Salestraining adviserend verkopen / Commercieel luisteren
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Salestraining adviserend verkopen - Salestraining adviserend verkopen
Commercieel luisteren
Doe je heel erg je best om de ander te overtuigen of wil je voorkomen dat je de opdracht niet scoort? Dan ben je hard aan het werk, in plaats van ontspannen te luisteren wat de ander werkelijk nodig heeft. Of ben je vooral voorzichtig en wil je voorkomen dat de ander je de zogenaamde stofzuigerverkoper gaat vinden? Welke kansen laat je hierdoor liggen?
Veel experts die dit herkennen zoeken naar een praktische en effectieve oplossing om van dit ongemakkelijke gevoel af te komen.
Overtuigen door luisteren
De oplossing is niet het oefenen van een vlotte babbel, de perfecte elevator pitch of overtuigen…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Salestraining adviserend verkopen - Salestraining adviserend verkopen
Commercieel luisteren
Doe je heel erg je best om de ander te overtuigen of wil je voorkomen dat je de opdracht niet scoort? Dan ben je hard aan het werk, in plaats van ontspannen te luisteren wat de ander werkelijk nodig heeft. Of ben je vooral voorzichtig en wil je voorkomen dat de ander je de zogenaamde stofzuigerverkoper gaat vinden? Welke kansen laat je hierdoor liggen?
Veel experts die dit herkennen zoeken naar een praktische en effectieve oplossing om van dit ongemakkelijke gevoel af te komen.
Overtuigen door luisteren
De oplossing is niet het oefenen van een vlotte babbel, de perfecte
elevator pitch of overtuigen met stapels bewijs en argumenten.
Klanten overtuig je door te luisteren! Hoe ontdek je de werkelijke
behoeften, belangen en verwachtingen?
Direct na deze training voel je je geïnspireerd om gesprekken aan te gaan die je normaal gesproken lastig vindt. Een last valt van je schouders, want je hoeft het niet meer spannender te maken dan het is: weg met de resultaatverplichting en daarmee ook weg met de lading die op gesprekken ligt. Gewoon in contact met elkaar treden van mens tot mens. Klanten overtuig je door te luisteren!
Interactieve training
In deze praktijkgerichte training word je bewust gemaakt van jouw
gedragsstijl en de effecten op je gesprekspartner. Je leert de
belangrijkste beïnvloedingsinzichten en commerciële vaardigheden
die jou helpen je doelen te bereiken.
Thema’s
- Persoonlijke doelen
- De intentie waarmee je het gesprek in gaat
- Ben je aan het voorkomen of aan het creëren?
- Hoe overtuig je door niet te overtuigen
- Hoe houd je de regie door te luisteren
- Onder de eierdop van Calimero uit!
- Oefenen met eigen praktijkcases
- Werken aan persoonlijke doelen
In deze interactieve training wordt continue gewerkt en geoefend met eigen praktijkcases. Theorie dient als middel en is geen doel op zich. Hierdoor is de training dynamisch en zéér praktijkgericht.
Resultaat
Na deze training ben je je bewust van de sterke punten van jouw gedragsstijl. Je hebt meer inzicht in jouw gespreksvaardigheden en je kunt flexibel omgaan met verschillende situaties. Je gaat met meer vertrouwen lastige commerciële gesprekken voeren en haalt meer uit elk gesprek. Door de vele concrete tips en feedback op je luistervaardigheden ben je in staat beter draagvlak te creëren voor jouw voorstel of advies. Een goede basis om langdurige commerciële relaties met je klanten aan te gaan!
'Commercieel
luisteren' - over oenen, kampioenen en
strandballen
Marc heeft zijn ervaring over de commerciële gesprekken gebundeld in een eigen boek ‘Commercieel luisteren’. Het is een boek voor professionals en experts van wie verwacht wordt dat zij ook advies- en salesgesprekken voeren. Dit deel van de functie vraagt om andere inzichten en vaardigheden dan meestal in het eigen vakgebied ontwikkeld zijn. Met de inzichten uit dit boek zijn deze vrij eenvoudig toe te passen in de praktijk.
“Als je jezelf bewust wordt en eenvoudig traint in een creërende manier van denken en doen, dan verander je daarmee jouw resultaten. En dat gaat veel verder dan de deal alleen.”
Succes onvermijdelijk
Dit boek beschrijft op praktische, vlotte en verhelderende wijze de essentiële inzichten en toepassingen om opdrachten gegund te krijgen en langdurige samenwerking met jouw klanten aan te gaan. Jouw sales- en adviesgesprekken gaan veel relaxter en worden leuker om te doen. Succes is dan onvermijdelijk.
Thema’s
De volgende thema’s komen in dit boek aan bod:
- Bewust worden van je luister-intentie.
- Commerciële ruimte creëren.
- Ontdek behoeften en belangen.
- Doelen en verwachtingen concreet maken.
- Kijk over de deal heen.
Uiteraard ontvang je bij deelname aan de training een exemplaar van het boek 'Commercieel luisteren' (hard copy of ebook)!
Beter kleine stapjes wel, dan grote nog niet…
Tijdens een Remarcable training word je geïnspireerd om kleine
stapjes buiten je comfortzone te zetten. Met nieuwe inzichten en
praktische vaardigheden ga je tijdens en na afloop van je training
concreet aan de slag.
Zo realiseer je jouw persoonlijke en zakelijke doelen wel…!
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.