Training adviesvaardigheden voor juristen
Startdata en plaatsen
placeNog niet bekend 30 okt. 2025 tot 27 nov. 2025Toon rooster event 30 oktober 2025, 10:00-11:30, Nog niet bekend, 30 oktober 2025 event 6 november 2025, 09:30-17:00, Nog niet bekend, 6 november 2025 event 20 november 2025, 09:30-17:00, Nog niet bekend, 20 november 2025 event 27 november 2025, 13:00-15:00, Nog niet bekend, 27 november 2025 |
Beschrijving
Deze training leert je krachtig adviseren door de inzet van je eigen talenten.
Inhoud
Dag 1 | online bijeenkomst | 2uur
Kennismaking
Uitleg over de opzet van de training inclusief casus uitleg
Leerdoelen inventariseren
Dag 2 | fysieke lesdag | 6uur
Wat heb je in huis?
Het kennen van belemmerende kernovertuigingen
Korte theorie over fasen in het adviesproces
Dos and donts
Entree maken
Niveaus van communicatie en schakelen tussen niveaus
In de schoenen van de klant
Werken met de belangen van de klant en deze belangen weten te pellen. Belangen in kaart brengen, een klant in beweging krijgen en de relatie onderhouden
Dag 3 | fysieke lesdag | 6uur
Het bereiken van jouw doelen…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Deze training leert je krachtig adviseren door de inzet van je eigen talenten.
Inhoud
Dag 1 | online bijeenkomst | 2uur
Kennismaking
Uitleg over de opzet van de training inclusief casus uitleg
Leerdoelen inventariseren
Dag 2 | fysieke lesdag | 6uur
Wat heb je in huis?
Het kennen van belemmerende kernovertuigingen
Korte theorie over fasen in het adviesproces
Dos and donts
Entree maken
Niveaus van communicatie en schakelen tussen niveaus
In de schoenen van de klant
Werken met de belangen van de klant en deze belangen weten te
pellen. Belangen in kaart brengen, een klant in beweging krijgen en
de relatie onderhouden
Dag 3 | fysieke lesdag | 6uur
Het bereiken van jouw doelen (via jouw klant)
Advies uitbrengen (gevraagd en ongevraagd) en acceptatie krijgen.
Hoe bereik je jouw doel? Welke benvloedingsvaardigheden en
interventies kun je gebruiken en wat zijn hiervan de effecten?
Het herkennen van en omgaan met weerstand
Afrondingsfase
Dag 4 | online bijeenkomst | 2uur
Reflectie
Werkwijze
Deze training sluit volledig aan op de praktijk. Er wordt intensief
gewerkt in kleine groepen aan de hand van eigen voorbeelden en
praktijkcasus. Herkenbaarheid en toepasbaarheid wordt hiermee
bevorderd. Je oefent en leer
Maatwerk voor iedere deelnemer
Tijdens deze training ga je experimenteren, ontdek je je talenten
en leer je deze inzetten bij het geven van advies. Door de
individuele intake ontstaat maatwerk voor iedere deelnemer, waarbij
je als deelnemer ook leert reflecteren op je eigen gedrag.
Een goed advies komt alleen tot stand in een slim samenspel tussen
jou en je (interne) klant. Je wilt de vraag van de ander, maar ook
de omstandigheden en verwachtingen die spelen bij de ontvanger
scherp in beeld te krijgen. Alleen dan is acceptatie van het advies
gegarandeerd.
Maar hoe doe je dat nu handig? Welke vragen dienen wanneer aan de
orde te komen? Hoe zorg je ervoor dat de (interne) klant tevreden
is en ook na afronding van het traject jou graag als
gesprekspartner ziet? In een veilige omgeving van een kleine groep
train je dit opbouwend in korte oefeningen waarbij je zelf de regie
hebt. Tijdens deze oefeningen heb je actief de rol van participant
of doe je mee in de rol van observant.
Wat is de doelgroep?
Deze meerdaagse training is ontwikkeld voor iedereen die werkzaam
is in een juridische context en daarbij interne en/of externe
klanten adviseert.
Wat is de cursusvorm
Datum: 27 november 2025 13:00-15:00
WO
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.