Praktijkcursus XBRL/SBR voor de intermediair!

Niveau
Tijdsduur
Logo van NOVAK

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Cursus: Praktijkcursus XBRL/SBR voor de intermediair!

Doelgroep
Assistent-accountants

Inhoud
Het toepassen van Standard Business Reporting (SBR) in de accountantspraktijk neemt steeds meer toe. Het gaat dan met name om externe rapportages aan de Kamers van Koophandel, de Belastingdienst en banken. Als techniek voor Standard Business Reporting is gekozen voor XBRL dat wereldwijd de beoogde standaard is voor financiÎle rapportages.

Resultaat
De cursus gaat in het bijzonder in op de aspecten om accountantskantoren op een praktische wijze voor te bereiden op de invoering van SBR en de aandachtspunten die daarbij een rol spelen.

Onderwerpen

• De cursus geeft inzicht in het begrippenkader ron…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Beoordelen jaarstukken, Jaarrekening en balans, Finance, Financiële verslaglegging en Bedrijfsadministratie.

Cursus: Praktijkcursus XBRL/SBR voor de intermediair!

Doelgroep
Assistent-accountants

Inhoud
Het toepassen van Standard Business Reporting (SBR) in de accountantspraktijk neemt steeds meer toe. Het gaat dan met name om externe rapportages aan de Kamers van Koophandel, de Belastingdienst en banken. Als techniek voor Standard Business Reporting is gekozen voor XBRL dat wereldwijd de beoogde standaard is voor financiÎle rapportages.

Resultaat
De cursus gaat in het bijzonder in op de aspecten om accountantskantoren op een praktische wijze voor te bereiden op de invoering van SBR en de aandachtspunten die daarbij een rol spelen.

Onderwerpen

• De cursus geeft inzicht in het begrippenkader rondom SBR;

• De toepasbaarheid van SBR;

• De status bij de uitvragende partijen en de invloed op de administratieve systemen binnen een kantoor, zoals de boekhoud-, rapportage- en fiscale aangifte software;

• Authenticatie en autorisatie op basis van PKIoverheid en eHerkenning;

• De consequenties van het gebruik van Excel komt aan de orde; en

• Tenslotte worden de aandachtspunten bij de invoering behandeld.

DOCENT: G. Bottemanne AA
DUUR: 15.00 - 20.00 uur (inclusief maaltijd)

DATA, LOCATIE:
1. woe 12 oktober 2011, (omgeving) Utrecht
2. woe 30 november 2011, (omgeving) Eindhoven

PRIJS NOVAK LEDEN: € 195
PRIJS NIET-LEDEN: € 250

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.