Minder zelfkritiek, meer zelfcompassie - Psychologie Magazine

Type product

Minder zelfkritiek, meer zelfcompassie - Psychologie Magazine

Psychologie Magazine
Logo van Psychologie Magazine

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Ontdek hoe je het kritische stemmetje in je hoofd het zwijgen oplegt en mindful omgaat met je emoties.

Dit ga je leren:

  • Minder streng zijn voor jezelf
  • Jezelf motiveren met vriendelijkheid in plaats van kritiek
  • Je niet laten overspoelen door je emoties
  • Eenvoudige zelfcompassie en mindfulness-oefeningen
  • Een ‘zelfcompassiedagboek’ bijhouden als hulp

Inhoud van deze online training

De online training bestaat uit de volgende 12 sessies:

Hoe behandel je jezelf?
Je maakt kennis met een mildere manier om met jezelf om te gaan: zelfcompassie. Je ontdekt wat het loslaten van zelfkritiek voor je kan gaan betekenen.

Als het tegenzit
Ontdek hoe je op een mildere manier op jezelf kunt reageren…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Ontdek hoe je het kritische stemmetje in je hoofd het zwijgen oplegt en mindful omgaat met je emoties.

Dit ga je leren:

  • Minder streng zijn voor jezelf
  • Jezelf motiveren met vriendelijkheid in plaats van kritiek
  • Je niet laten overspoelen door je emoties
  • Eenvoudige zelfcompassie en mindfulness-oefeningen
  • Een ‘zelfcompassiedagboek’ bijhouden als hulp

Inhoud van deze online training

De online training bestaat uit de volgende 12 sessies:

Hoe behandel je jezelf?
Je maakt kennis met een mildere manier om met jezelf om te gaan: zelfcompassie. Je ontdekt wat het loslaten van zelfkritiek voor je kan gaan betekenen.

Als het tegenzit
Ontdek hoe je op een mildere manier op jezelf kunt reageren als je vindt dat je tekortschiet. Een meditatieoefening helpt je hierbij.

Maak kennis met je innerlijke criticus
We hebben allemaal een innerlijke criticus. Ontdek hoe deze stem voor jou klinkt en wat ie tegen je zegt. Door je hier bewust van te worden kun je deze stem loslaten.

Je milde stem ontdekken
Naast je kritische stem heb je ook andere, compassievolle stemmen. Wat zeggen deze milde gedachten? Hier ga je vaker naar luisteren.

Vriendelijk zijn voor jezelf
We zijn vaak aardiger tegen onze vrienden dan tegen onszelf. Hoe kun je vriendelijker zijn voor jezelf? Ontdek het met deze oefeningen.

Een dagboek bijhouden
Het Zelfcompassie-dagboek zal je helpen om alle drie de onderdelen van zelfcompassie te integreren in je dagelijks leven.

Je staat er niet alleen voor
Wie tegenslag ervaart, voelt zich vaak geïsoleerd en afgesneden van de wereld om zich heen. Bewustwording van gedeelde menselijkheid helpt om van dit gevoel los te komen.

Aan de slag met mindfulness
Je gaat dieper in op het derde en laatste cruciale element van zelfcompassie: mindfulness. Mindfulness betekent dat je het heden zonder oordeel accepteert.

Omgaan met lastige emoties
Juist tijdens lastige situaties in je leven kun je zelfcompassie gebruiken. Deze sessie ga je een visualisatieoefening doen.

Je eigen zelfcompassie-mantra maken
Een zelfcompassie-mantra is nuttig als je overweldigd wordt door negatieve emoties: als je iets opmerkt aan jezelf dat je niet bevalt bijvoorbeeld, of als je problemen tegenkomt.

Jezelf waarderen
Welke eigenschappen vindt je echt leuk aan jezelf? Je mag jezelf best meer waarderen. Deze sessie ga je aan de slag met zelfappreciatie.

Schrijf jezelf een brief
Je bent toe aan de laatste opdracht van deze training. Je gaat een brief aan jezelf schrijven waarin alle componenten van zelfcompassie samenkomen.

Deze online training is gemaakt in samenwerking met Kristin Neff

Hoogleraar Kristin Neff zette het begrip zelfcompassie –compassievol met je jezelf omgaan – wetenschappelijk op de kaart en werkte mee aan het ontwikkelen van deze training. Op dit moment onderzoekt en doceert ze psychologie aan de universiteit van Texas.

Dit zeggen anderen over de training

Erik
Ik heb veel geleerd over mijzelf, over hoe ik denk, wat ik denk en hoe ik me daarbij voel. Ook neem ik verantwoordelijkheid voor mezelf en ben ik geen slachtoffer meer van de situatie. De omgeving reageert anders op me omdat ik ben verandert. 

Larissa
De cursus heeft me goed op weg geholpen om met meer zachtheid naar mezelf te kijken. Dat maakt mijn leven een stuk lichter en vrolijker. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Psychologie.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.