Cursus Consumentengedrag

Niveau
Tijdsduur

Cursus Consumentengedrag

Online Dialogue
Logo van Online Dialogue
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 Online Dialogue heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 43 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,3
Gemiddeld cijfer voor Cursus Consumentengedrag
Gebaseerd op 11 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Stefano Aprile
starstarstarstarstar
Stefano Aprile
10
Cursus Consumentengedrag

"Dit was één van de meest leerrijke opleidingen die ik gevolgd heb als CRO-specialist. Omdat ik alle inzichten ook direct kon inzetten in mijn dagelijks werk.

We zijn vaak gefocust op het proces, het uitvoeren van A/B testen en het verzamelen van data om je hypothese te bevestigen of te onkrachten. Maar in deze cursus leer je ook het "waarom" (wetenschappelijk onderbouwd!) achter je hypothese en data.
Volgens mij een ideale aanvulling in Digital en must have skill in CRO.

De BOOM methode helpt alle learnings ook nog eens te structureren. Zo kan je eenvoudig elke winnende of verliezende test linken aan specifiek klantengedrag, die je daarna ook kan linken aan een specifieke KPI.
Zo kan ik het CRO programma gemakkelijker scalen naar andere markten, regios, buyer personas, etc. en nog meer leren!

De opleiding had ook een prettig tempo, je tijd wordt nuttig ingezet. Daarbovenop genoot ik ook van het enthousiasme en de expertise van Florien, Roos en Joost. Top!" - 21-05-2021 09:14

"Dit was één van de meest leerrijke opleidingen die ik gevolgd heb als CRO-specialist. Omdat ik alle inzichten ook direct kon inzetten in mij… alles lezen - 21-05-2021 09:14

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Leer de kracht van psychologie toepassen in CRO

Om de conversie te verbeteren van je website, webshop of product is het essentieel om de drijfveren van je klanten te begrijpen. Tijdens de cursus consumentengedrag leer je vijf optimalisatie strategieën om je CRO-programma naar een hoger niveau te tillen. De strategieën zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderbouwde psychologische principes en je kunt ze direct toepassen op je eigen website of product

Resultaten die je kunt verwachten

  • Begrijp je klanten en klantreis beter
  • Krijg betere test ideeën en hypotheses
  • Een gestructureerd en strategisch CRO-programma

Wat ga je leren?

  • Psychologische principes: Leer het ‘BOOM’ framework…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Consumentengedrag, Brand Management, Marketing management, Marketingstrategie en Conceptontwikkeling.

Leer de kracht van psychologie toepassen in CRO

Om de conversie te verbeteren van je website, webshop of product is het essentieel om de drijfveren van je klanten te begrijpen. Tijdens de cursus consumentengedrag leer je vijf optimalisatie strategieën om je CRO-programma naar een hoger niveau te tillen. De strategieën zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderbouwde psychologische principes en je kunt ze direct toepassen op je eigen website of product

Resultaten die je kunt verwachten

  • Begrijp je klanten en klantreis beter
  • Krijg betere test ideeën en hypotheses
  • Een gestructureerd en strategisch CRO-programma

Wat ga je leren?

  • Psychologische principes: Leer het ‘BOOM’ framework toepassen om je klantreis te optimaliseren. 
  • Structuren van je CRO-programma: Ontwikkel een gestructureerde aanpak, van hypotheses tot experimenten.
  • Frameworks en tools: Koppel experimenten aan strategische doelen met bewezen frameworks.

Voor wie is deze cursus?

Deze cursus is ontworpen voor CRO-specialisten, productmanagers, online marketeers, data-analisten en iedereen die betrokken is bij het optimaliseren van de klantreis. Of je nu een junior professional bent die net begint, of een senior specialist op zoek naar verdieping, deze cursus biedt waardevolle inzichten en praktische tools die je direct kunt toepassen.

Online Dialogue is een CRO Agency en gespecialiseerd in de psychologie van koop- en beslissingsprocessen in het digitale domein.

Hoe verzamel je de juiste data? Wat vertelt de data van bezoekers? Hoe interpreteer je hun gedrag? Hoe neem je beslissingsfrictie weg? Hoe zet je een CRO proces op waarmee jouw organisatie structureel kan optimaliseren? Wat is het verschil tussen verifieren en valideren, en waarom is dat belangrijk? Wat is er meer dan A/B testen?

