Rug- en gewrichtvriendelijk werken

Tijdsduur
Logo van Qi Gong Academie

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Qi Gong Academie biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Antwerpen, Brussel

Beschrijving

Qi Gong Academie, Qi Gong op hogeschool niveau voor AL uw opleidingen, bedrijfsgericht als persoonlijkheidsvormend;

Spaar uw rug: je hebt er maar één. Leer rug- en gewrichtvriendelijk werken!

Mensen in de zorgsector, maar ook in de bouw, horeca of transport- en dienstencheque bedrijven staan soms lang recht en in dezelfde houding. Bovendien moeten ze dikwijls heffen of tillen of fysieke kracht gebruiken.

Dat kan belastend zijn voor de ruggenwervels en de gewrichten, zeker als dat gepaard gaat met spierspanning (dikwijls het gevolg van mentale spanning en stress).

Daarnaast zijn er ook heel wat mensen die voortdurend aan de computer werken en daardoor last hebben van schouder, elleboog en polsklachten.

Op termijn kan dit alles leiden tot klachten of ziekten, met ziekteverzuim voor gevolg.Tendinitis wer…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: HVK (Hogere Veiligheidskunde), Veiligheidskunde, VCA, MVK (Middelbare Veiligheidskunde) en Veiligheidsmanagement.

Qi Gong Academie, Qi Gong op hogeschool niveau voor AL uw opleidingen, bedrijfsgericht als persoonlijkheidsvormend;

Spaar uw rug: je hebt er maar één. Leer rug- en gewrichtvriendelijk werken!

Mensen in de zorgsector, maar ook in de bouw, horeca of transport- en dienstencheque bedrijven staan soms lang recht en in dezelfde houding. Bovendien moeten ze dikwijls heffen of tillen of fysieke kracht gebruiken.

Dat kan belastend zijn voor de ruggenwervels en de gewrichten, zeker als dat gepaard gaat met spierspanning (dikwijls het gevolg van mentale spanning en stress).

Daarnaast zijn er ook heel wat mensen die voortdurend aan de computer werken en daardoor last hebben van schouder, elleboog en polsklachten.

Op termijn kan dit alles leiden tot klachten of ziekten, met ziekteverzuim voor gevolg.Tendinitis werd daarom erkend als beroepsziekte!

Deze cursus leert de deelnemers hoe de spieren op een dynamische wijze te ontspannen en zowel lichamelijke als geestelijke rust te brengen. Ze leert ook hoe de gewrichten en de wervels los en 'open' te zetten en hoe ze op elkaar aan te sluiten of af te stemmen. We leren ook hoe op verantwoorde wijze krachten te zetten of kracht te gebruiken en te tillen.

Door deze cursus worden we ook meer vertrouwd met onze eigen energie en leren we hoe we met minder inspanningen, meer resultaat kunnen bereiken. Ze is ondermeer gebaseerd op de meer dan 5000 jaar oude Chinese bewegingsleer Qi Gong.

Deze opleiding is een DOE training. Er wordt weinig theorie gegeven en heel veel geoefend. Precies omdat we leren door "ervaren" is dit een laagdrempelige cursus die voor IEDEREEN toegankelijk is en die geen enkele voorkennis vereist. We leren bovendien EENVOUDIGE oefeningen die overal gemakkelijk toegepast kunnen worden. Ook zittend op een stoel, in auto of vrachtwagen en dergelijke.

Let wel: hoewel we aandacht besteden aan houdingen en bewegingen is dit geen cursus ergonomie!

Programma:

  • De basis: een goede houding
  • Vereisten voor een goede houding
  • Evenwicht en balans
  • Hoe spanningen ontstaan
  • Spanningen (lokale) herkennen bij jezelf
  • Spanning loslaten en gewrichten "open" zetten
  • Algemene relaxatie en gerichte ontspanning
  • Dynamische en energetische stretching
  • Ruggenwervels en gewrichten op elkaar afstemmen
  • Energie absorberen
  • Werken vanuit de wervels en de gewrichten, niet vanuit de spieren
  • Hoe energie opwekken...
  • De energie (zwaartekracht) van de aarde gebruiken
  • De energie of kracht brengen waar je ze nodig hebt (zonder spierspanning)
  • Leren ontspannen, ook in een dynamische omgeving
  • Lage rugpijnen voorkomen en verhelpen
  • Juiste manieren om krachten te zetten en te tillen of te heffen
  • Goede ademhalingstechnieken
  • Oefeningen voor rug, schouders, elleboog en polsen

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.