Lean Six Sigma: Six Sigma Champion

Type product
Niveau
Logo van OEM Office Elearning Menu NL
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 OEM Office Elearning Menu NL heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 111 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Ik wil u ook graag uitnodigen om ons aanbod te bekijken en u zelf te trakteren op een mooie E-Learning cursus, Virtuele of Incompany Training. U kunt het volledige aanbod makkelijk bekijken via de website van OEM: www.officeelearningmenu.nl.

Met vriendelijke groet,

Graham Hulsebos
Directeur

Nb. Volgt u ons als op Linkedin? Dat kan via de volgende link. https://lnkd.in/g6J5Z5SR

Bezoek onze website

Betalen in 3 termijnen 0% rente en zonder BKR?
Particulieren betalen in 3 termijnen, 0% rente en zonder BKR registratie met in3 op de website van OEM Office Elearning Menu.

Bekijk alle voordelen op de website van OEM Office Elearning Menu

Six Sigma Champion. 

Bestel deze unieke cursus Six Champion online, 1 jaar 24/ 7 toegang tot rijke interactieve video’s, spraak, voortgangsbewaking door rapportages en testen per hoofdstuk om de kennis direct te toetsen.

Cursusinhoud

Six Sigma Overview

  • recognize the benefits of implementing Six Sigma
  • match Six Sigma goals to examples of how those goals are achieved in a company
  • match Six Sigma methodologies for business improvement to examples of situations in which they can be used

Six Sigma and Other Organization-Wide Approaches

  • recognize why Six Sigma is favored over other quality tools
  • identify the common objectives of Six Sigma and other quality tools
  • identify what makes…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Lean Six Sigma Champion, Lean Six Sigma, Six Sigma, Lean en Lean Six Sigma Yellow Belt.

Ik wil u ook graag uitnodigen om ons aanbod te bekijken en u zelf te trakteren op een mooie E-Learning cursus, Virtuele of Incompany Training. U kunt het volledige aanbod makkelijk bekijken via de website van OEM: www.officeelearningmenu.nl.

Met vriendelijke groet,

Graham Hulsebos
Directeur

Nb. Volgt u ons als op Linkedin? Dat kan via de volgende link. https://lnkd.in/g6J5Z5SR

Bezoek onze website

Betalen in 3 termijnen 0% rente en zonder BKR?
Particulieren betalen in 3 termijnen, 0% rente en zonder BKR registratie met in3 op de website van OEM Office Elearning Menu.

Bekijk alle voordelen op de website van OEM Office Elearning Menu

Six Sigma Champion. 

Bestel deze unieke cursus Six Champion online, 1 jaar 24/ 7 toegang tot rijke interactieve video’s, spraak, voortgangsbewaking door rapportages en testen per hoofdstuk om de kennis direct te toetsen.

Cursusinhoud

Six Sigma Overview

  • recognize the benefits of implementing Six Sigma
  • match Six Sigma goals to examples of how those goals are achieved in a company
  • match Six Sigma methodologies for business improvement to examples of situations in which they can be used

Six Sigma and Other Organization-Wide Approaches

  • recognize why Six Sigma is favored over other quality tools
  • identify the common objectives of Six Sigma and other quality tools
  • identify what makes Six Sigma a more all-encompassing process-improvement technique than TQM
  • match the elements of BSC and Six Sigma to examples of their implementation in a business improvement system
  • recognize the key elements Six Sigma draws from the BSC approach

Six Sigma Stakeholder Roles and Responsibilities

  • recognize the importance of understanding the roles of other players in a Six Sigma organization
  • analyze a RACI model implementation in a Six Sigma scenario
  • match Six Sigma roles with examples of the responsibilities each role entails
  • determine the appropriate role a Champion should play at various stages of a Six Sigma program

Important Considerations in Process Improvement

  • recognize the benefits that can be gained from process improvement
  • recognize examples of how to improve a process using Six Sigma's voice of the customer and quality function deployment
  • sequence examples of the steps in building a business process map
  • match the scenario to the most appropriate root cause analysis tool

The Six Sigma Methodology and Tools

  • recognize the advantages of using the DMAIC methodology
  • match the appropriate Six Sigma tools you would use to examples of the steps in the Define stage of DMAIC
  • sequence examples of the steps in the Define stage of the DMAIC process
  • recognize suitable Six Sigma tools to use in the Measure stage of DMAIC
  • recognize the tools and techniques to use to achieve the objectives of the Analyze stage of DMAIC
  • recognize the tools used to achieve objectives in the Improve stage of DMAIC
  • recognize the tools used to achieve objectives in the Control stage of DMAIC

Six Sigma Project Selection

  • recognize the benefits of effective project selection
  • sequence examples of the steps in the metric selection process
  • select the best Six Sigma projects for a given scenario using predetermined metrics
  • recognize the essential elements in drafting a charter for a selected project

Building Six Sigma Project Teams

  • recognize the importance of the Six Sigma Champion's role in selecting and building project teams
  • determine the composition of a Six Sigma team, for a given scenario, by selecting suitable Black Belt candidates and team members
  • manage the team building process in a given scenario
  • apply strategic leadership competencies for Six Sigma success

Six Sigma Implementation and Deployment

  • recognize the importance of assessing an organization's Six Sigma readiness
  • associate the activities undertaken by a company with the stages in a Six Sigma deployment roadmap, in a given scenario
  • apply successful strategies for Six Sigma deployment in a given scenario

Managing Change in a Six Sigma Organization

  • identify the activities involved in managing resistance to change
  • recognize examples of resistance to the changes caused by Six Sigma deployment
  • manage change caused by Six Sigma in a given scenario
  • recognize how team performance is affected during each stage of Six Sigma change

Six Sigma Review and Periodic Revitalization

  • recognize the benefits of reviewing a Six Sigma deployment
  • ascertain areas for improvement in a Six Sigma deployment
  • recognize the essential elements of a training program for Six Sigma team members
  • recognize points used to leverage knowledge in the role of the Champion

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met OEM Office Elearning Menu NL, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.