Nieuwsgierig? Bekijk ook eens de rest ons cursusaanbod.

9,3
Gemiddeld cijfer voor Cursus Consumentengedrag
Gebaseerd op 11 ervaringen
Stefano Aprile
starstarstarstarstar
Stefano Aprile
10
Cursus Consumentengedrag

"Dit was één van de meest leerrijke opleidingen die ik gevolgd heb als CRO-specialist. Omdat ik alle inzichten ook direct kon inzetten in mijn dagelijks werk.

We zijn vaak gefocust op het proces, het uitvoeren van A/B testen en het verzamelen van data om je hypothese te bevestigen of te onkrachten. Maar in deze cursus leer je ook het "waarom" (wetenschappelijk onderbouwd!) achter je hypothese en data.
Volgens mij een ideale aanvulling in Digital en must have skill in CRO.

De BOOM methode helpt alle learnings ook nog eens te structureren. Zo kan je eenvoudig elke winnende of verliezende test linken aan specifiek klantengedrag, die je daarna ook kan linken aan een specifieke KPI.
Zo kan ik het CRO programma gemakkelijker scalen naar andere markten, regios, buyer personas, etc. en nog meer leren!

De opleiding had ook een prettig tempo, je tijd wordt nuttig ingezet. Daarbovenop genoot ik ook van het enthousiasme en de expertise van Florien, Roos en Joost. Top!" - 21-05-2021 09:14

"Dit was één van de meest leerrijke opleidingen die ik gevolgd heb als CRO-specialist. Omdat ik alle inzichten ook direct kon inzetten in mij… alles lezen - 21-05-2021 09:14

starstarstarstarstar_half
Job Kersemaekers
Online Marketeer
9
Cursus Consumentengedrag

"Zeer interessante opleiding wanneer je meer structuur wilt aanbrengen in je CRO-activiteiten, op basis van psychologische inzichten. De trainers maakten me erg enthousiast. Ondanks mijn korte aandachtsspanne, kon ik mijn aandacht er goed bijhouden dankzij de duidelijke cases en interactie. Wat ik ook goed vind is dat de training heel hands-on is. Je kunt de learnings direct toepassen. Aanrader dus!" - 21-05-2021 08:59

"Zeer interessante opleiding wanneer je meer structuur wilt aanbrengen in je CRO-activiteiten, op basis van psychologische inzichten. De trai… alles lezen - 21-05-2021 08:59

starstarstarstarstar
Mark Beelen
Marketeer Mobiel
10
Cursus Consumentengedrag

"In deze training leer je niet alleen wat je kan toepassen om consumentengedrag te beïnvloeden, maar vooral ook waarom dat zo goed werkt. Dit heeft mij enorm geholpen in bepalen welke tactics je inzet op welk moment in de journey. De training zit vol met pakkende en up-to-date voorbeelden en de trainers zijn duidelijker en super enthousiast. Ik heb enorm veel geleerd in deze training en heb hem al aan veel collega's aanbevolen. Echt een aanrader!" - 21-05-2021 08:58

"In deze training leer je niet alleen wat je kan toepassen om consumentengedrag te beïnvloeden, maar vooral ook waarom dat zo goed werkt. Dit… alles lezen - 21-05-2021 08:58

starstarstarstarstar_half
Sabine Ven
online marketeer
9
Cursus Consumentengedrag

"Een opleiding door mensen met veel ervaring waarin goede voorbeelden gebruikt worden. Snelheid ligt hoog en er is genoeg ruimte in de opleiding om zelf aan de slag te gaan. Kortom: een opleiding om aan te bevelen!" - 17-05-2021 07:00

"Een opleiding door mensen met veel ervaring waarin goede voorbeelden gebruikt worden. Snelheid ligt hoog en er is genoeg ruimte in de opleid… alles lezen - 17-05-2021 07:00

starstarstarstarstar_half
Ramon Boxelaar
CRO Specialist
9
Cursus Consumentengedrag

"Goede basis voor een gestructureerde CRO aanpak. Je gaat op een goed gestructureerde manier door de psychologische theorie en past deze direct toe op je eigen data. Joost en Florien brengen een hoop positieve energie wat zorgt voor interactieve sessies." - 31-07-2020 12:02

