De rol van kwaliteitsmanager in 2025 (3/3) Mensen in beweging krijgen

Niveau
Tijdsduur

De rol van kwaliteitsmanager in 2025 (3/3) Mensen in beweging krijgen

Précon Food Management
Logo van Précon Food Management

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Inleiding

Als kwaliteitsmanager sta je midden in de organisatie. Was de kwaliteitsmanager vroeger vooral bezig met kwaliteitsbeheersing en -borging, nu speelt hij of zij een steeds belangrijker rol in de totale bedrijfsvoering. Dat betekent een ontwikkeling van beheerder van het kwaliteitsmanagementsysteem, naar analist, adviseur, veranderaar en verbeteraar. Het creëren van draagvlak in de organisatie wordt hiermee één van de belangrijkste onderdelen van het werk. 
Welke eigenschappen en competenties heb je als kwaliteitsmanager nodig om hierin succesvol te zijn?
In een serie van drie workshops gaan we dieper in op de veranderende situatie en de aspecten die hierbij komen kijken. Workshops wa…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Kwaliteitsmanagement, ISO 9001, INK-model, Six Sigma en Lean Six Sigma.

Inleiding

Als kwaliteitsmanager sta je midden in de organisatie. Was de kwaliteitsmanager vroeger vooral bezig met kwaliteitsbeheersing en -borging, nu speelt hij of zij een steeds belangrijker rol in de totale bedrijfsvoering. Dat betekent een ontwikkeling van beheerder van het kwaliteitsmanagementsysteem, naar analist, adviseur, veranderaar en verbeteraar. Het creëren van draagvlak in de organisatie wordt hiermee één van de belangrijkste onderdelen van het werk. 
Welke eigenschappen en competenties heb je als kwaliteitsmanager nodig om hierin succesvol te zijn?
In een serie van drie workshops gaan we dieper in op de veranderende situatie en de aspecten die hierbij komen kijken. Workshops waarin je nieuwe inzichten opdoet en handvatten krijgt om je veranderende rol goed op te pakken. De workshops zijn ook los van elkaar te volgen.

Leerdoel

Zicht op jouw eigen stijl van beïnvloeden en de mogelijkheden die je hierin hebt, is een eerste stap om effectiever te worden in je werk. Deze workshop is de laatste in de serie van drie.

Doelgroep

De workshops zijn interessant voor kwaliteitsmanagers, management teamleden en iedereen in de organisatie die te maken heeft met het kwaliteitsbeleid. De workshops zijn ook ideaal voor leden van directie en managementteam, om een beter beeld te krijgen op de aansluiting van het kwaliteitsbeleid met de visie en missie van de organisatie. De workshops zijn afgestemd op hbo-niveau.

De workshop

Hoe kun je je collega’s in de organisatie overtuigen dat dingen anders moeten? En hoe krijg je beslissingen gerealiseerd? Succesvol beïnvloeden kun je leren.
Het uitoefenen van een directieve beïnvloedingsstrategie levert voor een kwaliteitsmanager in het algemeen niet het gewenste effect op. Omdat je als kwaliteitsmanager te maken hebt met vele verschillende partijen en lagen in de organisatie, zal je op zoek moeten naar commitment. Tijdens de workshop krijg je praktische tools aangereikt die je kunt toepassen in de dagelijkse praktijk en wissel je kennis en ervaringen uit met andere kwaliteitsmanagers.

De workshop wordt gegeven van 15.00-18.30 uur. Vanaf 14.30 uur bent u welkom voor koffie of thee. Tussen 18.30 en 19.00 uur wordt een lichte maaltijd geserveerd.

Tarieven

Open inschrijving

Deelnemen kan voor € 315,00 per workshop, exclusief btw. Als u zich inschrijft voor alle drie de workshops ineens, bieden wij u een korting aan van € 95,00. Dit is mogelijk via het inschrijfformulier bij workshop 1 op onze website. Trainingsmateriaal, deelnamecertificaat en maaltijd zijn bij deze kosten inbegrepen.

In-company

De workshops zijn ook zeer geschikt als in-company training. Neem hiervoor gerust contact met ons op. Wij doen u graag een aantrekkelijk voorstel dat aansluit op uw praktijksituatie en de specifieke wensen van uw organisatie.

Précon Food Management B.V. is een toonaangevend consultancy- en trainingsbureau met ruim 20 jaar ervaring in de internationale voedingsmiddelenketen, toeleverende industrieën en logistiek. De dienstverlening van Précon richt zich op de kennisgebieden Voedselveiligheid & Kwaliteit, Procesverbetering, Organisatie en Wet- & Regelgeving. Précon is ISO 9001:2008 gecertificeerd voor al haar activiteiten en heeft een CEDEO-erkenning voor maatwerk bedrijfsopleidingen en een CEDEO-erkenning voor organisatie advies.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.