Basiskennis Marketing/online marketing - training customer journey mapping

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van OneRetail

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Rotterdam
30 aug. 2019
cancel Startdatum geannuleerd

Beschrijving

Ben je op zoek naar relevante kennis en wil je weten hoe e-commerce echt werkt?

Steeds meer disciplines hebben met ‘digital’ te maken. Wij leren je in een dag alle basisprincipes rondom de e-commerce. Daarnaast zorgen we ervoor dat je na de training direct aan de slag kan met inzetbare strategieën, de nodige tools, inzichten en kennis.

Een essentieel onderdeel van online marketing is de customer journey oftewel de klantreis.
De optimale customer journey creëren is één van de belangrijkste onderdelen als het gaat om het succesvol inzetten van on- en offline marketing. Door de customer journey inzichtelijk te maken weet je beter waar (potentiële) klanten zich bevinden en wat hun behoefte is in elke stap van deze klantreis.

Met de training customer journey mapping leer je de klantreis in kaart brengen. Met deze eendaagse training krijg je alle benodigde basiskennis over wat je wel of niet moet doen om de klantbeleving te optimaliseren. We leren je hoe je inzicht krijgt in je digital marketing. Je leert inzicht in je doelgroep…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Basiskennis Marketing, Customer Journey, Online marketing, NIMA Marketing-A en NIMA Marketing-B.

Ben je op zoek naar relevante kennis en wil je weten hoe e-commerce echt werkt?

Steeds meer disciplines hebben met ‘digital’ te maken. Wij leren je in een dag alle basisprincipes rondom de e-commerce. Daarnaast zorgen we ervoor dat je na de training direct aan de slag kan met inzetbare strategieën, de nodige tools, inzichten en kennis.

Een essentieel onderdeel van online marketing is de customer journey oftewel de klantreis.
De optimale customer journey creëren is één van de belangrijkste onderdelen als het gaat om het succesvol inzetten van on- en offline marketing. Door de customer journey inzichtelijk te maken weet je beter waar (potentiële) klanten zich bevinden en wat hun behoefte is in elke stap van deze klantreis.

Met de training customer journey mapping leer je de klantreis in kaart brengen. Met deze eendaagse training krijg je alle benodigde basiskennis over wat je wel of niet moet doen om de klantbeleving te optimaliseren. We leren je hoe je inzicht krijgt in je digital marketing. Je leert inzicht in je doelgroep te krijgen en gaat met een fictieve case aan de slag om elke stap in de customer journey te visualiseren. Aan het einde van deze training heb jij de tools in handen om een customer journey te mappen en de daaruit voortkomende inzichten voor conversie optimalisatie, up-sell en klantloyaliteit.

De volgende onderwerpen worden behandeld:

  • Probleemstelling en doelstellingen in kaart brengen
  • Het doorlopen van de stappen in de klantreis vanuit klantperspectief volgens de 5 fases; bewustzijn, overweging, aankoop, service en loyaliteit
  • On- en offline touchpoints ontdekken
  • Meten van klanttevredenheid
  • Verbeterpunten inzichtelijk maken
  • Klantbehoeften visualiseren
  • Conversie optimalisatie

Met behulp van bovenstaande onderwerpen krijg je de input die nodig is om de customer journey strategie van jouw organisatie verder in kaart te brengen.

Voor wie:
Voor alle professionals die te maken hebben of krijgen met online marketing, e-commerce, customer experience en klanttevredenheid. Ben jij marketeer, online marketeer, conversiespecialist, communicatiemedewerker, marketing manager, trade marketeer, customer service medewerker of accountmanager, dan is deze training zeker interessant.

Door wie:
Malou Oreel is specialist op het gebied van de customer journey. Malou heeft een brede omnichannel achtergrond en is gebrand op het realiseren van maximale klanttevredenheid. Malou heeft onder andere bij Coolblue gewerkt en is de customer journey specialist geweest van de fysieke winkels van Coolblue. Daarnaast heeft zij bij diverse andere bedrijven gewerkt zoals DELA, ABN Amro en DSM.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.