Opleiding Kwaliteitsmanagement

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Adrienne Tegelaar+3
Startdatum en plaats
Logo van Patagonia Opleidingen B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Patagonia Opleidingen B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 15 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Hendrik-Ido-Ambacht
4 jun. 2019 tot 17 sep. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 4 juni 2019, 13:00-17:00, Klantgerichte organisatie
event 18 juni 2019, 13:00-17:00, Procesbeheersing
event 2 juli 2019, 13:00-17:00, Procesverbetering
event 3 september 2019, 13:00-17:00, Risicomanagement
event 17 september 2019, 13:00-17:00, Managementsysteem
Hendrik-Ido-Ambacht
25 okt. 2019 tot 13 dec. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 25 oktober 2019, 09:00-13:00, Klantgerichte organisatie
event 8 november 2019, 09:00-13:00, Procesbeheersing
event 22 november 2019, 09:00-13:00, Procesverbetering
event 29 november 2019, 09:00-13:00, Risicomanagement
event 13 december 2019, 09:00-13:00, Managementsysteem

Beschrijving

Vakopleidingen waarbij managementtheorieën in de eigen praktijk worden gebracht, door die theorieën tijdens de opleiding direct toe te passen op de eigen praktijksituaties van de deelnemers. Zo groeien de cursisten in hun rol en weten ze hoe ze de volgende dag kunnen handelen. Daarom wordt in kleine groepen gewerkt!

Wij werken digitaal, waardoor documenten, syllabi en andere hulpmiddelen gratis ter beschikking worden gesteld, inclusief toekomstige updates! U krijgt bovendien toegang tot onze database, zodat u in uw werk altijd over de juiste, nieuwste en beste informatie beschikt.

De opleiding Kwaliteitsmanagement van Patagonia wijkt af van standaard kwaliteitsmanagementopleidingen. Het gaat bij deze opleiding om de toepassing van kwaliteitsmanagementmodellen en kwaliteitsmanagementtechnieken in de praktijk: Uw eigen praktijk. U neemt uw eigen materiaal mee, zoals informatie van uw organisatie, procesbeschrijvingen (als die er zijn), de visie en missie, data, werkvoorschriften, et cetera. Met behulp van die informatie doorloopt u het programma van de opleiding. Na iedere cursusdag gaat u naar huis met analyses van uw organisatie en uitgewerkte documenten.

Een praktisch voorbeeld: ISO 9001, stakeholderanalyse, procesmanagement en allerlei andere onderwerpen passeren d…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vakopleidingen waarbij managementtheorieën in de eigen praktijk worden gebracht, door die theorieën tijdens de opleiding direct toe te passen op de eigen praktijksituaties van de deelnemers. Zo groeien de cursisten in hun rol en weten ze hoe ze de volgende dag kunnen handelen. Daarom wordt in kleine groepen gewerkt!

Wij werken digitaal, waardoor documenten, syllabi en andere hulpmiddelen gratis ter beschikking worden gesteld, inclusief toekomstige updates! U krijgt bovendien toegang tot onze database, zodat u in uw werk altijd over de juiste, nieuwste en beste informatie beschikt.

De opleiding Kwaliteitsmanagement van Patagonia wijkt af van standaard kwaliteitsmanagementopleidingen. Het gaat bij deze opleiding om de toepassing van kwaliteitsmanagementmodellen en kwaliteitsmanagementtechnieken in de praktijk: Uw eigen praktijk. U neemt uw eigen materiaal mee, zoals informatie van uw organisatie, procesbeschrijvingen (als die er zijn), de visie en missie, data, werkvoorschriften, et cetera. Met behulp van die informatie doorloopt u het programma van de opleiding. Na iedere cursusdag gaat u naar huis met analyses van uw organisatie en uitgewerkte documenten.

Een praktisch voorbeeld: ISO 9001, stakeholderanalyse, procesmanagement en allerlei andere onderwerpen passeren de revue. U leert ISO 9001 en de toepassing in uw eigen organisatie door een stakeholderanalyse te maken, uw organisatie te analyseren, meettechnieken toe te passen en kwaliteitsmanagement te organiseren. Hierdoor komen methoden en technieken tot leven en weet u precies wat u moet doen in de praktijk en in uw functie.

Programma

Dag 1: Klantgerichte organisatie

  • Waardestroom
  • Procesmanagement, uitwerking van uw processen
  • Systeemdenken en structuren
  • Managementsysteem - TQM
  • Adaptief vermogen

Dag 2: Procesbeheersing

  • Procesbeschrijvingen
  • Kwaliteitskosten, faalkosten of verspillingen
  • Analyse technieken
  • Klachtenanalyse, oorzaakanalyse, leveranciersevaluatie
  • Auditing en reviewing

Dag 3: Procesverbetering

  • Problem solving
  • Six sigma
  • Rapid process improvement workshop - RPIW
  • 5S
  • Borging van verbeteringen

Dag 4: Risicomanagement

  • Risicoanalyse
  • Scope, tools en technieken
  • Planning en implementatie
  • Beheersing
  • Managementsysteem, borging en verbetering

Dag 5: Managementsysteem

  • Kwaliteitshandboek
  • Jaarplanning en budgetcyclus
  • ISO 9001, INK, TQM
  • Certificatie
  • Rol van de kwaliteitsmanager

Resultaat

De resultaten van deze kwaliteitsmanagementopleiding zijn:

  • Inzicht in de werking van uw eigen organisatie; organisatieanalyse
  • Format van een kwaliteitshandboek
  • Plan voor implementatie kwaliteitsmanagement
  • Kennis van kwaliteitsmanagementtechnieken en methoden
  • Inzicht in INK, ISO 9001, BSC en andere modellen
  • Procesbeschrijvingen, management review, risicoanalyse, faalkostenanalyse, et cetera
  • Functieomschrijvingen

Doe mee en werk met onze trainers en de andere deelnemers aan de verbetering van uw eigen organisatie, het kwaliteitsmanagementsysteem en ontwikkel uzelf als professional.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Adrienne Tegelaar - Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
Adrienne Tegelaar
Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
Remco Schijf - Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
Remco Schijf
Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
8,5
Christa Prins - Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
Christa Prins
Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
8,1
Johan Schreuders - KAM, 5S, Lean en operational excellence
Johan Schreuders
KAM, 5S, Lean en operational excellence
8

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.