Webshop training

Type product
Tijdsduur
Trainer
Tom Richmond
Logo van Richmond Training BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Richmond Training BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 129 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

7,7
Gemiddeld cijfer voor Webshop training
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Webshop training

"Even verfrissend het belangrijkste naar boven halen. Dank Tom! (dit is opvulling voor de overbodige 100 tekengrens) " - 19-03-2013 15:01

"Even verfrissend het belangrijkste naar boven halen. Dank Tom! (dit is opvulling voor de overbodige 100 tekengrens) … alles lezen - 19-03-2013 15:01

Beschrijving

Webshop training

 Uw webshop of webwinkel is zo opgezet dat klanten online bestellen.

  • Toch willen veel klanten 'even' iemand aan de lijn om een 'paar' vragen te stellen, zo'n gesprek kan teveel van de verkooptijd in beslag nemen.
  • Of er is iets misgegaan en de klant heeft een klacht, stuurt een @ die wij vervolgens gaan beantwoorden waarop weer een klant @ komt.
  • B2b vereist overtuigende gesprekstechnieken om te kunnen concurreren met fysieke bedrijven.
  • Of er staan vervelende reviews op trustpilot waar wel wat aan gedaan moet worden, hoe voer je zo'n gesprek?

Herkenbaar?

  • Hoe gaan uw medewerkers hier effectief mee om?
  • In hoeverre zijn zij in staat klanten kort en bondig te woord…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Webwinkel, Google Analytics, E-commerce, Telemarketing & telesales en Internet management.

Webshop training

 Uw webshop of webwinkel is zo opgezet dat klanten online bestellen.

  • Toch willen veel klanten 'even' iemand aan de lijn om een 'paar' vragen te stellen, zo'n gesprek kan teveel van de verkooptijd in beslag nemen.
  • Of er is iets misgegaan en de klant heeft een klacht, stuurt een @ die wij vervolgens gaan beantwoorden waarop weer een klant @ komt.
  • B2b vereist overtuigende gesprekstechnieken om te kunnen concurreren met fysieke bedrijven.
  • Of er staan vervelende reviews op trustpilot waar wel wat aan gedaan moet worden, hoe voer je zo'n gesprek?

Herkenbaar?

  • Hoe gaan uw medewerkers hier effectief mee om?
  • In hoeverre zijn zij in staat klanten kort en bondig te woord te staan?
  • Weten zij klachten zo op te vangen dat uw klanten achteraf meer tevreden zijn?
  • Kunnen zij een klager omzetten in een ambassadeur en 5 groene sterren 'creeëren'?
  • Kunnen zij onderscheidende b2b gesprekken voeren?
  • Zijn zij in staat productvragen om te zetten in bestellingen?

De communicatie en verkooptrainingen voor medewerkers voor b2c en b2b van webshops en webwinkels zijn geheel afgestemd op de werkwijze van uw webshop en zorgen dat uw medewerkers uw klanten:

  • vriendelijk helpen
  • professioneel te woord staan
  • goed en adequaat voorlichten
  • zorgen dat zij sneller de bestellingen plaatsen.

Gezellige sfeer, op een leuke manier leren

Robert Bax-shop

Aanpak webshop training

Afstemming

Vooraf doen wij een gericht aantal mystery calls als nulmeting. Zo krijgen we goed beeld van de werkwijze van uw medewerkers waardoor de trainingen nog effectiever zijn.

Gelet wordt dan o.a. op:

  • Snelheid van opnemen
  • Wijze van opnemen (zelfde voor allen of doet men het naar eigen idee?)
  • Vriendelijkheid (hebben ze 'er zin an' of klinkt het wel erg sleets)
  • Kracht van adviseren en overtuigen (is men in staat tot kort en bondig overtuigen of wordt het een eindeloos gesprek?) 
  • Commerciële aanpak (kent men de stappen van moderne verkooptechniek en krijgt de klant het gevoel dat men echt met hem of haar bezig is)
  • Selling-up (verkopen we dat wat de klant nodig heeft of slaafs wat die noemt?)
  • Cross-selling (maken we de klant blij met een complete aankoop of moet de klant lokaal nog voor de vereiste bijproducten zoeken?)
  • Afronden van de koop: sluiten we af of weet de klant even genoeg?

