Belangst overwinnen

Type product
Tijdsduur

Belangst overwinnen

NIOW De Taal- en Tekstexperts
Logo van NIOW De Taal- en Tekstexperts
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,5 NIOW De Taal- en Tekstexperts heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 82 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Bij NIOW beleven we plezier aan persoonlijk contact met onze opdrachtgevers. We luisteren, stellen vragen en verplaatsen ons in de situatie. Dat combineren we met verstand van leren en meer dan 50 jaar ervaring. Zo krijgen onze klanten meer dan ze hadden verwacht, niet omdat ze erom vragen, maar omdat we voor het beste resultaat gaan.

Cursus Bel angst overwinnen

Zakelijk bellen zonder zorgen.

Nooit meer bang om de telefoon te pakken.

Resultaat: Belangst overwinnen en professionele gesprekken voeren aan de telefoon.

Locatie: Diverse locaties zoals Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven. Of incompany.

Duur: 1 dag van 9.00 tot 16.30 uur

Prijs: € 1.950,- incompany

Kies je standaard voor een e-mail of een appje, ook als dat eigenlijk niet nodig is? Vind je bellen lastig of eng? Stel je ‘iemand bellen’ net zo lang uit tot het te laat is? Dat werkt niet lekker. Kom in 1 dag van je belangst af! Herkenbaar:

  • Door angst om fouten te maken of verkeerde informatie te geven, klap je dicht aan de telefoon.
  • Onverwachte en…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Acquisitie, Verkoopmethoden, NIMA A Sales, NIMA B Sales en Verkoopvaardigheden.

Bij NIOW beleven we plezier aan persoonlijk contact met onze opdrachtgevers. We luisteren, stellen vragen en verplaatsen ons in de situatie. Dat combineren we met verstand van leren en meer dan 50 jaar ervaring. Zo krijgen onze klanten meer dan ze hadden verwacht, niet omdat ze erom vragen, maar omdat we voor het beste resultaat gaan.

Cursus Bel angst overwinnen

Zakelijk bellen zonder zorgen.

Nooit meer bang om de telefoon te pakken.

Resultaat: Belangst overwinnen en professionele gesprekken voeren aan de telefoon.

Locatie: Diverse locaties zoals Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven. Of incompany.

Duur: 1 dag van 9.00 tot 16.30 uur

Prijs: € 1.950,- incompany

Kies je standaard voor een e-mail of een appje, ook als dat eigenlijk niet nodig is? Vind je bellen lastig of eng? Stel je ‘iemand bellen’ net zo lang uit tot het te laat is? Dat werkt niet lekker. Kom in 1 dag van je belangst af! Herkenbaar:

  • Door angst om fouten te maken of verkeerde informatie te geven, klap je dicht aan de telefoon.
  • Onverwachte en heftige emoties van je gesprekspartner laten je schrikken.
  • Je wordt onzeker als je een ingewikkeld telefoontoestel moet gebruiken.
  • Het gevoel bekruipt je dat bellers expres en ‘gemaakt’ boos zijn om hun zin te krijgen.
  • Je durft niet in het verhaal van de ander in te breken, zodat die eindeloos doorpraat.
  • Het gevoel dat je de ander hinderlijk zult storen met je telefoontje, werpt een drempel op om te bellen.

Cursus 'Bel angst overwinnen': onze aanpak

We weten dat het moeilijk kan zijn om iemand op te bellen, omdat je niet weet hoe de ander zal reageren op jouw telefoontje. Ook de telefoon opnemen gaat niet iedereen gemakkelijk af, omdat je bijvoorbeeld bang bent dat degene aan de andere kant van de lijn boos of teleurgesteld is. In een praktijkgerichte cursus leren wij je hoe je deze bel-angst kunt overwinnen en je werk gemakkelijker kunt doen.

In de training van 1 dag ga je in een kleine groep en in een veilige omgeving aan de slag met alle aspecten van zakelijk en klantgericht telefoneren. Hoe open je een telefoongesprek en hoe sluit je het netjes af? Je krijgt praktische tips hoe je kunt vragen of je telefoontje uitkomt. We laten zien welke vraag- en luistertechnieken je allemaal kunt toepassen tijdens het bellen. Zo leer je stap voor stap dat bellen niet eng hoeft te zijn.

