Effectief onderhandelen in de zorg

Type product

Effectief onderhandelen in de zorg

Q-Academie, opleidingspartner voor de zorg
Logo van Q-Academie, opleidingspartner voor de zorg

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Zorgverzekeraars zetten vaak hard in tijdens de inkooponderhandelingen. Wil je leren hoe je om kunt gaan met complexe situaties en hoe je daar een succesvolle rol in kunt vervullen? Onderhandelen is een specifieke vaardigheid. Succesvol onderhandelen hangt vooral samen met jouw creativiteit en zelfvertrouwen om goed om te kunnen gaan met jouw eigen belangen en die van je gesprekspartner. Hoewel het gaat om tegengestelde belangen, proberen beide partijen tot een acceptabel onderhandelingsresultaat te komen.

Wil je jezelf ‘aanpakken’ en meer uit jouw onderhandelingen halen?

Wij bieden een incompanytraining ‘Effectief onderhandelen in de zorg’ aan. Deze training is specifiek ontwikkeld voor m…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Zorgverzekeraars zetten vaak hard in tijdens de inkooponderhandelingen. Wil je leren hoe je om kunt gaan met complexe situaties en hoe je daar een succesvolle rol in kunt vervullen? Onderhandelen is een specifieke vaardigheid. Succesvol onderhandelen hangt vooral samen met jouw creativiteit en zelfvertrouwen om goed om te kunnen gaan met jouw eigen belangen en die van je gesprekspartner. Hoewel het gaat om tegengestelde belangen, proberen beide partijen tot een acceptabel onderhandelingsresultaat te komen.

Wil je jezelf ‘aanpakken’ en meer uit jouw onderhandelingen halen?

Wij bieden een incompanytraining ‘Effectief onderhandelen in de zorg’ aan. Deze training is specifiek ontwikkeld voor medewerkers die belast zijn met de onderhandelingen met zorgverzekeraars. De training gaat in op het gehele proces. We starten met een kort financieel kader: waar staan we nu? Daarna gaan we uitgebreid in op het onderhandelingsproces (team, tijd, fasen en voorbereiding). Het grootste deel van de training gaat in op de onderhandelingsvaardigheden. Deze vaardigheden leer je toe te passen, tegenwerpingen te incasseren en om te gaan met weerstand. Je leert deze om te zetten naar constructieve onderhandelingsbelangen! 

Situaties oefenen uit de praktijk

De training is zeer praktisch van aard. Aan de hand van voorbeelden, opdrachten en praktijksituaties (rollenspellen) scherp je snel je vaardigheden aan. We besteden aandacht aan de meest kritieke situaties die het onderhandelen in de zorg zo specifiek maken. Van deelnemers wordt een actieve en intensieve bijdrage verwacht. Je kunt eigen lastige praktijksituaties inbrengen. De training wordt in kleine groepen verzorgd om uitgebreid te kunnen oefenen en feedback te krijgen van de trainers. De twee ervaren trainers staan garant voor een veilige en prettige sfeer.

Na afloop van de training:

  • Voer je de onderhandelingen met meer succes en zelfvertrouwen. Je bent in staat de onderhandelingen doelmatig en effectief voor te bereiden. Je kent verschillende onderhandelingsstijlen en –technieken en weet welke stijl het best bij je past. Je bent je bewust van je eigen gedrag en gewoontes en kent de factoren die een onderhandeling beïnvloeden. Je hebt meer mogelijkheden je onderhandelingen te sturen naar een goed resultaat voor jozelf én voor de ander (win-winsituatie).
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.