Cursus cliëntenraad en WMCZ

Niveau
Tijdsduur

Cursus cliëntenraad en WMCZ

OR Academy
Logo van OR Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 OR Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 171 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #3 in HR.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

OR Academy biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Amersfoort, Eindhoven, Utrecht, Zwolle

Beschrijving

Trainingen van OR Academy volgen een uniek concept, zijn zeer praktisch, zijn minimaal elk kwartaal te volgen en worden verzorgd door ervaren, gespecialiseerde trainers. De trainingen hebben een vaste lage prijs en zijn goedkoper dan bij andere aanbieders. Met niet goed, geld terug-garantie!

Cursus cliëntenraad en WMCZ

De Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen 2018 (WMCZ) wordt in 2020 ingevoerd. Deze wet heeft tot doel verbeteringen aan te brengen in de medezeggenschap van zorginstellingen ten opzichte van de huidige Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen. De WMCZ verstevigt de positie van cliëntenraden in zorginstellingen en komt tegelijkertijd tegemoet aan de wens van zowel de instellingsbesturen als cliëntenorganisaties voor meer maatwerkmogelijkheden.

Resultaten boeken

Als lid van de cliëntenraad moet u natuurlijk als eerste op de hoogte zijn van de nieuwe wet en de wijzigingen ten opzichte van de nu nog geldende wet, zodat u daar in de praktijk meteen prof…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Medezeggenschap, Secretaris (ambtelijk), Voorzitter en secretaris (OR), CAO-recht en Ondernemingsraad (OR).

Trainingen van OR Academy volgen een uniek concept, zijn zeer praktisch, zijn minimaal elk kwartaal te volgen en worden verzorgd door ervaren, gespecialiseerde trainers. De trainingen hebben een vaste lage prijs en zijn goedkoper dan bij andere aanbieders. Met niet goed, geld terug-garantie!

Cursus cliëntenraad en WMCZ

De Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen 2018 (WMCZ) wordt in 2020 ingevoerd. Deze wet heeft tot doel verbeteringen aan te brengen in de medezeggenschap van zorginstellingen ten opzichte van de huidige Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen. De WMCZ verstevigt de positie van cliëntenraden in zorginstellingen en komt tegelijkertijd tegemoet aan de wens van zowel de instellingsbesturen als cliëntenorganisaties voor meer maatwerkmogelijkheden.

Resultaten boeken

Als lid van de cliëntenraad moet u natuurlijk als eerste op de hoogte zijn van de nieuwe wet en de wijzigingen ten opzichte van de nu nog geldende wet, zodat u daar in de praktijk meteen profijt van hebt. U kunt dan beter resultaten boeken voor uw achterban. In de Cursus clientenraad en WCMZ leert u de hoofdlijnen van de wet en bespreken we hoe u aan de slag kunt met de cliëntenraad. We behandelen de taken, het vergaderproces, de communicatie en het overleg met het management.

Uitwisselen van ervaringen

Aan deze cursus doen cliëntenraden van verschillende organisaties mee, zodat u ervaringen kunt uitwisselen. U leert niet alleen van een deskundige trainer, maar ook van collega cliëntenraden. De cursus cliëntenraad uitgebreid duurt 4 dagdelen (avonden). U kunt het programma ook op maat volgen met uw eigen raad. Dat betekent dat u het programma, de locatie en de data bepaalt. Meer informatie: 085 0432268.

Resultaat na de cursus clientenraad en WMCZ uitgebreid:

  • U krijgt inzicht in de rol en taken van de cliëntenraad;
  •  
  • U kent de rechten en plichten van de cliëntenraad en zorginstelling;
  •  
  • U krijgt zicht op de nieuwe bevoegdheden van de WMCZ;
  •  
  • U weet hoe u kunt communiceren met de achterban;
  •  
  • U weet hoe u praktisch aan de slag gaat als cliëntenraad;
  •  
  • U kent de uitgangspunten van effectief vergaderen;
  •  
  • U weet hoe u het overleg met de zorgmanager kunt aanpakken.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met OR Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.