Hoe goed ben jij in luisteren?

Niveau
Tijdsduur
Logo van Raeda Coaching & Ontwikkeling

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

We denken dat we goed kunnen luisteren en toch valt er zoveel meer uit te halen dan dat we doen. Wij nemen niet alleen het verbale maar ook het non-verbale aspect mee. Zo creëer je een zakelijke voorsprong in het gesprek wat jij/jullie willen voeren.

Luisteren is niet alleen horen wat iemand zegt. En al helemaal niet persé doen wat iemand zegt. Het is waarnemen, horen, zien, voelen en echt de ander begrijpen.

We denken dat we dit doen en in de praktijk blijkt dat we hier als mens vaak nog veel in te leren hebben. Waarom ontstaat er anders miscommunicatie?

Deze training is voor professionals die meer willen halen uit wat zij waarnemen in gesprek met een ander.

Jij leert…

  • Je gesprekspar…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

We denken dat we goed kunnen luisteren en toch valt er zoveel meer uit te halen dan dat we doen. Wij nemen niet alleen het verbale maar ook het non-verbale aspect mee. Zo creëer je een zakelijke voorsprong in het gesprek wat jij/jullie willen voeren.

Luisteren is niet alleen horen wat iemand zegt. En al helemaal niet persé doen wat iemand zegt. Het is waarnemen, horen, zien, voelen en echt de ander begrijpen.

We denken dat we dit doen en in de praktijk blijkt dat we hier als mens vaak nog veel in te leren hebben. Waarom ontstaat er anders miscommunicatie?

Deze training is voor professionals die meer willen halen uit wat zij waarnemen in gesprek met een ander.

Jij leert…

  • Je gesprekspartner beter begrijpen
  • Beter luisteren naar je collega’s, leidinggevende, werknemer etc.
  • Welke houding wel en niet effectief is om goed te kunnen luisteren
  • Kennis en toepassen van manieren van luisteren
  • Reflectie op eigen luistervaardigheid
  • Sneller vertrouwen winnen van je gesprekspartner
  • Andere merken dat je beter luistert
  • Je gewenste resultaat van een gesprek behalen
  • Weten wat de beste houding is om te luisteren
  • Bewustzijn en loskomen van je aannames
  • Kennis van voorwaarden, kaders, manieren en de vaardigheid luisteren
  • Weten hoe psychische veiligheid te creëren om luisteren mogelijk te maken
  • Spelen met perspectieven in luisteren
  • Jouw communicatie zo aanpassen dat de ander ontvankelijk is voor jouw boodschap
  • Kennis en het inzetten van non-verbaal communicatie
  • Lichaamstaal interpreteren
  • Non-verbaal aansluiten op ander zijn lichaamstaal
  • Inspelen op waargenomen communicatie
  • Beïnvloeding van woord en gedrag, deze bewuster inzetten.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Raeda Coaching & Ontwikkeling, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.