Agile met KATA Coach 1.0 - Certificering los

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Marlies van der Putten
Logo van Quality Contact BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 Quality Contact BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 222 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Quality Contact BV biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almere / Lelystad, Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Den Haag, Dordrecht, Ede, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Hilversum, Leiden, Rotterdam, Utrecht, Zaanstad, Zoetermeer

Beschrijving

Quality Contact wil haar klanten in alles wat ze doen inspireren en stimuleren om de beste versie van zichzelf te worden. Met passie en plezier, en door het verbinden van ‘hart’ met ‘hard’ worden de beste resultaten behaald. Een training van Quality Contact is inspirerend en resultaat gericht en blijft je een leven lang bij.

 Stap 2: Coachtraject van 4-6 maanden tot KATA Coach – Foundation:

Half jaar coaching on the job in combinatie met on line coaching om het geleerde tijdens de 4 dagen coaching te borgen en integreren. Hierin zitten verplicht 6 online gesprekken (teams) waarin je feedback krijgt van jouw coach/begeleider en vraagstukken kunt voorleggen.

Wat is het resultaat van  coaching:

  • Je  hebt routine ontwikkeld door minimaal 30 coach-vlieguren te maken. De 5 stappen en 5 vragen zijn een routine geworden.
  • Je coacht op regelmatig geplande tijden binnen 10 minuten effectief en affectief.
  • Je maakt met groot gemak een Teambord of Persoonlijk bord en vastlegging kost je niet meer dan 2 minuten per coach…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Toyota Kata: Improvement / Coaching, Agile Coach, Lean Six Sigma Black Belt, Lean en Lean Six Sigma Green Belt.

Quality Contact wil haar klanten in alles wat ze doen inspireren en stimuleren om de beste versie van zichzelf te worden. Met passie en plezier, en door het verbinden van ‘hart’ met ‘hard’ worden de beste resultaten behaald. Een training van Quality Contact is inspirerend en resultaat gericht en blijft je een leven lang bij.

 Stap 2: Coachtraject van 4-6 maanden tot KATA Coach – Foundation:

Half jaar coaching on the job in combinatie met on line coaching om het geleerde tijdens de 4 dagen coaching te borgen en integreren. Hierin zitten verplicht 6 online gesprekken (teams) waarin je feedback krijgt van jouw coach/begeleider en vraagstukken kunt voorleggen.

Wat is het resultaat van  coaching:

  • Je  hebt routine ontwikkeld door minimaal 30 coach-vlieguren te maken. De 5 stappen en 5 vragen zijn een routine geworden.
  • Je coacht op regelmatig geplande tijden binnen 10 minuten effectief en affectief.
  • Je maakt met groot gemak een Teambord of Persoonlijk bord en vastlegging kost je niet meer dan 2 minuten per coaching
  • Je kunt op een inspirerende wijze jouw verhaal en uitdaging met aandacht delen
  • Er is zichtbaar resultaat en groei merkbaar en meetbaar bij jezelf, jouw team en individuele medewerkers.

 Stap 3: Certificeringdag tot KATA Coach – Certified Foundation Level 

  • Iedere deelnemer zal een gesprek hebben of verhaal doen over de KATA-continu verbeterfilosofie en hoe hij/ zij deze linkt en integreert aan de praktijk (in de organisatie).
  • Plenair zal de deelnemer zijn eigen bord en minimaal 1 bord van een team en van een medewerker toelichten aan de trainers en overige deelnemers.
  • Feedback van de trainers op het gesprek en de presentatie van de KATA-borden.

Eisen certificering:

  • Onze Kata Coaches leren en integreren de vereiste foundation level coach competenties.
  • Coach kent de Kata-filosofie en de Kata Geschiedenis.
  • Coach heeft de 3 routines, 5 stappen, 5 vragen en kata Storyline volledig geintegreerd in denken en doen.
  • Inzicht in minimaal 5 aangeleverde coachborden, waaruit blijkt dat je de kata technieken beheerst.
  • Demonstreren van een sessie met een leerling.
  • Minimaal 30 aantoonbaare coachuren.
  • Zelfreflectie naar de eigen praktische kennis en ervaring.
  • Er wordt gekeken naar houding en gedrag gekoppeld aan de volgende competenties: zelfinzicht, zelfontwikkeling, omgaan met coachcontact en coachcontract, coachrelatie, doel en actiegerichtheid, gebruik van modellen en technieken, zelf leren en evalueren door reflecteren, anderen aanzetten om te leren, evalueren en reflecteren.
  • De docenten behouden zich te allen tijde het recht voor bij gebleken ongeschiktheid, niet over te gaan tot het uitreiken van het certificaat. Hierover zal een gesprek met onderbouwing plaatsvinden.
  • Onze Kata Coaches passen de competenties toe,  zoals opgesteld en beschreven door de EMCC om als NOBCO coach gecertificeerd te worden.  Lees hier

Certificeringsdag:

  • Iedere deelnemer zal een gesprek hebben of verhaal doen over de KATA-filosofie en hoe hij/ zij deze linkt en integreert aan de praktijk (in de organisatie).
  • Plenair zal de deelnemer aan hand van de Kata Storyline zijn/haar eigen bord vertellen. Zelfreflectie naar de eigen praktische kennis door het delen van de belangrijkste geleerde lessen staan centraal.
  • Minimaal 1 bord van een coachee toelichten aan de trainers en overige deelnemers met behulp van de Katastoryline.
  • Feedback van de trainers op het gesprek en de presentatie van de KATA-borden.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Quality Contact BV, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.