Omgaan met Probleemgedrag Incompany

Type product
Tijdsduur
Logo van Possible.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 Possible. heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 224 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #2 in Arbo & Veiligheid.

Lees meer over Beste Opleider 2019.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

8,6
Gemiddeld cijfer voor Omgaan met Probleemgedrag Incompany
Gebaseerd op 8 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstar_borderstar_border
Pieter Keur van der
Sociaal werker
6
Omgaan met Probleemgedrag Incompany

"In zijn totaliteit een goede training. Theorie was wat langdradig werken met Floris was erg prettig. Lastig om iedereen op een gelijk start niveau te krijgen. Soms iets teveel RVS herinneringen." - 27-05-2019 15:39

"In zijn totaliteit een goede training. Theorie was wat langdradig werken met Floris was erg prettig. Lastig om iedereen op een gelijk start … alles lezen - 27-05-2019 15:39

Beschrijving

Omgaan met Probleemgedrag

Algemeen

​De consument is aan het veranderen. De consument wordt steeds veeleisender en directer in haar communicatie. ​

Veel medewerkers die klantcontact hebben merken dat de communicatie steeds lastiger wordt. Het doel is de medewerkers te trainen in de omgang met hun cliënten op het gebied van zowel schriftelijke als mondelinge communicatie. 

Je leert

Ochtend:​

  • ​Communicatieve vaardigheden​
  • Tijdens dit onderdeel wordt ingegaan op het begrip communicatie, de onderliggende patronen, de do’s en don’ts en luistervaardigheden.
    • Hoe gevaarlijk zijn aannames, wat is LSD? Hoe stuur ik een gesprek en zeg ik geaccepteerd “nee” naar de klant​
  • Beïnvloeden en …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Omgaan met Probleemgedrag

Algemeen

​De consument is aan het veranderen. De consument wordt steeds veeleisender en directer in haar communicatie. ​

Veel medewerkers die klantcontact hebben merken dat de communicatie steeds lastiger wordt. Het doel is de medewerkers te trainen in de omgang met hun cliënten op het gebied van zowel schriftelijke als mondelinge communicatie. 

Je leert

Ochtend:​

  • ​Communicatieve vaardigheden​
  • Tijdens dit onderdeel wordt ingegaan op het begrip communicatie, de onderliggende patronen, de do’s en don’ts en luistervaardigheden.
    • Hoe gevaarlijk zijn aannames, wat is LSD? Hoe stuur ik een gesprek en zeg ik geaccepteerd “nee” naar de klant​
  • Beïnvloeden en omgaan met weerstand​
    • Ik oké, jij oké. Begrip krijgen voor de klant en zijn vraag/probleem​
    • Hoe buig je een gesprek om naar het positieve​
    • Hoe ga je om met directheid en veeleisendheid van de klant​
  • Hoe communiceer je en voorkom je escalatie​
    • Fysiek​
    • Telefoon, mail en Social Media​

​Middag​

We gaan samen met een trainingsacteur de gesprekken oefenen. Dit doen we met casuïstiek van de deelnemers. ​

De opzet van de training is vooral praktisch. Het doel is ontdekken wat werkt. De deelnemers kunnen het geleerde de volgende dag toepassen. 

Doelgroep

Iedereen die klantcontact heeft. 

Niveau alle

Lesduur 1 dagen

Maximaal aantal deelnemers 8

possible.

opleidingen & training

Als praktijkopleider helpt possible vakmensen om zich te blijven ontwikkelen. Ons aanbod richt zich op Facilitaire Vaardigheden, Wonen & Vastgoed, Inkoopvaardigheden en Persoonlijke Vaardigheden. We bieden hands-on vakopleidingen die perfect aansluiten bij de dagelijkse praktijk. In onze opleidingen en trainingen combineren ervaren vakdocenten theorie en actuele ontwikkelingen tot een uitdagend en persoonlijk leertraject. Daarbij is ook voldoende ruimte om eigen vragen en dilemma’s in te brengen en te profiteren van de kennis en ervaring die vakgenoten delen. Op die manier zijn nieuwe inzichten de volgende dag altijd meteen toe te passen. Samen maken we het possible!