"Goede basis voor een gestructureerde CRO aanpak. Je gaat op een goed gestructureerde manier door de psychologische theorie en past deze dire… alles lezen - 31-07-2020 12:02

starstarstarstarstar_half
Tim Laenen
CRO Specialist
9
Cursus Consumentengedrag

"Interessante cursus met een fijne afwisseling tussen theorie en praktijk. Prettige trainers met veel inhoudelijke kennis die het interactief houden. Veel leuke praktijkvoorbeelden. Je bent continue creatief bezig om je opgedane kennis toe te passen op je eigen product. Geen enkel moment saai, de tijd vliegt om (helaas)! " - 31-07-2020 10:17

"Interessante cursus met een fijne afwisseling tussen theorie en praktijk. Prettige trainers met veel inhoudelijke kennis die het interactief… alles lezen - 31-07-2020 10:17

starstarstarstarstar_border
Thijs van Lierop
CRO specialist
8
Cursus Consumentengedrag

"Leuke training die je laat begrijpen hoe je klanten beslissingen nemen. Het geeft je concrete strategie om je website stap voor stap te verbeteren. De praktijkoefeningen zorgen ervoor dat je gedwongen wordt de theorie direct te implementeren." - 31-07-2020 09:50

"Leuke training die je laat begrijpen hoe je klanten beslissingen nemen. Het geeft je concrete strategie om je website stap voor stap te verb… alles lezen - 31-07-2020 09:50

starstarstarstarstar
Floris ten Berge
Chapter Lead CRO & Analytics
10
Cursus Consumentengedrag

"Super training met veel praktische inzichten die je direct kunt gaan testen. Vooral de onderverdeling van strategieën en tactieken is waardevol i.c.m. alle psychologische achtergronden, voorbeelden en de bijbehorende opdrachten." - 31-07-2020 09:47

"Super training met veel praktische inzichten die je direct kunt gaan testen. Vooral de onderverdeling van strategieën en tactieken is waarde… alles lezen - 31-07-2020 09:47

starstarstarstarstar_half
Stan Reijnders
CRO & Web analist
9
Cursus Consumentengedrag

"Goede training, fijne mix van theorie en praktijk. Wellicht hadden 5 sessies van 3 uur ook gekund (1,5 theorie en 1,5 praktijk) i.p.v. 5x2x2, maar dat is mogelijk een gevolg van afspraken met VFZ. Enige follow-up in de vorm van het helpen met een hypothesemodel zou fijn zijn voor afdelingen die dat nodig hebben. Ook goed om te zien dat de feedback die halverwege de training is verzameld meteen is toegepast." - 31-07-2020 09:47

"Goede training, fijne mix van theorie en praktijk. Wellicht hadden 5 sessies van 3 uur ook gekund (1,5 theorie en 1,5 praktijk) i.p.v. 5x2x2… alles lezen - 31-07-2020 09:47

starstarstarstarstar_half
Simone Neeling
CRO specialist
9
Cursus Consumentengedrag

"De BOOM cursus biedt een goede fundering voor een hypothesis-driven CRO programma. Aan de hand van 5 duidelijke strategieën en verschillende tactieken worden testideeën gestructureerd, waarmee het CRO programma binnen jouw bedrijf kan worden verbeterd. De trainers hebben veel kennis en brengen de stof met enthousiasme over. De sessies zijn interactief en vragen creativiteit van de deelnemers, waardoor je niet alleen theoretisch maar ook praktisch met de stof aan de slag gaat. " - 31-07-2020 09:44

"De BOOM cursus biedt een goede fundering voor een hypothesis-driven CRO programma. Aan de hand van 5 duidelijke strategieën en verschillende… alles lezen - 31-07-2020 09:44

starstarstarstarstar
Alrik Burger
CRO/Web analist
10
Cursus Consumentengedrag

"Goede training met voldoende diepgang. Thematische en gestructureerde aanpak met praktische oefeningen en teruggrijpen op de dagelijkse werkpraktijk. Opgedeeld in niet te lange handzame sessies. Voldoende herhaling zonder eentoning te worden." - 31-07-2020 09:44

"Goede training met voldoende diepgang. Thematische en gestructureerde aanpak met praktische oefeningen en teruggrijpen op de dagelijkse werk… alles lezen - 31-07-2020 09:44

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op, en delen ze met Online Dialogue, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.