De rol van kwaliteitsmanager in 2025 (3/3) Mensen in beweging krijgen
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Inleiding
Als kwaliteitsmanager sta je midden in de organisatie. Was de kwaliteitsmanager vroeger vooral bezig met kwaliteitsbeheersing en -borging, nu speelt hij of zij een steeds belangrijker rol in de totale bedrijfsvoering. Dat betekent een ontwikkeling van beheerder van het kwaliteitsmanagementsysteem, naar analist, adviseur, veranderaar en verbeteraar. Het creëren van draagvlak in de organisatie wordt hiermee één van de belangrijkste onderdelen van het werk.
Welke eigenschappen en competenties heb je als kwaliteitsmanager nodig om hierin succesvol te zijn?
In een serie van drie workshops gaan we dieper in op de veranderende situatie en de aspecten die hierbij komen kijken. Workshops wa…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Inleiding
Als kwaliteitsmanager sta je midden in de organisatie. Was de
kwaliteitsmanager vroeger vooral bezig met kwaliteitsbeheersing en
-borging, nu speelt hij of zij een steeds belangrijker rol in de
totale bedrijfsvoering. Dat betekent een ontwikkeling van beheerder
van het kwaliteitsmanagementsysteem, naar analist, adviseur,
veranderaar en verbeteraar. Het creëren van draagvlak in de
organisatie wordt hiermee één van de belangrijkste onderdelen van
het werk.
Welke eigenschappen en competenties heb je als kwaliteitsmanager
nodig om hierin succesvol te zijn?
In een serie van drie workshops gaan we dieper in op de
veranderende situatie en de aspecten die hierbij komen kijken.
Workshops waarin je nieuwe inzichten opdoet en handvatten krijgt om
je veranderende rol goed op te pakken. De workshops zijn ook los
van elkaar te volgen.
Leerdoel
Zicht op jouw eigen stijl van beïnvloeden en de mogelijkheden die je hierin hebt, is een eerste stap om effectiever te worden in je werk. Deze workshop is de laatste in de serie van drie.
Doelgroep
De workshops zijn interessant voor kwaliteitsmanagers, management teamleden en iedereen in de organisatie die te maken heeft met het kwaliteitsbeleid. De workshops zijn ook ideaal voor leden van directie en managementteam, om een beter beeld te krijgen op de aansluiting van het kwaliteitsbeleid met de visie en missie van de organisatie. De workshops zijn afgestemd op hbo-niveau.
De workshop
Hoe kun je je collega’s in de organisatie overtuigen dat dingen
anders moeten? En hoe krijg je beslissingen gerealiseerd? Succesvol
beïnvloeden kun je leren.
Het uitoefenen van een directieve beïnvloedingsstrategie levert
voor een kwaliteitsmanager in het algemeen niet het gewenste effect
op. Omdat je als kwaliteitsmanager te maken hebt met vele
verschillende partijen en lagen in de organisatie, zal je op zoek
moeten naar commitment. Tijdens de workshop krijg je praktische
tools aangereikt die je kunt toepassen in de dagelijkse praktijk en
wissel je kennis en ervaringen uit met andere
kwaliteitsmanagers.
De workshop wordt gegeven van 15.00-18.30 uur. Vanaf 14.30 uur bent u welkom voor koffie of thee. Tussen 18.30 en 19.00 uur wordt een lichte maaltijd geserveerd.
Tarieven
Open inschrijving
Deelnemen kan voor € 315,00 per workshop, exclusief btw. Als u zich inschrijft voor alle drie de workshops ineens, bieden wij u een korting aan van € 95,00. Dit is mogelijk via het inschrijfformulier bij workshop 1 op onze website. Trainingsmateriaal, deelnamecertificaat en maaltijd zijn bij deze kosten inbegrepen.
In-company
De workshops zijn ook zeer geschikt als in-company training. Neem hiervoor gerust contact met ons op. Wij doen u graag een aantrekkelijk voorstel dat aansluit op uw praktijksituatie en de specifieke wensen van uw organisatie.
Précon Food Management B.V. is een toonaangevend consultancy- en trainingsbureau met ruim 20 jaar ervaring in de internationale voedingsmiddelenketen, toeleverende industrieën en logistiek. De dienstverlening van Précon richt zich op de kennisgebieden Voedselveiligheid & Kwaliteit, Procesverbetering, Organisatie en Wet- & Regelgeving. Précon is ISO 9001:2008 gecertificeerd voor al haar activiteiten en heeft een CEDEO-erkenning voor maatwerk bedrijfsopleidingen en een CEDEO-erkenning voor organisatie advies.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.