8,6
Gemiddeld cijfer voor Omgaan met Probleemgedrag Incompany
Gebaseerd op 8 ervaringen
starstarstarstar_borderstar_border
Pieter Keur van der
Sociaal werker
6
Omgaan met Probleemgedrag Incompany

"In zijn totaliteit een goede training. Theorie was wat langdradig werken met Floris was erg prettig. Lastig om iedereen op een gelijk start niveau te krijgen. Soms iets teveel RVS herinneringen." - 27-05-2019 15:39

"In zijn totaliteit een goede training. Theorie was wat langdradig werken met Floris was erg prettig. Lastig om iedereen op een gelijk start … alles lezen - 27-05-2019 15:39

starstarstarstarstar_border
Ineke Hazendonk van
Sociaal Cultureel werker
8
Omgaan met Probleemgedrag Incompany

"Goede training! Trainer die door zijn achtergrond, informatie geeft over het menselijk brein, gevoelens, actie en reactie en het gedrag van mensen. Door praktische tips en oefenen met de trainingsacteur meer inzicht gekregen. " - 27-05-2019 07:50

"Goede training! Trainer die door zijn achtergrond, informatie geeft over het menselijk brein, gevoelens, actie en reactie en het gedrag van … alles lezen - 27-05-2019 07:50

starstarstarstarstar_half
Anna Marie Bruinsma
9
Omgaan met Probleemgedrag Incompany

"De rustige houding van trainer én acteur zorgen voor een vertrouwde, veilige sfeer. De voorbeelden zijn geheel praktijk gericht, eigen ervaringen en daarom herkenbaar en ook toepasbaar op eigen werkplek" - 24-04-2019 08:49

"De rustige houding van trainer én acteur zorgen voor een vertrouwde, veilige sfeer. De voorbeelden zijn geheel praktijk gericht, eigen ervar… alles lezen - 24-04-2019 08:49

starstarstarstarstar_border
Gurbie Kuipers
receptiemedewerkster
8
Omgaan met Probleemgedrag Incompany

"Ik vond het een leerzame avond. Wat wel jammer was, is dat we meer op het gevoel van de niet begrepen klant in gingen dan op die van ons. Verder vond ik het goed." - 23-04-2019 15:12

"Ik vond het een leerzame avond. Wat wel jammer was, is dat we meer op het gevoel van de niet begrepen klant in gingen dan op die van ons. Ve… alles lezen - 23-04-2019 15:12

starstarstarstarstar_border
Anneke de Ruyter
Adviseur Dagelijkse Bankzaken
8
Omgaan met Probleemgedrag Incompany

"Hele prettige sfeer, geen toneelstukjes maar wat we deelden was puur, hierdoor voelde het goed! Dit gold voor zowel Pieter als de acteur. Tijdsduur was wel lang (4 uren) omdat we er al een werkdag op hadden, dus suggestie van mijn kant is om dit niet op de avond tot 22.00 te doen." - 23-04-2019 15:00

"Hele prettige sfeer, geen toneelstukjes maar wat we deelden was puur, hierdoor voelde het goed! Dit gold voor zowel Pieter als de acteur. Ti… alles lezen - 23-04-2019 15:00

starstarstarstarstar
Theo de Vries
Adviseur Dagelijkse Bankzaken
10
Omgaan met Probleemgedrag Incompany

"Ik vond Pieter heel prettig in de omgang. Hij legde alles heel rustig en vriendelijk uit. Had alle begrip voor op- en aanmerkingen. Kortom het was geen straf om na een lange werkdag nog een training van vier uren mee te moeten maken op avond." - 16-04-2019 14:55

"Ik vond Pieter heel prettig in de omgang. Hij legde alles heel rustig en vriendelijk uit. Had alle begrip voor op- en aanmerkingen. Kortom h… alles lezen - 16-04-2019 14:55

starstarstarstarstar
Tiety Veenstra
Adviseur dagelijkse bankzaken
10
Omgaan met Probleemgedrag Incompany

"Ik vond het heel fijn dat de training aansloot bij onze werkervaring. Vooraf werd gevraagd naar onze wensen/ervaringen. Hier is echt goed op ingespeeld. Zowel qua theorie als praktijk met een acteur. " - 16-04-2019 11:36

"Ik vond het heel fijn dat de training aansloot bij onze werkervaring. Vooraf werd gevraagd naar onze wensen/ervaringen. Hier is echt goed op… alles lezen - 16-04-2019 11:36

starstarstarstarstar
Wilma Kamstra
Adviseur dagelijkse bankzaken
10
Omgaan met Probleemgedrag Incompany

"De uitleg over de werking van ons brein en alle aanvullende informatie is voorafgaand aan de oefening met de acteur prima om te weten. De acteur is respectvol naar de cursisten waardoor er veel ruimte om elke casus goed te oefenen. Bedankt!" - 16-04-2019 09:27

"De uitleg over de werking van ons brein en alle aanvullende informatie is voorafgaand aan de oefening met de acteur prima om te weten. De ac… alles lezen - 16-04-2019 09:27

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.