ICT Communicatie Training (2-daagse groepstraining)

Type product
Tijdsduur
Logo van One2train

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Aan de ene kant heb je medewerkers bij wie het communicatieve aspect een overduidelijk deel uitmaakt van hun functie, zoals bij de meeste commerciële functies. Aan de andere kant wordt het daadwerkelijke product geleverd en onderhouden door medewerkers met een voornamelijk technische achtergrond. Vaak wordt onderschat welk een belangrijke rol deze groep medewerkers heeft ten aanzien van de klantrelatie. Dit terwijl deze medewerkers in veel gevallen zelfs vaker in contact staan met de klant dan hun commerciële collega's. Deze klantcontacten kunnen persoonlijk zijn, per e-mail of telefonisch, afhankelijk van de functie van de medewerker (helpdesk, (project-)engineer). Het is dus zeker de moeit…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Aan de ene kant heb je medewerkers bij wie het communicatieve aspect een overduidelijk deel uitmaakt van hun functie, zoals bij de meeste commerciële functies. Aan de andere kant wordt het daadwerkelijke product geleverd en onderhouden door medewerkers met een voornamelijk technische achtergrond. Vaak wordt onderschat welk een belangrijke rol deze groep medewerkers heeft ten aanzien van de klantrelatie. Dit terwijl deze medewerkers in veel gevallen zelfs vaker in contact staan met de klant dan hun commerciële collega's. Deze klantcontacten kunnen persoonlijk zijn, per e-mail of telefonisch, afhankelijk van de functie van de medewerker (helpdesk, (project-)engineer). Het is dus zeker de moeite waard om deze medewerkers te trainen en te coachen op hun contactmomenten. Dit draagt niet alleen bij aan een positievere klantervaring, maar ook de medewerker zelf zal met meer plezier en vertrouwen deze contactmomenten tegemoet treden. Een bijkomend voordeel is dat optimaal communicerende medewerkers de opgedane kennis ook voor interne communicatie inzetten. Dit bevordert de samenwerking tussen de Sales en Service afdelingen.
Onderwerpen die aan bod komen tijdens een standaard 2-daagse ICT Communicatie Training zijn:
  • Gefaseerde gespreksopbouw: opening, doelstellingen, discussie, actiepunten en samenvatting

  • Telefoon etiquette

  • Klanten typologie

  • Slecht nieuws gesprekken

  • Vertrouwen uitdragen

  • Zelf richting bepalen in gesprek

  • Extra diensten bespreken en eventueel beleggen met Sales

De onderwerpen zijn op verzoek uit te breiden en/of te verdiepen.

Doelgroep
- Helpdesk medewerkers
- Engineers
- Managers

Prijs
€ 1.700,= p/dag (1-7 personen). 

Data
Data op aanvraag.

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.