Conversiegericht schrijven

Type product
Trainer
Geert Poort

Conversiegericht schrijven

Poorttaal
Logo van Poorttaal
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 Poorttaal heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 2 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Als organisatie wilt u lezers niet alleen informeren, maar ook tot actie bewegen. Denk aan het aanvragen van informatie, het inschrijven op een nieuwsbrief, het downloaden van een whitepaper of het kopen van een product.

Hoe trekt u de aandacht van bezoekers? Hoe verleidt u ze tot gewenst klikgedrag? In de cursus komt een aantal verkoopgerichte technieken aan bod, waarmee u leert inspelen op het online leesgedrag. We besteden aandacht aan enkele beproefde tekstmodellen en beïnvloedingsprincipes die ook in de marketing worden toegepast.

Bij voorkeur werken we met eigen teksten en cases uit de organisatie als studiemateriaal.

Onderwerpen cursus Conversiegericht schrijven

  • Wat is conversie…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Als organisatie wilt u lezers niet alleen informeren, maar ook tot actie bewegen. Denk aan het aanvragen van informatie, het inschrijven op een nieuwsbrief, het downloaden van een whitepaper of het kopen van een product.

Hoe trekt u de aandacht van bezoekers? Hoe verleidt u ze tot gewenst klikgedrag? In de cursus komt een aantal verkoopgerichte technieken aan bod, waarmee u leert inspelen op het online leesgedrag. We besteden aandacht aan enkele beproefde tekstmodellen en beïnvloedingsprincipes die ook in de marketing worden toegepast.

Bij voorkeur werken we met eigen teksten en cases uit de organisatie als studiemateriaal.

Onderwerpen cursus Conversiegericht schrijven

  • Wat is conversie?
  • Doelen formuleren en meetbaar maken.
  • Online leesgedrag, gevolgen voor contentontwerp
  • Aantrekkelijk en overtuigend formuleren
  • Tekstopbouw: AIDA en 4 P’s
  • Conversie-stimuli: USP’s, user benefits, call-to-actions (CTA’s)
  • Beïnvloedingsprincipes van Cialdini
  • Conversie en vindbaarheid
  • Inzet meerdere online kanalen

Wat levert de cursus op?

De deelnemer boekt de volgende resultaten:

  • U bent bekend met online leesgedrag
  • U kunt aantrekkelijk en wervend formuleren
  • U bent bekend met verkoopgerichte teksthulp (AIDA, 4 P’s, CTA’s)
  • U bent bekend met de beïnvloedingsprincipes en kunt deze toepassen
  • U kunt converterende teksten schrijven voor de zoekmachine
  • U kunt interactiegericht schrijven op sociale media
  • U hebt inzicht in hoe u de boodschap kunt versterken met beeld

Voor wie?

Online redacteuren, communicatie- en marketingmedewerkers, tekstschrijvers, die hun lezers willen activeren en aanzetten tot conversies op online kanalen.

Aanpak

Poorttaal maakt trainingen op maat. Tijdens een intakegesprek kunt u aangeven welke onderwerpen (extra) aan bod moeten komen. Op basis van uw leerwensen, stellen wij een lesprogramma samen. Voor de training Conversiegericht schrijven gaan we uit van een duur van 2 dagdelen. Eigen teksten en cases uit de organisatie zijn (meer dan) welkom om als oefenmateriaal te fungeren. Hoe meer de eigen werkpraktijk centraal staat, hoe beter voor het leereffect.

Poorttaal streeft naar een groepsgrootte van maximaal 8 deelnemers. Data en locatie zijn in overleg.

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.