Servicegericht met klachten omgaan

Tijdsduur
Logo van Pastoor bv
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 Pastoor bv heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 2 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Dit product heeft geen vaste startdata en/of plaatsen.Vraag informatie aan over deze training

Beschrijving

Pastoor bv geeft communicatieadvies, traint, schrijft, leidt op en maakt medewerkers en teams professioneler. We trainen én we schrijven. In onze trainingen kunnen we daardoor reële alternatieven laten zien en ons inleven in de schrijvers. 

Heb jij veel contact met klanten? Dan is de kans groot dat je soms ook te maken hebt met pittige klachten en weerstand. Leer hoe je een klacht begripvol, servicegericht en correct afrondt. Zowel telefonisch als op papier. Krijg handvatten om de regie terug te pakken. Zo verras je de klant alsnog positief!

Programma

Altijd maximaal maatwerk: het programma sluit aan bij jouw specifieke leerwensen en vragen. De focus kan dus liggen op alleen tekst, alleen telefoongesprekken of beide. Daarom doen we vooraf een persoonlijke intake. Natuurlijk kent het programma wel wat vaste onderdelen, bijvoorbeeld:

  • analyse van en oefeningen met klachten uit de organisatie
  • klachten herkennen en erkennen, o…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Pastoor bv geeft communicatieadvies, traint, schrijft, leidt op en maakt medewerkers en teams professioneler. We trainen én we schrijven. In onze trainingen kunnen we daardoor reële alternatieven laten zien en ons inleven in de schrijvers. 

Heb jij veel contact met klanten? Dan is de kans groot dat je soms ook te maken hebt met pittige klachten en weerstand. Leer hoe je een klacht begripvol, servicegericht en correct afrondt. Zowel telefonisch als op papier. Krijg handvatten om de regie terug te pakken. Zo verras je de klant alsnog positief!

Programma

Altijd maximaal maatwerk: het programma sluit aan bij jouw specifieke leerwensen en vragen. De focus kan dus liggen op alleen tekst, alleen telefoongesprekken of beide. Daarom doen we vooraf een persoonlijke intake. Natuurlijk kent het programma wel wat vaste onderdelen, bijvoorbeeld:

  • analyse van en oefeningen met klachten uit de organisatie
  • klachten herkennen en erkennen, omgaan met emotie
  • de structuur van een klachtenafhandeling: afstemmen, kernboodschap, onderbouwing, neutralisatie en afsluiting
  • klantgerichte houding: positief, persoonlijk mixen met zakelijk, meedenken en -doen
  • gedragsbeïnvloedingstechnieken: gedrag voorspellen en hierop handelen.

Heb jij iets anders in gedachten? Een maatwerkvraag, vraagt om een maatwerkoplossing!

Resultaat

Na afloop van de training heb je…

  • handvatten om weerstand en negatieve feedback om te draaien.
  • regie leren nemen, waarbij je aanstuurt op samenwerken.
  • een houding en schrijf- of telefoneerstijl die goed past bij de kernwaarden van de organisatie.
  • meer zekerheid over je schrijf- of telefoneerstijl die zakelijk én klantgericht is.
  • meer tevreden klanten, omdat je iedere klacht benut als kan om de klant goed van dienst te zijn!

Hoe?

Volledig online of op locatie? The sky is the limit. Echt! Deze coaching komt in alle soorten en maten voor. Eén sessie vormt de basis, maar we maken het programma zo uitgebreid als nodig. We adviseren je graag over wat het best bij jou past. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Pastoor bv, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.