Natuurlijk bespreken we in de cursus ‘Bel angst overwinnen’ ook hoe je het beste om kunt gaan met lastige klanten. We laten zien hoe je een klacht om kunt zetten in een positieve ervaring. Tijdens deze training gaan we je helpen om te gaan met boze en geïrriteerde bellers.

Uiteraard oefen je veel soorten telefoongesprekken, waaronder voorbeelden van gesprekken uit je eigen werk. Hierdoor krijg je de kennis en ervaring waar in je de praktijk wat aan hebt. Zo overwin jij je bel angst!

Is de cursus 'Bel angst overwinnen' iets voor jou?

Deze training is echt wat voor jou als jij het visitekaartje bent van jouw organisatie aan de telefoon, maar je het toch nog steeds spannend vindt om bellers te woord te staan. Je werkt bijvoorbeeld op een KCC, een klantenservice of helpdesk waar je veel moet bellen met klanten, patiënten, cliënten of huurders. Je bent ervaren en klantvriendelijk, maar toch gaat je hart sneller kloppen als je de telefoon moet opnemen.

Ook is de cursus een uitkomst voor mensen die veel afspraken maken of wijzigen omdat ze werken op een verkoopbinnendienst of op de planning, en die zich geremd voelen wanneer ze iemand moeten opbellen. Je hebt het idee dat je je werk niet goed genoeg kunt doen door je bel angst.

Wat leer je in de training 'Bel angst overwinnen'?

  1. Situaties waarin de telefoon het beste communicatiemiddel is – en wanneer je beter een andere contactvorm kunt gebruiken.
  2. Je krijgt inzicht in datgene waar je precies bang voor bent aan de telefoon.
  3. Hoe pak je een professioneel telefoongesprek aan?
  4. Leer samen met anderen hoe je een lastig gesprek voert.
  5. Je ziet het effect van stiltes in een gesprek.
  6. Je weet hoe je structuur in je gesprek kunt houden - ook als de ander blijft doorpraten. 
  7. Wat je kunt zeggen als je het antwoord op een vraag niet weet.
  8. Een telefoongesprek netjes afronden.

In de training ga je aan de slag met verschillende onderdelen:

Professioneel zijn aan de telefoon

  • Wat verwacht de beller? En hoe speel je daarop in?
  • Telefoonetiquette: hoe hoort het eigenlijk bij het zakelijk bellen?
  • Leiding nemen en houden in het telefoongesprek.
  • Klantgericht telefoneren.
  • Van (te) vriendelijk naar servicegericht en professioneel.

Gesprekstechnieken

  • Actief luisteren en aantekeningen maken.
  • Inleven in de vragen en wensen van je beller
  • De juiste vragen stellen en doorvragen.
  • Meebuigen en het initiatief houden.

Lastige situaties

  • Reageren op klachten en zorgen voor een oplossing.
  • Omgaan met boze bellers.
  • Slecht nieuws brengen.

Wat is het resultaat van de training 'Bel angst overwinnen'?

Na het volgen van deze training voer je telefoongesprekken waar jij en je beller een goed gevoel aan over houden. Actief luisteren en meedenken met de beller gaat je gemakkelijker af. Je begrijpt de wensen en vragen van de beller beter en weet hier op een vriendelijke en professionele manier mee om te gaan. Zo kun je de verwachtingen overtreffen. Juist ook in lastige situaties en bij klachten. Jij ben verlost van je bel-angst en laat aan de telefoon niet over je heenlopen.

Advies nodig?

Kunnen we je helpen de keuze te maken welke training het beste bij je past? Laat dan hieronder je contactgegevens achter, dan bellen we je op en adviseren je welke training het beste bij je past. Liever een mailtje sturen? Dat mag natuurlijk ook.

Cursus Bel angst overwinnen

Kies een datum en locatie en vul daarna je gegevens in om je in te schrijven voor deze training.

Deze training incompany organiseren?

Een training op maat! Help het hele team in een keer van hun belangst af. Voor € 1.950,- komt onze trainer 2 dagdelen van 4 uur je team trainen. Zo kan iedereen weer zonder zorgen bellen en gebeld worden.

Bel ons even op 088 - 20 40 500 dan horen we graag waar de knelpunten liggen. Liever mailen? Dat mag ook, naar info@mijn-training.nl

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.