Vervolgens bespreken wij met u onze bevindingen en stellen wij het vervolgtraject vast.

De bewezen werkende formule is:

  • Gesprek van u/HR met deelnemers om hun leerdoelstellingen vast te leggen
  • Webintake van de leerdoelstellingen voor de trainer
  • Training per functie of collectieve training in gemeenschappelijke houding, gedrag en vaardigheden en één op één verdieping
  • Training on the job, dus meeluisteren van de gesprekken en hierna bijsturen
  • Adviseren over de bedrijfsaanpak en helpen uw doelstellingen beter en sneller te behalen

Trainingen: welke modules bieden wij u aan van de webshop training?

Management webshop training

Extern trainen èn intern begeleiden is de formule voor uw rendement en verkoopsucces. Trainingen van uw managers zijn van wezenlijk belang hiervoor.

Programma

  • Wat inspireert medewerkers? (Lees ook wat mensen inspireert).
  • Welke doelstellingen drijven u?
  • SMART (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden) in de praktijk.
  • Mensen aansturen op Performance indicatoren KPI of kengetallen.
  • Inzicht in de eigen persoonlijkheid: kernkwaliteiten.
  • Wat zijn de eigenschappen van een inspirerende manager?
  • Effectief en inspirerend delegeren.
  • Sociale stijlen.
  • Wat betekent Maslov voor de praktijk?
  • Ontwikkelplan per medewerker.
  • Coaching en zelfsturing als perfect systeem.
  • Overleg met de afdeling/medewerkers.
  • Werving, een zinvol sollicitatie gesprek voeren.

Leuke cursus met veel interactie en ook tijd voor een geintje.

Sander Bax-shop

Training verkoop/sales van de webshop training module telefoon b2c

Uw verkopers dienen uw klanten snel te helpen bij het plaatsen van de bestelling of bij het maken van de keuze. Welk product of welke dienst is het beste voor hen?

Programma

  • Telefoon etiquette om professioneel over te komen
  • Juiste woorden gebruiken voor snelle overtuiging
  • Diverse gespreksstructuren voor vakkundige aanpak
  • Prijsbezwaren met behoud van marge pareren
  • Afsluittechnieken voor een soepele afronding
  • Selling-up voor wederzijdse tevredenheid
  • Cross-selling voor die broodnodige marge

Training verkoop/sales van de webshop training module telefoon b2b

Uw verkopers dienen uw klanten snel te helpen bij het plaatsen van de bestelling of bij het maken van de keuze. Welk product of welke dienst is het beste voor hen?

Programma

  • Telefoon etiquette om professioneel over te komen
  • Juiste woorden gebruiken voor snelle overtuiging
  • Diverse gespreksstructuren voor vakkundige aanpak
  • Inzicht in het commerciële proces
  • Benaderen van prospects: marktaanpak, cold call, elevator pitch en nog veel meer
  • Intakegesprek voeren met DMU van bedrijven
  • Succesfactoren voor b2b verkoop
  • Accountmanagement voor optimale dienstverlening
  • Wervende offertes schrijven
  • Prijsbezwaren met behoud van marge pareren
  • Afsluittechnieken voor een soepele afronding  

Training verkoop/sales van de webshop training module shop

De ontvangst van de zoekende klant in uw shop of winkel. Uw verkopers dienen uw klanten snel te helpen bij het plaatsen van de bestelling of bij het maken van de keuze. Welk product of welke dienst is het beste voor hen?

Programma

  • Doelgericht aanspreken van de klant waardoor de keuze meteen helder is
  • Juiste woorden gebruiken voor snelle overtuiging
  • Diverse gespreksstructuren voor vakkundige aanpak
  • Prijsbezwaren met behoud van marge pareren
  • Afsluittechnieken voor een soepele afronding

Helpdesk webshop training

Klanten hebben vragen over de werking van de bij u gekochte producten. Of iets werkt niet naar behoren. Drivers updaten. Kortom al die fijne vragen die ohh zo belangrijk zijn voor uw goede (toch?) naam.

