie en organisatie doelstelli… alles lezen - 16-02-2019 08:52

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.