Professioneel hulpverlenen - de gespreksmethodiek (voor zorg en welzijn)

Auteur:
Irene Slaats
Beoordeling:
9,3 (3 ervaringen)
Aantal pagina's:
Formaat:
Logo van Psychodidact
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Psychodidact heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 505 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Zorg & Verzorging en #3 beste kleine opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Zorg & Verzorging en #2 in Persoonlijke Effectiviteit.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

9,3
Gemiddeld cijfer voor Professioneel hulpverlenen - de gespreksmethodiek (voor zorg en welzijn)
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Herma Slot
9
Professioneel hulpverlenen - de gespreksmethodiek (voor zorg en welzijn)

"Het boek leest heel makkelijk en is heel duidelijk opgebouwd. De voorbeelden zijn verhelderend. De echte gesprekken die je voert zijn wel veel uitgebreider dan de voorbeelden doen vermoeden . De schema’s zijn fijn om mee t werken en geven houvast in je gesprek. Aan het einde van het boek staan bij elkaar nog de overzichten en handvatten van de methode." - 26-06-2017 08:41

"Het boek leest heel makkelijk en is heel duidelijk opgebouwd. De voorbeelden zijn verhelderend. De echte gesprekken die je voert zijn wel ve… alles lezen - 26-06-2017 08:41

Beschrijving

Professioneel hulpverlenen - de gespreksmethodiek

Een handboek voor professionals in de zorg.

Professioneel hulpverlenen - de gespreksmethodiek biedt een frame waarmee professionals in de zorg werken in contact met hun cliënten en patiënten. De methodiek werkt van inzich naar oplossing, zodat de persoon die begeleid wordt zélf manager wordt van problemen die op zijn pad komen.

In deze volledig herziene versie is extra aandacht voor de niet wetende houding van de zorgprofessional. Het uitgangspunt is namelijk dat de cliënt de expert is, al is ze dat zelf tijdelijk uit het oog verloren.

Aan bod komen de 10 basiselementen van hulpverlening. Duidelijk wordt welke ingrediënten zorgen voor het…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Zorg en Welzijn, Welzijn, Gezondheidszorg, Ouderenzorg en Jeugdzorg.

Professioneel hulpverlenen - de gespreksmethodiek

Een handboek voor professionals in de zorg.

Professioneel hulpverlenen - de gespreksmethodiek biedt een frame waarmee professionals in de zorg werken in contact met hun cliënten en patiënten. De methodiek werkt van inzich naar oplossing, zodat de persoon die begeleid wordt zélf manager wordt van problemen die op zijn pad komen.

In deze volledig herziene versie is extra aandacht voor de niet wetende houding van de zorgprofessional. Het uitgangspunt is namelijk dat de cliënt de expert is, al is ze dat zelf tijdelijk uit het oog verloren.

Aan bod komen de 10 basiselementen van hulpverlening. Duidelijk wordt welke ingrediënten zorgen voor het slagen of falen van een contact, een samenwerking of een therapie.

Het boek staat opnieuw bol van de praktijkvoorbeelden, casusbesprekingen waarbij cliënten de route van de methodiek doorlopen en van handige schema's voor eigen gebruik.

De toepassing van de methodiek zal voor de cliënt leiden tot een zelfstandige aanpak van problemen, het benutten van kansen en tot meer greep op wat komen gaat. Met als resultaat een groter gevoel van welbevinden.

Dit boek wordt gebruikt door hulpverleners en hulpverleners in opleiding, variërend van verpleegkundigen tot therapeuten en van leerkrachten tot woonbegeleiders. 

Irene Slaats (1964) is mede-eigenaar van opleidingsinstituut Psychodidact. Met medewerking van Prof. Dr. Gerard Egan schreef zij de herziene versie van dit praktische model.

9,3
Gemiddeld cijfer voor Professioneel hulpverlenen - de gespreksmethodiek (voor zorg en welzijn)
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Herma Slot
9
Professioneel hulpverlenen - de gespreksmethodiek (voor zorg en welzijn)

"Het boek leest heel makkelijk en is heel duidelijk opgebouwd. De voorbeelden zijn verhelderend. De echte gesprekken die je voert zijn wel veel uitgebreider dan de voorbeelden doen vermoeden . De schema’s zijn fijn om mee t werken en geven houvast in je gesprek. Aan het einde van het boek staan bij elkaar nog de overzichten en handvatten van de methode." - 26-06-2017 08:41

"Het boek leest heel makkelijk en is heel duidelijk opgebouwd. De voorbeelden zijn verhelderend. De echte gesprekken die je voert zijn wel ve… alles lezen - 26-06-2017 08:41

starstarstarstarstar_half
Thea van Dam
9
Professioneel hulpverlenen - de gespreksmethodiek (voor zorg en welzijn)

"De opbouw is erg duidelijk. Al lezend en oefenend merk je dat de methodiek goed werkt. Van grof naar fijn. Structureel; hoofdstukken hebben een duidelijke indeling. Veel praktijkvoorbeelden werken ondersteunend en verhelderend. Aanrader!!" - 26-06-2017 08:41

"De opbouw is erg duidelijk. Al lezend en oefenend merk je dat de methodiek goed werkt. Van grof naar fijn. Structureel; hoofdstukken hebben … alles lezen - 26-06-2017 08:41

starstarstarstarstar
Mayra Vorselaars
10
Professioneel hulpverlenen - de gespreksmethodiek (voor zorg en welzijn)

"Ik vind het boek heel helder en overzichtelijk. In begrijpelijke toepasbare taal geschreven zeker door de vele voorbeelden, die alles nogmaals verhelderen. Het is fijn dat de methodiek in theoretische stappen zoveel inzicht kunnen geven in psychische zaken. Ik zou geen verbeteringen weten." - 26-06-2017 08:40

"Ik vind het boek heel helder en overzichtelijk. In begrijpelijke toepasbare taal geschreven zeker door de vele voorbeelden, die alles nogmaa… alles lezen - 26-06-2017 08:40

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.