Programma

  • Telefoon etiquette om professioneel over te komen
  • Juiste woorden gebruiken voor snelle overtuiging
  • Snelle analyse maken van de vraag (niet 'het probleem'!)
  • Zorgen dat de klant naar je luistert
  • Tevreden afronden van het gesprek
  • Kansen: is er nog iets te verkopen?

Klachtenafhandeling webshop training

Fouten worden overal gemaakt. Vergissen is menselijk en producten kunnen doa's zijn. Nu kunt u laten zien hoe professioneel uw webshop omgaat met klachten. En niet alleen het RA verhaal, vooral het communicatieve, soepele en klantvriendelijke in de houding, gedrag en vaardigheden van uw medewerkers.

Programma

  • Telefoon etiquette om professioneel over te komen
  • Juiste woorden gebruiken voor snelle overtuiging
  • Snelle analyse maken van de vraag (niet 'het probleem'!)
  • Zorgen dat de klant naar je luistert
  • Tevreden afronden van het gesprek
  • Nazorg als enorme klantentrouw verhoger: kost nauwelijks iets en is mega effectief.

Aftersales webshop training

Natuurlijk checkt u continue trustpilot om te zien hoe u ervoor staat. Hoge klant beoordelingen? Lage?! Oeps. Actie gewenst. Maar hoe?

Programma

  • Voorzijn van lage klant beoordelingen: systeemdenken
  • Klant contact om de situatie te bespreken: authentiek en sterk overkomen.
  • Oplossen van het probleem.
  • En nu met gepaste brutaleit vragen om de beoordeling aan te passen. Fouten en de juiste aanpak.

Transferborging

Training on the job

Na iedere training luistert de trainer mee met gesprekken. Zo kunnen we uw medewerkers scherp maken en houden. Juist de link tussen training en meteen meeluisteren zorgt voor geweldige borging.

Beluisteren opgenomen gesprekken

Wanneer u uw gesprekken opneemt (VOIP) kan de trainer deze op kantoor beluisteren en de deelnemers gerichte feedback geven. Zo houden we druk op de ketel.

Eenvoudig, voordelig en zeer effectief.

Mystery calls

Gerichte Mystery calls houden eveneens druk op de ketel. De medewerkers weten dat u de kwaliteit hoog wilt houden.

Het enthousiasme van de leermeester.

Patrick, Bax-shop

Hoe nu verder met uw webshop training?

Het snelst werkt voor u een informatie aanvraag, zodat we meteen een afspraak kunnen maken. In een vrijblijvend gesprek met alle betrokkenen maken we dan het plan van aanpak.

Zodat u uw verkoopsucces sneller en continue behaalt. Tot snel.

Dit is uw beste investering. Ongekend wat dit voor u en uw organisatie oplevert.

7,7
Gemiddeld cijfer voor Webshop training
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Webshop training

"Even verfrissend het belangrijkste naar boven halen. Dank Tom! (dit is opvulling voor de overbodige 100 tekengrens) " - 19-03-2013 15:01

"Even verfrissend het belangrijkste naar boven halen. Dank Tom! (dit is opvulling voor de overbodige 100 tekengrens) … alles lezen - 19-03-2013 15:01

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Webshop training

"De opleiding die ik heb gevolgd was erg nuttig en heb daar veel van opgestoken. wel was de training erg gericht op helpdeskverkoop, terwijl mijn functie meer in de winkel is en met mensen face to face bezig ben. al met al zaten er tips en tricks bij wat mij erg heeft geholpen." - 18-03-2013 09:32

"De opleiding die ik heb gevolgd was erg nuttig en heb daar veel van opgestoken. wel was de training erg gericht op helpdeskverkoop, terwijl … alles lezen - 18-03-2013 09:32

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Webshop training

"Tom is een flexibele man die goed de vinger op de zere plek kan leggen en op een leuke, vlakke manier mensen beter kan maken in hun commerciële werkzaamheden. Leuk om te zien dat Tom midden in de groep staat en zich ook zo gedraagt." - 24-12-2012 08:52

"Tom is een flexibele man die goed de vinger op de zere plek kan leggen en op een leuke, vlakke manier mensen beter kan maken in hun commerci… alles lezen - 24-12-2012 08:52

Tom Richmond - Tom Richmond voor meer goede klanten
Tom Richmond
Tom Richmond voor meer goede klanten
8,5

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.