Resultaatgericht Leidinggeven: Ontwikkelen eigenaarschap bij anderen
Startdata en plaatsen
computer Online: Zoom 10 mei. 2023 tot 26 jun. 2023Toon rooster event 10 mei 2023, 12:30, Zoom, Sessie 1 event 31 mei 2023, 12:30, Zoom, Sessie 2 event 13 juni 2023, 12:30, Zoom, Sessie 3 event 26 juni 2023, 12:30, Zoom, Sessie 4 |
Beschrijving
Wij creëren eigenaarschap
Resultaten
Na de training:
- Heb je inzicht in hoe je je (sterke en zwakke punten m.b.t.) eigenaarschap ervaart en hoe anderen je eigenaarschap ervaren.
- Ken je de belangrijkste succesfactoren en weet je deze toe te passen om resultaten te halen.
- Weet je hoe je eigenaarschap bij anderen kunt versterken door het oppakken van je rol als leidinggevende.
- Ben je in staat om anderen effectief te coachen op resultaten.
- Kun je een resultaatgericht (coach)gesprek voeren (ook online/telefonisch) en anderen effectief aanspreken waardoor je de betrokkenheid en het leervermogen van de ander verhoogt.
- Heb je concrete aanbevelingen voor je eigen organisatie om de resultaten (sterk) te verbeteren.
…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Wij creëren eigenaarschap
Resultaten
Na de training:
- Heb je inzicht in hoe je je (sterke en zwakke punten m.b.t.) eigenaarschap ervaart en hoe anderen je eigenaarschap ervaren.
- Ken je de belangrijkste succesfactoren en weet je deze toe te passen om resultaten te halen.
- Weet je hoe je eigenaarschap bij anderen kunt versterken door het oppakken van je rol als leidinggevende.
- Ben je in staat om anderen effectief te coachen op resultaten.
- Kun je een resultaatgericht (coach)gesprek voeren (ook online/telefonisch) en anderen effectief aanspreken waardoor je de betrokkenheid en het leervermogen van de ander verhoogt.
- Heb je concrete aanbevelingen voor je eigen organisatie om de resultaten (sterk) te verbeteren.
Aanpak
Er zijn 4 sessies van elk 2,5 uur. Gedurende de doorlooptijd van 6 weken ga je aan de slag met het uitvoeren van een concrete en uitdagende leiderschapsopdracht (‘challenging assignment’). Je werkt aan het realiseren van een voor jou relevant en motiverend resultaat. Je hebt een helder beeld van wat je wilt bereiken en waar je nu staat. Je krijgt feedback en tips over het aanscherpen van je eindresultaat. Waar kies je echt voor?
Tijdens de sessies wordt terug- en vooruit gekeken naar de resultaten die wel of (nog) niet zijn behaald. Wat ga je veranderen, niet meer of juist meer doen? Je wordt regelmatig gecoached in het behalen van je resultaat.
Onze methode, het Management Moment van de Waarheid, onderscheidt zich door de eenvoud ervan. Je leert in 4 stappen hoe anderen aan te spreken op resultaten om daarmee eigenaarschap te creëren. Je leert waardevrij luisteren en vragen stellen. Kortom: er wordt ook gewerkt aan je interactie-, gespreks- en communicatievaardigheden.
Tijdens de sessies behandelen we de theorie en gaan we oefenen met het voeren van resultaatgerichte coachgesprekken aan de hand van eigen voorbeelden uit je praktijk. We werken onder anderen in zogenoemde virtuele breakout rooms.
Je krijgt inzicht in je professionele strategie, je aannames, meningen en oordelen, welke belemmerend kunnen werken in het kader van je eigenaarschap. En je leert deze om te buigen. Je krijgt inzicht in je ‘escape patterns’: wat zie je bij jezelf en om je heen patroonmatig gebeuren waardoor eigenaarschap en commitment toe- of afneemt? Je krijgt feedback en tips van de trainer en mede-deelnemers.
De sessies kenmerken zich door ervaringsgericht- en actief leren. Mini-colleges worden afgewisseld door oefeningen, opdrachten, coaching en feedback vanuit je eigen casuïstiek. Zo is het geleerde meteen toepasbaar in je eigen praktijk.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.